"Dwójka" jest pierwszą konstrukcją firmy montowaną na Starym Kontynencie. Dla klientów oznacza to, że samochód nie zostanie obłożony wysokim cłem, a to oczywiście rzutuje na cenę. Mazda 2 to pojazd przypominający kompaktowego minivana. Przestronne wnętrze dające się łatwo modyfikować uzyskano dzięki wysokiemu poprowadzeniu linii dachu. Praktyczność podnosi duża liczba schowków i dobrej jakości materiały użyte do wykończenia kabiny. Mała Mazda jest zbudowana na na tej samej płycie podłogowej co Ford Fiesta. Standardowe wyposażenie obejmuje dwie czołowe poduszki powietrzne. Dopłaty wymagają kurtyny powietrzne chroniące głowy oraz boczne airbagi. Opcją jest także ABS współpracujący z EBD (elektroniczny rozdział siły hamowania) i układem wspomagającym nagłe hamowanie (EBA). Dodatkowo można zażyczyć sobie systemu DSC (stabilizacja toru jazdy). "Dwójkę" napędzają trzy silniki benzynowe: 1.25 (75 KM), 1.4 (80 KM) oraz 1.6 o mocy 100 KM. Oczywiście nie zapomniano o oszczędnym dieslu - jednostka 1.4 (68 KM) powstała przy współpracy Forda z PSA. W Europie Zachodniej samochód pojawi się na przełomie kwietnia i maja br. Polskie przedstawicielstwo Mazdy zapowiada dwa silniki benzynowe 1,25 i 1,4 litra oraz wspomnianego diesla. Cena nie jest jeszcze znana.
Wielka misja
Po "szóstce" Mazda 2 jest drugim autem, które ma znacząco wpłynąć na zmianę wizerunku firmy. W hiszpańskich zakładach w Walencji rozpoczęła się już produkcja następcy modelu Demio.