- Ostatni wyprodukowany w Poznaniu Volkswagen Caddy w bogatej wersji z silnikiem 2.0 TDI 150 KM trafi do firmowej floty
- Najchętniej wybieraną wersją modelu była odmiana z silnikiem 2.0 TDI 75 kW (102 KM) - decydowało się na nią 42 proc. klientów
- Zakłady w Poznaniu wkrótce rozpoczną produkcję Caddy 5 generacji. Przygotowania trwały ponad 2 lata
Volkswagen Caddy Highline 2.0 TDI w kolorze Mojave Beige Metallic to ostatni egzemplarz tego modelu, jaki powstał w zakładach koncernu w Poznaniu. To nie byle jaka sztuka, gdyż zostanie w firmowej flocie Volkswagena. Nietrudno zgadnąć, że zadbano o dość bogate wyposażenie. Na liście znalazły się m.in. skrzynia DSG, reflektory ksenonowe, aluminiowe felgi, asystent parkowania, kamera cofania, aktywny tempomat oraz zestaw nawigacji Discover Media wraz z 6 głośnikami. Pod maską zaś mocny diesel 2.0 TDI o mocy 150 KM.
Bogato wyposażony egzemplarz to ostatnia sztuka z ponad 800 tys. wyprodukowanych w zakładach w Poznaniu. Volkswagen utrzymuje, że to tzw. Caddy 4 (choć to w istocie trzecia generacja po dwóch liftingach). Następca, czyli w nomenklaturze marki Caddy 5, już wkrótce trafi do produkcji w poznańskich zakładach. Kończą się bowiem prace przygotowawcze do rozpoczęcia seryjnej produkcji (trwały ponad 2 lata).
Dietmar Mnich, prezes zarządu Volkswagen Poznań i dyrektor zakładu w Poznaniu, wyjaśnił: „Przed nami jednak nowy etap w historii Volkswagen Poznań. Już wkrótce, po ponad dwóch latach gruntownych przebudów m.in. rozbudowaniu hali spawalni, wybudowaniu nowej hali logistycznej zakład rozpocznie seryjną produkcję Caddy nowej generacji. To moment, który wieńczy ponad dwa lata inwestycji w infrastrukturę i rozwój pracowników o łącznej wartości ponad 2 miliardów złotych”.
Nowe Caddy będzie powstawać tylko w Polsce. Nasz kraj będzie także jednym z pierwszych rynków, na których rozpocznie się jego sprzedaż (na liście wskazano także Austrię i Niemcy).