Na Torze „Poznań” rozegrano finałową -dziesiatą Rundę Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski oraz przedostatnią rundę Długodystansowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

WSMP

Finał WSMP przebiegał w nietypowych warunkach pogodowych. Chłód i duża wilgotność powietrza sprawiły, że asfaltowa nawierzchnia toru była mokra. Zawodnicy musieli wybierać tor jazdy inny od klasycznie najszybszego.

Startujący z pole-position Maciej Stańco (Porsche 977 GT3 Cup) pewnie prowadził od startu do mety, choć niespodziewanie na początku wyścigu na zderzaku siedział mu Michał Słomian (Lotus Exige).

Karolina Czapka startująca swoim Renault Megane Thropy z drugiego pola, stoczyła zacięty pojedynek z Adamem Gładyszem (VW Jetta). Renault z VW kilkakrotnie zamieniały się miejscami. Ostatecznie na podsychającym torze Karolina obroniła trzecie miejsce, w końcówce czując oddech Porsche 997 GT3 Cup Roberta Lukasa na plechach.

Wyścigu nie ukończyli Albert Szybiński i Tomasz Strozik, których auta zapaliły się, ale pożary szybko ugaszono.

Zwycięzcami poszczególnych klas X Rundy WSMP zostali:Dywizja 4 pow. 3500 – Maciej Stańco;Dywizja 4 do 3500 – Michał Słomian;Dywizja 4 do 2000 – Tomasz Gajewski;Dywizja 4 do 1400 – Maciej Gramza.

Maciej Stańco dzięki wygranej zapewnił sobie po raz szósty w karierze tytuł Mistrza Polski w najmocniejszej klasie mistrzostw. Wicemistrzem został Mariusz Miękoś, a II Wicemistrzem Enrico Buscema (A.Wielkopolski).

W klasie do 3500, mistrzostwo wywalczył Adam Gładysz, wicemistrzynią została niedopuszczona do zawodów w Czechach Karolina Czapka (A.Wielkopolski) a II Wicemistrzem Marcin Gładysz.

W Dywizji 4 do 2000 Mistrzem Polski został Tomasz Gajewski który o zaledwie jednym punktem wyprzedził Marcina Kiwaka, a podium mistrzów uzupełnił Cezary Ruszkowski.

DSMP

Wyścig długodystansowy to tradycyjnie przede wszystkim próba wytrzymałości maszyn, kierowców oraz dobrej strategii.

Po kwalifikacjach prawo startu z pierwszej linii zapewnili sobie Myszkowski i Biliński w Porsche 977 GT3 Cup oraz Czapka i Lisowski w Renault Megane Trophy. Dopiero trzecie miejsce startowe wywalczył prowadzący w klasyfikacji sezonu Miękoś i Kornacki.

Niestety Karolina Czapka wezwana na posiedzenie Zespołu Sędziów Sportowych w sprawach dotyczących wyścigu Dywizji 4, nie zdążyła na czas dojechać na pola przedstartowe, w wyniku czego startowała z ostatniej pozycji, z boksów.

Jak mogło dojść do takiej sytuacji - wiedza tylko sędziowie... Kolejny skandal!

Ostatecznie zwycięzcami wyścigu została załoga Teodor Myszkowski i Stefan Biliński, która po trzech godzinach jazdy pokonała 106 okrążeń poznańskiego toru. Drugie miejsce ze stratą 50 sekund zajęli Karolina Czapka i Mateusz Lisowski, a trzecie Mariusz Miękoś i Adam Kornacki.

W klasyfikacji sezonu na 1 rundę przed końcem, wszytko jest jeszcze możliwe. Prowadzi załoga Lukas Motorsport 2 (Mariusz Miękoś i Adam Kornacki) ze 144 pkt., przed Pachura Motorsport 1 (Patryk Pachura i Marcin Marcinkiewicz) - 138 pkt. oraz Lukas Motorsport 3 (Teodor Myszkowski i Stefan Biliński) - 133 pkt.

Działaczom Automobilklubu Wielkopolskiego jak zawsze należą się słowa uznania za perfekcyjne przeprowadzenie zawodów.

Dziękujemy za relację Teresie Cichackiej z Biura Prasowego Automobilklubu Wielkopolskiego.