Robert Lukas miał wspaniały dzień: po dwóch zwycięstwach w Grand Prix Polski (piszemy o tym osobno), wspólnie z Maćkiem Marcinkiewiczem wygrał wyścig długodystansowy. Zawodnikom pokazano początkowo czarną flegę za nieprawidłowości przy tankowaniu w boksie, ale potem karę zamieniono na czasową (1 minutę), co wystarczyło im do triumfu. Dzięki temu zawodnicy w Porsche 966 uzyskali znaczną przewagę nad konkurentami, bowiem ich najgroźniejsi rywale Adam Kornacki i Maciej Stańco zawodów nie ukończyli. Adam dachował w tym samym miejscu, gdzie Maciek... wypadł podczas wcześniejszego wyścigu GP!

Sensacją jest druga pozycja Rafała Rulskiego i Konrada Kubiaka w Hondzie Civic klasy H-2000. Trzecią lokatę zajęli Maciej Tomaszewski i Marcin Wydra w Alfie Romeo 156. Robert Kisiel i Jean-Claude Laruelle dotarli do mety na czwartym miejscu i zostali wiceliderami klasyfikacji generalnej. Prowadzą też w klasie H-3500.

- Obiekt w Kielcach lubię do tego stopnia, że nie miałem zbytnio ochoty wysiadać z samochodu, za co otrzymałem między innymi karę Stop&Go w wyścigu długodystansowym - powiedział Robert Kisiel. Kara ze przedłużenie limitu jazdy trochę przeszkodziła nam w zajęciu wysokiej pozycji w klasyfikacji generalnej. Wygraliśmy jednak w swojej klasie, tym samym umacniając pierwszą pozycję naszej załogi w H-3500. Jeśli chodzi o sprint, to biorąc pod uwagę, że jest to półmetek zawodów, liczyłem na dobre miejsce. Jazda na granicy ryzyka i drobny błąd spowodował, że wypadłem poza tor. Szybka naprawa nie była możliwa i nie mogłem wystartować także w drugim biegu. Cóż, tym razem zabrakło szczęścia. Dobra jazda w piątkowej kwalifikacji pokazała, iż w zasadzie wszystko z moim Leonem wraca do normy. Przed nami teraz długa przerwa w startach, którą poświęcimy na analizę dotychczasowych startów i odpoczynek. Ostatnie tygodnie były bowiem bardzo intensywne. Kolejna runda odbędzie sie na torze w Moście. Sytuacja w klasie H-3500 powoduje, że aby myśleć o wysokim miejscu na koniec sezonu, nie mogę już sobie pozwolić na błąd w wyścigu o GPP...

Zawody ukończył tylko jeden Seat!

Wyniki wyścigu DSMP: (75 okrążeń):

1. Robert Lukas i Maciej Marcinkiewicz (Porsche 996) - 3:00.07,402 godz.;2. Rafał Rulski i Konrad Kubiak (Honda Civic) -1 okrążenie;3. Maciej Tomaszewski i Marcin Wydra (Alfa Romeo) - 156 -2 okrążenia; 4. Robert Kisiel i Jean-Claude Laruelle (Seat Leon) -2 okrążenia;5. Sergio Azzini i Oscar Azzini (Ferrari F355) -5 okrążeń;6. Piotr Karniewicz i Sebastian Kołakowski (Fiat Seicento) - 6 okrążeń; 7. Tomasz Strozik i Mariusz Białek (Fiat Cinquecento) -7 okrążeń;8. Piotr Bany i Michał Starnawski (Fiat Seicento) -8 okrążeń;9. Sebastian Kołakowski,Paweł Wysmyk i Marcin Ułasewicz (Formuła X Sport) -9 okrążeń;10. Krzysztof Dudek, Jakub Grymuła i Piotr Koc (Fiat Cinquecento) -10 okrążeń;

Zwycięzcy klas:

H - 1150: Piotr Karniewicz i Sebastian Kołakowski (Fiat Seicento);H - 1400: Sebastian Kołakowski,Paweł Wysmyk i Marcin Ułasewicz (Formuła X Sport);H - 2000: Rafał Rulski i Konrad Kubiak (Honda Civic);H - 3500: Robert Kisiel i Jean-Claude Laruelle (Seat Leon).

Punktacja DSMP

1. Lukas i Marcinkiewicz - 154 pkt.;2. Kisiel i Laruelle - 114 pkt.;3. Stańco, Komornicki i Kornacki - 108 pkt.;4. Tomaszewski i Wydra - 90 pkt.;5. Strozik i Białek - 84 pkt.;6. Rulski i Kubiak - 82 pkt.;7. Lisowski, Marcinkiewicz i Pachura - 80 pkt.;8. Azzini i Azzini - 76 pkt.;9. Bany i Starnawski - 67 pkt.;10. Dudek, Grymuła i Koc - 62 pkt.

Klasy:

H - 3500: Kisiel i Laruelle - 15 pkt.;H - 2000: Rulski i Kubiak - 17 pkt.;H - 1600: Nowicki, Raczkowski i Podkalicka - 1 pkt.;H - 1400: Kołakowski,Wysmyk i Ułasewicz - 3 pkt.;H - 1150: Strózik i Białek - 21 pkt.