"Sprzedaż w 2012 roku osiągnęła rekordowy poziom. Nasza marka, dealerzy oraz importerzy działają niezwykle rozsądnie nie tylko w niepewnej Europie Zachodniej, lecz na całym świecie" - stwierdził dr Eckhard Scholz, rzecznik Zarządu marki Volkswagen Samochody Użytkowe. "Sytuacja na rynkach europejskich nadal jest trudna, niemniej jesteśmy świadomi pierwszej pozycji w Europie i będziemy wykorzystywać mocne strony naszych produktów. W nowy rok wchodzimy ostrożnie, ale jednocześnie z dużymi nadziejami."

Światowa sprzedaż wzrosła w porównaniu z poprzednim rokiem o 4,1 procent do 550 400 samochodów (2011: 528 900). W Europie klientom przekazanych zostało 326 000 aut (2011: 326 300), czyli o 0,1 procent mniej, niż rok wcześniej. W Europie Zachodniej sprzedaż spadła o 1,8 procent do 284 300 samochodów (2011: 289 800). W Niemczech nabywców znalazło o 1,6 procent mniej aut (2012: 123 100; 2011: 125 200). W Europie Wschodniej sprzedaż w 2012 roku wzrosła o 14,2 procent do 41 700 sztuk (2011: 36 500).

Na kontynencie południowoamerykańskim klienci odebrali o 7,9 procent więcej lekkich samochodów użytkowych i pickupów, czyli 148 100 aut (2011: 137 300). W Afryce sprzedaż zwiększyła o 17,7 procent do 19 700 sztuk. W regionie Azji i Pacyfiku odnotowany został wzrost o 61,9 procent do 19 000 pojazdów.

Sprzedaż Amaroka wzrosła o 26,7 procent - na całym świecie na ten model zdecydowało się 84 100 klientów (2011: 66 400). Na Craftera zdecydowało się o 24,0 procent więcej klientów, sprzedano 49 200 sztuk (2011: 39 700). Seria T5 znalazła 160 300 nabywców, czyli o 2,9 procent więcej, niż rok wcześniej (2011: 155 800). Natomiast sprzedaż Caddy spadła o 5,9 procent do 151 100 aut (2011: 160 600). Zmalała również sprzedaż Saveiro - o 2,3 procent do 70 400 aut (2011: 81 200). Modele serii T2 cieszyły się większym zainteresowaniem, niż w ubiegłym roku - ich sprzedaż wzrosła o 4,4 procent do 26 200 sztuk (2011: 25 100).

W Polsce sprzedaż samochodów użytkowych w 2012 roku wyniosła 50 953 sztuki i była mniejsza niż rok wcześniej o 14,51 procent (2011: 43 558). Marka Volkswagen Samochody Użytkowe zanotowała znacznie mniejszy spadek sprzedaży niż cały rynek, przekazując klientom 5 598 samochodów (2011: 6 026; -7.1 procent). Tym samym marka zanotowała wzrost udziału w rynku, który w 2012 roku wyniósł 12,85 procent (2011: 11,83 procent). Największą popularnością w naszym kraju cieszy się Volkswagen Caddy (2 435 szt.). Na kolejnych miejscach plasuje się seria T5 (1 760 szt.), Crafter (937 szt.) oraz Amarok (466 szt.).