Paweł Szkopek, aktualny Mistrz Polski oraz zdobywca tegorocznego Pucharu Europy, otrzymał zaproszenie do występu na Brands Hatch od fabrycznego zespołu Triumpha.Paweł startował na motocyklu Triumph Daytona 675 w klasie Supersport. Polak wywalczył w kwalifikacjach 23 pozycję startową.

Niedzielny wyścig miał emocjonujący przebieg. Zawody dwukrotnie przerywano. Najpierw, na 9 okrążeniu ze względu na pogarszające się warunki pogodowe i upadek lidera wyścigu Robbina Harmsa. Drugi raz organizator wywiesił czerwoną flagę po kolejnych siedmiu okrążeniach, tym razem z powodu wypadku Craiga Jonesa. Ponieważ zawodnicy przejechali ponad 2/3 dystansu, wyścig uznano za zakończony.

Za pierwszym razem Szkopek nie wystartował najlepiej. W nowej jednostce napędowej, którą założono mu przed wyścigiem, sprzęgło działało inaczej niż w poprzednim silniku, a pierwszy bieg miał krótsze przełożenie. Podczas startu Paweł poderwał przednie koło opóźniając swój start i w rezultacie musiał odrabiać straty do konkurentów. Szkopek konsekwentnie wyprzedzał kolejnych rywali i awansował na 25 pozycję. Jednak wówczas wyścig przerwano.

Zmienne warunki pogodowe spowodowały problemy z doborem opon. Pomimo, iż w trakcie przerwy organizator ogłosił wyścig jako ,,mokry”, Paweł zadecydował o założeniu ogumienia na suchą nawierzchnię. Niestety, podczas montażu kół wystąpiły kłopoty z zaciskiem hamulcowym i mechanicy nie zdążyli na czas przygotować motocykla. W efekcie Szkopek wystartował do wznowionego wyścigu z 33 pozycji. Po raz kolejny zawodnik musiał ostro odrabiać straty. Po emocjonującym pościgu przebił się na 18 miejsce. Kiedy pojawiła się szansa na punktowane miejsce w pierwszej piętnastce, wyścig przerwano z powodu poważnego wypadku Craiga Jonesa.

Paweł Szkopek: ,,Cieszę się z uzyskanego miejsca, choć uważam, że gdyby wyścig nie został przerwany, dojechałbym na wyższej pozycji. Zespół jest bardzo zadowolony z mojego wyniku i chce, żebym startował jako ich zawodnik w kolejnych rundach Mistrzostw Świata. Jeśli sponsorzy zdecydują się naprzedłużenie współpracy, w wyścigu w Donington Park będę chciał zająć punktowane miejsce.”

Paweł Szkopek to jeden z najbardziej utytułowanych polskich zawodników motocyklowych. Jest aktualnym Mistrzem Polski w klasie Superstock 1000 i II Wice Mistrzem Europy w klasie Stocksport 1000. W sezonie 2008 jest liderem Mistrzostw Polski, a w poprzedni weekend zagwarantował sobie zwycięstwo w Pucharze Europy. Na swoim koncie ma również starty w zawodach najwyższej rangi światowej w tym World Superbike, World Supersport i Mistrzostwach Świata Endurance.

W Mistrzostwach Świata rozgrywanych od 1988 roku, startują motocykle produkcyjne wyposażone w czterosuwowe silniki. Kierowcy startują w dwóch klasach: Superbike oraz Supersport. Serial składa się z 12 rund rozgrywanych na torach całego świata. Każda runda obejmuje dwa dni kwalifikacyjne (piątek, sobota) oraz niedzielny wyścig. Jednym z fabrycznych teamów wystawiających motocykle w Mistrzostwach Świata jest Triumph SC. Marka Triumph powróciła do rywalizacji w 2008 roku wystawiając dwóch zawodników w klasie Supersport i jednego w klasie Superstock 600.

Dziewiątą rundę World Supersport rozegrano w ostatni weekend (1-3 sierpnia 2008) na torze Brands Hatch usytuowanym ok. 35 km od Londynu. Tor w tzw. konfiguracji Grand Prix, ma długość 3 702 m. Zawodnicy startujący w klasie Supersport mieli do pokonania 23 okrążenia, czyli ponad 85 km. Z powodu zmiennych warunków pogodowych i groźnego wypadku wyścig został przerwany i ogłoszony jako zakończony po przejechaniu w sumie 16 okrążeń. W sezonie 2008 pozostały do rozegrania cztery rundy Mistrzostw Świata. Najbliższa odbędzie się w dniach 5-7 września w Donington w Wielkiej Brytanii, kolejna w terminie 19-21 września na torze w Vallelunga. Przedostatnie zawody w sezonie 2008 zostaną rozegrane na torze Magny Cours we Francji w terminie 3-5 października.Finał zmagań odbędzie się w w dniach 1-2 listopada w portugalskim Portimao.