Całkiem niedawno, zaledwie trzy miesiące temu cieszyliśmy się ze zdobycia tytułu mistrzowskiego serii International GT Open 2009 przez Michała Broniszewskiego, który wraz z Austriakiem Philipem Peterem pokonał wszystkich rywali w kategorii GTS, a już zbliża się kolejny sezon.

W tym roku będę nadal startował z Philipem Peterem w International GT Open, ale po zdobyciu tytułu mistrzowskiego idziemy teraz o kategorię wyżej. Będziemy jeździć podobnie jak w zeszłym roku samochodem marki Ferrari, ale tym razem będzie to specyfikacja GT2 – pojazd na pozór taki sam, ale wyższej kategorii Super GT. Podobnie jak w latach poprzednich auto będzie przygotowane i obsługiwane przez renomowaną szwajcarską firmę Kessel Racing - powiedział jedyny polski kierowca startujący w International GT Open.

Samochód jest już gotowy, a w ramach przygotowań do nowego sezonu Michał Broniszewski odbył pierwsze jazdy testowe na torze w Walencji w dniach 13 – 14 stycznia.

- Jestem pod wrażeniem nowego samochodu. Podczas dwudniowych testów przejechałem około 600 km. Samochód spisywał się znakomicie. Jest nieco słabszy od mojej zeszłorocznej maszyny, a mimo to szybszy. Wynika to z jego dużo bardziej zaawansowanej technologicznie konstrukcji. Auto ma dużo więcej możliwości regulacji i ustawień, a to oznacza, że trzeba wielkiego doświadczenia, aby wykorzystać jego możliwości i pojechać naprawdę szybko - mówi Michał.

Jakie są oczekiwania Michała Broniszewskiego w sezonie 2010?

- Naszym celem będzie walka o pierwszą piątkę. Jestem świadom tego, jak trudne będzie to zadanie. Konkurencja w kategorii Super GT jest niezwykle silna. Startuje cała plejada znakomitych kierowców z wielkim doświadczeniem. Między innymi nasi najwięksi do niedawna konkurenci z Aston Martina potwierdzili udział w całkowicie nowym samochodzie GT2. My będziemy jeździć zupełnie nowym dla mnie samochodem. W pierwszych wyścigach muszę dobrze poznać auto i jego możliwości. Byłoby wspaniale, gdyby w drugiej połowie sezonu udało się kilka razy stanąć na podium. Wraz z Philipem stanowimy bardzo zgrany i świetnie rozumiejący się duet. - wyjaśnia kierowca.

Sportowe ambicje na sezon 2010 nie kończą się jednak na wyścigach GT. Michał Broniszewski zamierza zrobić kolejny krok i wystartować prototypem w co najmniej jednym wyścigu serii Le Mans!

- W zeszłym roku wziąłem udział w testach prototypu Zytek 07S kategorii LMP2 na słynnym torze Magny Cours we Francji. Już po kilku kilometrach, wiedziałem, że to jest samochód, którym chcę jeździć. Co ciekawe, okazało się, że moje czasy okrążeń były bardzo zachęcające. Mogę zdradzić, że niemal na pewno wystartuję takim samochodem w pierwszej rundzie Le Mans Series, 8-godzinnym wyścigu na torze Paul Ricard we Francji 9 kwietnia. Jeżeli czas i budżet pozwolą, być może uda się pojechać jeszcze kilka wyścigów. W ten sposób byłbym pierwszym Polakiem w Le Mans Series! - mówi Michał Broniszewski.

Kalendarz serii International GT Open 2010*• 18 kwietnia: Imola (Włochy)• 2 maja: Nürburgring (Niemcy)• 23 maja: Algarve (Portugalia)• 27 czerwca: Spa-Francorchamps (Belgia)• 11 lipca: Magny-Cours (Francja)• 19 września: Brands Hatch (Wielka Brytania)• 3 października: Monza (Włochy)• 31 października: Barcelona (Hiszpania)*Uwaga: kalendarz może ulec mianie

Kalendarz serii Le Mans Series 2010*• 11 kwietnia: Le Castellet Paul Ricard (Francja)• 9 maja: 1000 km Spa-Francorchamps (Belgia)• 17 lipca: 1000 km Algarve (Portugalia) – wyścig nocny• 22 sierpnia: 1000 km Hungaroring (Belgia) – wyścig nocny• 11 lipca: Autosport 1000 km Silverstone (Wielka Brytania)*Uwaga: kalendarz może ulec mianie

Kim jest Michał Broniszewski?

37-letni polski kierowca wyścigowy. Mieszka w Warszawie. Żonaty, troje dzieci (dwie córki i syn).W wyścigach startuje od 2006 roku. Rozpoczynał swą karierę od startów w Ferrari Challenge. W roku 2009 zdobył tytuł mistrzowski w kategorii GTS serii International GT Open, co jest jego największym sukcesem. Od początku kariery związany z marką Ferrari. Startuje samochodem Ferrari F430 Scuderia.

Co to jest International GT Open?

Seria wyścigowa dla samochodów kategorii GT w 2 kategoriach: Super GT (FIA GT2) oraz GTS (FIA GT3), rozgrywana od 2006 roku. Organizowana przez hiszpańską firmę GT Sport Organizacion, na czele której stoi były doskonały kierowca wyścigowy Jesus Pareja. W Internationa GT Open startują prawdziwe „dream cars” czyli samochody marzeń takie jak Porsche 911, Ferrari F430, Corvette, Dodge Viper czy Aston Martin.

W ich kokpitach zasiadają doskonali, renomowani kierowcy z całej Europy, niektórzy mają w dorobku starty w Formule 1. W każdym sezonie odbywa się 8 rund na najsłynniejszych, najbardziej renomowanych torach Europy. W każdy weekend rozgrywane są dwa wyścigi, z udziałem dwuosobowych załóg. Kierowcy zmieniają się podczas wyścigu. Partnerem Michała Broniszewskiego w załodze jest doskonały Austriak Philip Peter, były kierowca fabryczny Audi, zwycięzca wielu prestiżowych wyścigów w kategorii prototypów i GT.

Co to jest Le Mans Series?

Seria wyścigowa, w której startują samochody kategorii prototypowej oraz samochody GT. Prototypy to najszybsze samochody wyścigowe z nadwoziem kryjącym koła, budowane z przeznaczeniem do startów w wyścigu 24 h Le Mans oraz wyścigach serii Le Mans zarówno przez działy sportu wielkich koncernów (Audi, Peugeot), jak i niewielkie wyspecjalizowane firmy (Lola, Oreca, Pescarolo).

Samochody podzielone są podobnie jak pojazdy GT na 2 klasy: LMP1 i LMP2. Przedstawiciele pierwszej kategorii to takie pojazdy jak Audi R15 TDI, Peugeot 908 HDI FAP, zwycięzca wyścigu Le Mans w 2009 roku czy Lola Aston Martin. W LMP2 ścigają się między innymi Porsche RS Spyder, Lola Mazda i Ginetta Zytek.