Do napędu przewidziano czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 2.0 l TSI o mocy 220 KM, a za dopłatą będzie można otrzymać dalszych dziesięć koni, co da łącznie 230 KM. W porównaniu z poprzednią generacją maksymalny moment obrotowy wzrósł o 70 Nm, a więc do 350 Nm. Z tym silnikiem Golf GTI od 0 do 100 km/h przyspiesza w ciągu 6,6 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 246 km/h. Natomiast wersja do 100 km/h przyspiesza w ciagu 6,5 sekundy i osiąga predkość maksymalną 250 km/h.
Golf GTI Concept także w swojej siódmej generacji zachowa czerwona linię identyfikującą, dwie końcowki rury wydechowej, bardziej agersywny kształt zderzaków i tylny spoiler. Standardowo montowane będą obręcze kół z metali lekkich Denver, Datroit i Glendale o średnicy 17- i 18-cali. Nowością jest design Brooklyn.
W porównaniu z wersją podstawową Golfa wersja GTI będzie miała o 15 mm obniżone zawieszenie. Standardem będzie progresywne wspomaganie kierownicy, które będzie uzależnione od sytuacji na drodze.
Sportowe fotele nie utraciły swojego dotychczasowego designu i będą one dostępne w czerwonej barwie z charakterystycznymi kostkami.
Zapewne więcej szczegółów poznamy podczas międzynarodowego salonu samochdoowego w Paryżu.