Najwięcej emocji przyniosła I runda Długodystansowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Praktycznie na samym finiszu triumfowali Adam Kornacki i Lance David Arnold z Lukas Motorsport. Arnold wyprzedził prowadzącego Rudolfa Machanka na dwa okrążenia przed metą. Po zmianie ze Stefanem Rosiną, Machanek posiadał okrążenie przewagi.

Maciej Stańco, drugi w kwalifikacjach za Stefanem Rosiną, odpadł na ósmym okrążeniu z powodu urwania lewej półosi w Ferrari 430. Mariusz Miękoś, który po zmianie z Robertem Lukasem zajmował drugie miejsce, zderzył się z dublowanym Golfem VI TDI debiutanta Tomasza Nowackiego, wykonał salto przed dach. Przy okazji uszkodzona została jeszcze Alfa GTV Artura Obuchowskiego.

W klasie 3 najlepsi okazali się Marcin i Adam Gładyszowie w VW Jetta. Z kolei w klasie 1 triumfował Fiat Panda Artura Czyża i Marcina Garsteckiego, którzy w klasyfikacji generalnej uplasowali się na znakomitym siódmym miejscu.

W sobotnie przedpołudnie lider mistrzostw strefy, Słowak Miro Konopka wygrał pierwszy sprint Dywizji 4 powyżej 2000 cm3. 6 sekund za Saleenem kierowcy z Bratysławy, metę minęło pucharowe Porsche Roberta Lukasa. Na trzecim miejscu finiszowała Karolina Lampel-Czapka, triumfatorka klasy do 3500 cm3.

W niedzielę Słowakowi Tomasowi Jungowi zabrakło paliwa w Audi TT-R DTM na finiszu wyścigu Dywizji 4 powyżej 2000 cm3 i dlatego kolejne zwycięstwo w FIA CEZ Trophy zanotował Miro Konopka w Saleenie. Na podium stanął również Maciej Stańco, mający problemy z elektroniką w Ferrari. Klasę 3500 wygrała Karolina Lampel-Czapka, czołową trójkę skompletowali Michał Słomian i Adam Gładysz, nadal lider punktacji. Z kolei w klasyfikacji generalnej Grand Prix Polski prowadzi Robert Lukas, czwarty w niedzielnym wyścigu.

Punktacja Grand Prix Polski: 1. Robert Lukas – 29 pkt.; 2. Stańco – 26; 3. Miro Konopka – 20; 4. Karolina Lampel-Czapka – 14; 5. Adam Gładysz – 13; 6. Mariusz Miękoś – 11; 7. Marcin Gładysz – 10 8. Tomas Jung – 8; 9. Krzysztof Spyra – 6; 10. Piotr Zaleski –4.

(jjp)