Volkswagen ujawnił zdjęcia i szczegółowe informacje o nowym modelu T-Roc R, którego oficjalna premiera odbędzie się podczas zbliżającego się salonu samochodowego w Genewie. To co najważniejsze kryje się pod maską – „eRkę” napędzać będzie dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 300 KM i momencie obrotowym na poziomie 400 Nm.

Auto standardowo będzie wyposażone w 7-biegową skrzynią DSG i napęd na wszystkie koła 4Motion. Taka specyfikacja sprawia, że sportowa odmiana T-Roca będzie naprawdę piekielnie szybka. Ten niewielki SUV będzie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Auto mogłoby pojechać szybciej, ale jego możliwości ograniczono elektroniczną blokadą.

Tak potężne parametry wymusiły na konstruktorach sporo modyfikacji w zawieszeniu i układzie kierowniczym. T-Roc został znacznie obniżony względem wersji standardowej, a zwykły układ kierowniczy zastąpiono wersją progresywną. Standardem będzie też możliwość zmiany trybów jazdy. Fanów sportowej jazdy ucieszy możliwość całkowitego wyłącznie układu stabilizacji toru jazdy ESC.

Volkswagen T-Roc R – sportowe detale

Sportową charakterystykę T-Roca w wersji R podkreślą liczne detale. Przeprojektowano m.in. kratę chłodnicy i zderzak, na dole pojawiła się taśma z anodowanego aluminium, która biegnie przez całą szerokość pojazdu. Tylne zderzaki mają wyloty powietrza w górnej części i duży dyfuzor w kontrastowym kolorze. Pojawił się także charakterystyczny dla modeli “R” podwójny układ wydechowy. T-Roc R jest standardowo wyposażony w 18-calowe obręcze kół Spielberg. W opcji dostępne będą matowe 19-calowe alufelgi.

Charakterystyczny symbol “R” pojawi się także na listwach progowych ze stali nierdzewnej i na kratce chłodnicy oraz bokach samochodu. Logo „R” znalazło się także na siedzeniach. Standardem będzie też czarna podsufitka i skórzana kierownica z szarymi przeszyciami oraz łopatkami do zmiany biegów.