nabywców, co stanowi 14 procent więcej w stosunku do analogicznego okresu w 2000 roku. Od sierpnia 2001 samochód zajmuje drugą w Europie pozycję w segmencie aut małych z udziałem w rynku 10,8 proc. (wyprzedza m.in. Fiata Punto i Opla Corsę). W "klasyfiakcji generalnej" wszystkich samochodów stanowi to 3,2 proc.Kluczem do sukcesu "malucha" jest m.in. bogate seryjne wyposażenie i pełna paleta silników. Od końca stycznia br. obok 1,5-litrowego, 65-konnego diesla z bezpośrednim wtryskiem typu Common Rail będzie dostępna także jednostka 80-konna (o tej samej pojemności). 185 Nm maksymalnego momentu obrotowego i zmiana długości przełożeń skrzyni biegów w stosunku do słabszego motoru zaowocowały doskonałą elastycznością jednostki napędowej. W porównaniu ze starszym silnikiem dTi o tej samej mocy udało się obniżyć poziom hałasu i średnie zużycie paliwa (wg danych producenta 4,2 l/100 km).Kolejną nowością w gamie jest impulsowa skrzynia biegów Quickshift 5 zblokowana z silnikiem 1.2 16V (75 KM). Różnica pomiędzy skrzynią sekwencyjną a impulsową polega na tym, że kierowca, chcąc zredukować bieg np. z "piątki" na "trójkę", nie musi wrzucać "po drodze" "czwórki". Istnieje także możliowść wyboru trybu automatycznego. Nowa skrzynia pojawi się w sprzedaży na wiosnę. Od początku roku można zamówić Clio III wyposażone w system kontroli toru jazdy ESP - początkowo tylko przy silnikach 2.0, 1.4 16V oraz 1.5 (80 KM). Później także przy jednostkach słabszych.
Wiatr w żagle Clio
Po zeszłorocznych, gruntownych zmianach dynamika sprzedaży auta wyraźnie wzrosła. Od chwili wprowadzenia do oferty nowe Clio znalazło 215 tys.