Auto Świat Wiadomości Aktualności Udoskonalone zawiesznie w nowym Lexusie RX

Udoskonalone zawiesznie w nowym Lexusie RX

Nowy Lexus RX kładzie kres "tanecznym" ruchom zarówno podczas jazdy po autostradzie, jak i na wyboistych bezdrożach. Jakie zmiany zastosował producent w zawieszeniu tego luksusowego SUV-a?

Lexus RX
Materiały prasowe
Lexus RX

Zawieszenie nowego RX zostało przekonstruowane, a dodatkowo dostępna jest funkcja elektronicznej modulacji jego sztywności, umożliwiająca uzyskanie bardziej sportowej charakterystyki. Komfort prowadzenia i własności jezdne zostały również poprawione dzięki wyraźnie sztywniejszej konstrukcji nowego nadwozia.

W nowym Lexusie RX dostępny jest aktywny stabilizator, który minimalizuje kołysanie nadwozia i utrzymuje jego stabilną pozycję podczas pokonywania zakrętów, zapewniając odpowiedni komfort podróżującym. W rozwiązaniu tym – pierwszym tego typu na świecie – niwelowane są przechyły nadwozia, ale nadal pozostają nieprzyjemne pląsy na nierównej nawierzchni lub przy pokonywaniu wybojów.

I tu wkracza układ Roll Skyhook Control. Błyskawicznie reagujący elektroniczny układ sterujący kalkuje przewidywane przemieszczenia koła i uruchamia odpowiednie reakcje kontrujące. Wrażenie jest takie, jakby samochód płynął niczym poduszkowiec. Rezultatem są ograniczone do minimum.

W nowym RX zastosowano zmodernizowaną wersję zawieszenia jego poprzednika: kolumny MacPhersona z przodu oraz wahacz wleczony i podwójne wahacze rozwidlone z tyłu, które wraz z pozostałymi elementami zostały precyzyjnie zestrojone pod kątem zwiększonej stateczności na zakrętach oraz lepszych ogólnych własności jezdnych. Zmiany objęły między innymi powiększenie przekroju przedniego drążka stabilizatora, co pozwoliło uzyskać bardziej energiczne kontrowanie przechyłów nadwozia przy skręcaniu i większy komfort jazdy.

Bardziej sportowe możliwości można uzyskać wybierając opcjonalne zawieszenie o elektronicznie modulowanej charakterystyce (AVS). W zawieszeniu tym siła tłumienia amortyzatorów jest automatycznie regulowana dla każdego koła z osobna w reakcji na jakość nawierzchni drogi i działania kierowcy. Na przykład na wyboistej drodze układ samoczynnie wybiera bardziej miękkie ustawienie, aby utrzymać odpowiedni poziom komfortu jazdy. Z kolei na zakrętach amortyzatory stają się sztywniejsze, ograniczając przechyły nadwozia, co umożliwia dynamiczną i jednocześnie bardziej „płaską” jazdę.

Sztywniejsze nadwozie

Wraz z zaawansowaną konstrukcją zawieszenia, nowy RX otrzymał również sztywniejsze nadwozie – fundamentalny element, warunkujący doskonałe prowadzenie, komfort jazdy i skuteczne wyciszenie kabiny, jak również większy zakres ochrony w razie zderzenia.

Uzyskano to dzięki zastosowaniu nowatorskich rozwiązań, w tym pierścieniowych profili wzmacniających sekcje wokół przednich i tylnych drzwi. W celu wzmocnienia połączeń płatów poszycia zastosowano specjalistyczne spoiwa klejowe oraz techniki laserowego spawania, a w newralgicznych miejscach szkieletu – jakimi są między innymi przednie i środkowe słupki nadwozia oraz belki poprzeczne podwozia – użyto stali o podwyższonej wytrzymałości. Sztywność nadwozia podniosły również dodatkowe spoiny punktowe w jego tylnej części.

materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków