Logo
WiadomościAktualnościWiatr w żagle Clio

Wiatr w żagle Clio

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Po zeszłorocznych, gruntownych zmianach dynamika sprzedaży auta wyraźnie wzrosła. Od chwili wprowadzenia do oferty nowe Clio znalazło 215 tys.

nabywców, co stanowi 14 procent więcej w stosunku do analogicznego okresu w 2000 roku. Od sierpnia 2001 samochód zajmuje drugą w Europie pozycję w segmencie aut małych z udziałem w rynku 10,8 proc. (wyprzedza m.in. Fiata Punto i Opla Corsę). W "klasyfiakcji generalnej" wszystkich samochodów stanowi to 3,2 proc.Kluczem do sukcesu "malucha" jest m.in. bogate seryjne wyposażenie i pełna paleta silników. Od końca stycznia br. obok 1,5-litrowego, 65-konnego diesla z bezpośrednim wtryskiem typu Common Rail będzie dostępna także jednostka 80-konna (o tej samej pojemności). 185 Nm maksymalnego momentu obrotowego i zmiana długości przełożeń skrzyni biegów w stosunku do słabszego motoru zaowocowały doskonałą elastycznością jednostki napędowej. W porównaniu ze starszym silnikiem dTi o tej samej mocy udało się obniżyć poziom hałasu i średnie zużycie paliwa (wg danych producenta 4,2 l/100 km).Kolejną nowością w gamie jest impulsowa skrzynia biegów Quickshift 5 zblokowana z silnikiem 1.2 16V (75 KM). Różnica pomiędzy skrzynią sekwencyjną a impulsową polega na tym, że kierowca, chcąc zredukować bieg np. z "piątki" na "trójkę", nie musi wrzucać "po drodze" "czwórki". Istnieje także możliowść wyboru trybu automatycznego. Nowa skrzynia pojawi się w sprzedaży na wiosnę. Od początku roku można zamówić Clio III wyposażone w system kontroli toru jazdy ESP - początkowo tylko przy silnikach 2.0, 1.4 16V oraz 1.5 (80 KM). Później także przy jednostkach słabszych.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki