Perełką na stoisku Volkswagena podczas salonu samochodowego w Genewie będzie zapewne Golf Kabriolet, którego produkcja rozpocznie się wkrótce w Osnabrück. Jak wiadomo Karmann ma wielkie tradycje w produkcji takich modeli.
Nowy Golf Cabriolet jest pojazdem wywodzącym się z trzydrzwiowego hatchbacka. Tego typu nadwozie po raz pierwszy w ofercie niemieckiego producenta pojawiło się w 1979 roku. Jego pierwsza generacja produkowana była do 1993 roku i sprzedana w liczbie 389 tys. egz. Następca zbudowany na bazie Golfa III przetrwał do 2002 roku, ale w 1998 roku przeszedł facelifting i nieoficjalnie nazywany był IV Golfem Carbio. Większość tych samochodów wyprodukował Karmann w Osnabrück, ale też powstawały one w Meksyku.
W 2006 roku premierę miał Volkswagen EOS, którego uznano za naturalnego następcę klasycznego kabrioletu. Jednak po latach znów powraca wersja z brezentowym składanym dachem i znów będzie to Golf Cabriolet.
Obecna generacja różni się od hathchbacka nie tylko brakiem dachu, ale także bardziej nachyloną szybą czołową i słupkiem A. W tylnej części inna jest pokrywa bagażnika, w której zamontowano tylne światło stop. Standardem są tylne światła zespolone z modelu GTI.
Volkswagen w swoich materiałach prasowych podkreśla, że ten kabriolet w porównaniu z konkurencją ma najlepiej wyciszone wnętrze. Brezentowy dach sterowany jest systemem elektro-hydraulicznym, co trwa 9,5 sekundy i jest możliwe przy prędkości do 30 km/h.
Czteroosobowy kabriolet będzie standardowo wyposażony w pirotechniczne pałąki chroniące załogę podczas przewrócenia się pojazdu oraz czołowe, boczne, osłaniające głowę i kolana poduszki powietrzne.
Paleta jednostek napędowych obejmuje sześć możliwości o mocy od 105 KM do 210 KM. Cztery silniki benzynowe TSI i jeden turbodiesel TDI będą dostępne z dwusprzęgłową przekładnią DSG. Trzy jednostki są w wersji BlueMotion. Producent podaje, że Volkswagen Golf Cabriolet 1.6 TDI BlueMotion o mocy 105 KM średnio zużywa 4,4 l oleju napędowego na 100 km.
W Niemczech nowego Golfa Cabriolet będzie można kupić od 24 lutego 2011 r. już za 23 625 euro.