Pierwszym i co najważniejsze skutecznym ruchem w kierunku poprawy jakości były zmiany przeprowadzone w 1999 r. Według zapewnień przedstawicieli koncernu to właśnie nowy model Vito, który pojawi się w salonach na początku października, zadowoli użytkowników zarówno pod względem trwałości, jak i walorów użytkowych.Samochód ma zdecydowanie atrakcyjniejszy wygląd. Zerwano z kantami, nudną i mało atrakcyjną stylistyką. Karoseria nabrała dynamizmu i stała się bardziej elegancka. Wewnątrz zmodernizowano tablicę przyrządów, układy ogrzewania i wentylacji. Znalazło się tu wiele skrytek, schowków i kieszeni, które właśnie w tym typie aut są pożądane. Poprawie uległa także jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza. Do wyboru są trzy warianty: furgon, univan oraz kombi, dwa rozstawy osi i również dwie wersje wysokości dachu. Furgon może zabrać teraz nawet 6,5 m3 towaru, a szerokie drzwi przesuwne umożliwiają załadunek europalety. Osobowo-dostawczy univan pomieści na pokładzie 6 dorosłych osób (kombi do 8 osób). W zależności od wybranego wariantu pozostaje wówczas jeszcze od 430 do 970 l przestrzeni ładunkowej.W tylnonapędowym Vito montowane będą zmodernizowana jednostka diesela występującą w trzech wariantach mocy oraz nowy silnik benzynowy o poj. 3,2 l (190 i 218 KM). Z dieslami współpracuje 6-stopniowa manualna skrzynia biegów, natomiast w przypadku wersji benzynowych 5-stopniowa automatyczna. W wyposażeniu seryjnym otrzymamy airbag kierowcy, elektrycznie sterowane szyby i lusterkaoraz ABS i ESP. Planowana jest także zubożona wersja Basic furgonu 109 CDI. Ceny nowego Vito nie są jeszcze znane, według zapewnień producenta będą zbliżone do poprzednika.
Vito w nowej formie
Pierwsza generacja Vito nie cieszyła się zbyt dużym uzaniem wśród użytkowników. Kłopoty z turbinami, wyciekami oleju i zdarzające się wady lakiernicze nie powinny nękać modelu firmy, która słynie z trwałości i niezawodności.