Samochód należy do segmentu crossoverów, czyli pojazdów łączących cechy kilku aut, w przypadku Nissana są to: terenówka, samochód sportowy i minivan. Płyta podłogowa pochodzi z Altimy, amerykańskiej wersji Primery. Jej duże wymiary (rozstaw osi 2825 mm) zaowocowały przestronnością wnętrza. Do wykończenia kokpitu użyto prawdziwego aluminium, przełączniki sterujące dwustrefową klimatyzacją, systemem audio i nawigacją zorientowano na wygodę kierowcy. Fotel kierującego regulowany w ośmiu pozycjach pozwala na dostosowanie do każdej sylwetki i wygodną jazdę. Jeśli zaistnieje potrzeba przewiezienia większej ilości bagażu lub zmieszczenia deski surfingowej, tylne siedzenia w prosty sposób dają się złożyć lub wyjąć z auta. Po takiej operacji standardowa pojemność bagażnika z 923 litrów wzrasta do 2310 litrów. Można także regulować odległość pedałów i położenie kolumny kierowniczej. Murano napędzane jest utytułowanym w Stanach Zjednoczonych, 3,5-litrowym silnikiem V6 z rodziny VQ - to zmodyfikowany motor z 350Z. Moc 245 KM przekazywana jest w zależności od wersji samochodu na przednią oś lub wszystkie koła za pośrednictwem najnowszej generacji systemu All Mode 4x4 znanego z X-Traila. Auto wyposażono w sześciostopniową przekładnię CVT z możliwością ręcznej zmiany biegów. Pojazd ma niezależne zawieszenie wszystkich kół. Za skuteczność hamowania odpowiadają: cztery ponad- 30-centymetrowe tarcze wentylowane, ABS, EBD i NBA (Nissan Breake Assist). Od jesieni zeszłego roku samochód jest sprzedawany w USA, teraz Nissan zapowiada wprowadzenie Murano do sprzedaży w Europie - także w Polsce - na początku 2005 roku.
Weneckie szlify Nissana
Japoński producent zaprojektował samochód, którego symetryczna stylistyka karoserii upodabnia go do rzeźby. Architektoniczny grill, masywne, wysoko zawieszone nadwozie sprawiają wrażenie monumentalnej budowli.