Logo
WiadomościAktualnościWielki test salonów: dilerzy najlepsi w Polsce – oni potrafią profesjonalnie zająć się klientami

Wielki test salonów: dilerzy najlepsi w Polsce – oni potrafią profesjonalnie zająć się klientami

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Odwiedziliśmy 378 salonów: po 21 osiemnastu importerów nowych samochodów. Szczegółowo sprawdzaliśmy organizację salonu, jakość obsługi, odbywaliśmy też jazdy próbne. Maksymalna ocena to 200 pkt. Żaden salon jej nie uzyskał, ale wiele było bardzo blisko. Oto najlepsze z nich

Wielki test salonów: dilerzy najlepsi w Polsce – oni potrafią profesjonalnie zająć się klientami
Zobacz galerię (6)
Auto Świat
Wielki test salonów: dilerzy najlepsi w Polsce – oni potrafią profesjonalnie zająć się klientami

Oto druga część naszego Wielkiego Testu Salonów. Dwa tygodnie temu, w 24. numerze „Auto Świata”, zamieściliśmy zbiorcze wyniki firm. Teraz pora zaprezentować, jak wypadły wszystkie zbadane przez nas punkty. W tegorocznym teście sprawdziliśmy, jak obsługują sprzedawcy w 21 salonach 18 firm importujących samochody. Odwiedziliśmy więc 378 salonów w całej Polsce.

Wyniki są budujące – wiele salonów działa profesjonalnie, sprzedawcy obsługujący klientów są doskonale wyszkoleni, potrafią zaprezentować auto, posługują się zrozumiałym językiem. Na 378 zbadanych salonów 61, czyli 16 proc., otrzymało najwyższą notę (100 pkt) w kategorii „Jakość obsługi”. To oznacza, że sprzedawcy byli nie tylko mili i kompetentni, w interesujący sposób prezentowali zalety samochodów, lecz także – co szczególnie ważne – skłonni do negocjacji cenowych.

Jeszcze lepiej wypadła jazda próbna. W tej kategorii aż 149 salonów (40 proc.) otrzymało najwyższą notę. To oznacza, że na klientów czekały tam auta testowe, sprzedawcy spontanicznie proponowali przejażdżkę wybranym modelem, a podczas jazdy próbnej i po jej zakończeniu udzielali wszelkich informacji. Idealny salon mógł zdobyć 200 pkt. Tego wyniku nie osiągnął żaden, ale wiele zbliżyło się do ideału.

Najlepszą dwudziestkę prezentujemy poniżej.

Wielki test salonów: dilerzy najlepsi w Polsce – oni potrafią profesjonalnie zająć się klientami
Wielki test salonów: dilerzy najlepsi w Polsce – oni potrafią profesjonalnie zająć się klientamiŻródło: Auto Świat

Różnice w czołówce są tak niewielkie, że zdecydowaliśmy się umieścić na podium wszystkie salony, które zdobyły min. 195 pkt. Stąd jedno miejsce pierwsze, pięć drugich i 14 trzecich.

Podobnie jak w ub. roku, uznaliśmy, że na ocenę bardzo dobrą i dobrą zasługują te salony, które zdobyły min. 150 pkt (75 proc. oceny maksymalnej). Jest ich 245, czyli 64 proc. wszystkich zbadanych placówek. To dobry wynik – prawie 2/3 przetestowanych salonów obsługuje bez większych zastrzeżeń klientów kupujących nowe samochody. W przedziale 100-149 pkt znalazły się 92 salony.

Te oceniliśmy na trójkę. Ich szefowie i właściciele powinni przeanalizować wyniki naszego testu i poprawić jakość obsługi.

Poniżej 100 pkt (czyli mniej niż 50 proc. oceny maksymalnej) zdobyło 41 salonów. Zasługują na dwóję! Są źle zorganizowane, jakość obsługi jest marna, a kupowanie samochodu nie sprawia przyjemności. Czerwona kartka! Konieczne są zmiany, i to natychmiastowe zarówno w organizacji salonu, jak też w szkoleniu obsługi. w szkoleniu obsługi.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: