- W ramach przetargu zakupiono wersje sprzed liftingu (w roczniku modelowym 2020 zastosowano m.in. większą baterię 38 kWh i nieco mocniejszy silnik o mocy 136 KM)
- Czas ładowania akumulatorów wynosi 12 godzin w przypadku standardowej ładowarki 230 V
Oto kolejne samochody elektryczne, które kupiono na potrzeby kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej. Obok BMW i3 pojawił się Hyundai Ioniq Electric z rocznika modelowego 2019. A ściślej – trzy egzemplarze koreańskiego elektryka.
Prezydencką flotę wzbogaciły egzemplarze w wersji Premium (to podstawowa wersja wyposażenia koreańskiego auta dostępna w salonach w cenie 164 500 zł). W standardowym wyposażeniu znajdziemy m.in. automatyczną klimatyzację, nawigację z dużym 8-calowym ekranem dotykowym, elektrycznie podgrzewane siedzenia przednie i tylne, podgrzewaną kierownicę, czujnik deszczu, aktywny tempomat oraz pełne oświetlenie LED.
W ramach przetargu zakupiono wersje sprzed liftingu (w roczniku modelowym 2020 zastosowano m.in. większą baterię 38 kWh i nieco mocniejszy silnik o mocy 136 KM). To oznacza samochody z silnikiem o mocy 120 KM, baterią o pojemności 28 kWh i zasięgiem do 280 km. Czas ładowania akumulatorów wynosi 12 godzin w przypadku standardowej ładowarki 230 V. W przypadku mocniejszych stacji 400 V, czas skraca się do 30 minut (ładowanie do 80 proc. pojemności).
Prezydenckie auta poznamy m.in. po białym kolorze lakieru i widocznym oznaczeniu na drzwiach - „Elektromobilność w Pałacu Prezydenckim”.