Logo
WiadomościAktualnościWeneckie szlify Nissana

Weneckie szlify Nissana

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Japoński producent zaprojektował samochód, którego symetryczna stylistyka karoserii upodabnia go do rzeźby. Architektoniczny grill, masywne, wysoko zawieszone nadwozie sprawiają wrażenie monumentalnej budowli.

Samochód należy do segmentu crossoverów, czyli pojazdów łączących cechy kilku aut, w przypadku Nissana są to: terenówka, samochód sportowy i minivan. Płyta podłogowa pochodzi z Altimy, amerykańskiej wersji Primery. Jej duże wymiary (rozstaw osi 2825 mm) zaowocowały przestronnością wnętrza. Do wykończenia kokpitu użyto prawdziwego aluminium, przełączniki sterujące dwustrefową klimatyzacją, systemem audio i nawigacją zorientowano na wygodę kierowcy. Fotel kierującego regulowany w ośmiu pozycjach pozwala na dostosowanie do każdej sylwetki i wygodną jazdę. Jeśli zaistnieje potrzeba przewiezienia większej ilości bagażu lub zmieszczenia deski surfingowej, tylne siedzenia w prosty sposób dają się złożyć lub wyjąć z auta. Po takiej operacji standardowa pojemność bagażnika z 923 litrów wzrasta do 2310 litrów. Można także regulować odległość pedałów i położenie kolumny kierowniczej. Murano napędzane jest utytułowanym w Stanach Zjednoczonych, 3,5-litrowym silnikiem V6 z rodziny VQ - to zmodyfikowany motor z 350Z. Moc 245 KM przekazywana jest w zależności od wersji samochodu na przednią oś lub wszystkie koła za pośrednictwem najnowszej generacji systemu All Mode 4x4 znanego z X-Traila. Auto wyposażono w sześciostopniową przekładnię CVT z możliwością ręcznej zmiany biegów. Pojazd ma niezależne zawieszenie wszystkich kół. Za skuteczność hamowania odpowiadają: cztery ponad- 30-centymetrowe tarcze wentylowane, ABS, EBD i NBA (Nissan Breake Assist). Od jesieni zeszłego roku samochód jest sprzedawany w USA, teraz Nissan zapowiada wprowadzenie Murano do sprzedaży w Europie - także w Polsce - na początku 2005 roku.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki