W sobotę od wczesnych godzin rannych na torze pod Poznaniem trwała krzątanina. Zawodnicy wyjeżdżali najpierw na okrążenia rozgrzewkowe, wreszcie - po oficjalnej ceremonii otwarcia imprezy (otworzył ją Prezes Automobilklubu Wielkopolski, Robert Werle i Dyrektor zawodów, Bartosz Bieliński w obecności Starosty Wielkopolskiego, Jana Grabkowskiego), rozpoczęła się prawdziwa rywalizacja.

Jako pierwsi na starcie stanęli zawodnicy rywalizujący o Grand Prix Polski, gdzie uczestniczyły samochody powyżej 1600 cm3. Odbyły się dwa punktowane wyścigi.

Do pierwszego z nich uczestnicy stanęli zgodnie z zajętymi pozycjami podczas wczorajszych kwalifikacji. Rywalizacja była dość ciekawa, wszyscy zastanawiali się, czy "etatowy" Mistrz Polski, Maciej Stańco pokona nastoletniego, Roberta Lukasa, który jechał z pierwszego pola. Okazało się, że na dystansie dwunastu okrążeń nie jest to tym razem możliwe!

Robert spiywał sie doskonale i odniósł zasłużone zwycięstwo. Trzeci był Maciej Marcinkiewicz, natomiast debiutant, Mistrz Europy w rallycrossie, Krzysztof Groblewski po błędzie w pierwszej części dystansu nie zdołał "dowieźć" czwartej pozycji - przegrał z

Postawa młodego, 16-letniego kartingowca stanowiła zresztą nie lada sensację - rzadko sie przecież zdarza, aby debiutant w takim stylu "pobił" mistrzów, jeżdżących w klasie H 3500... Mamy w wyścigach wielki talent! W swojej klasie Mateusz pokonał Adama Gładysza. Pecha miał obrońca tytułu, Robert Kisiel, który musiał zjechać do depo po przebiciu opony.

W klasie H 2000 Karolina Czapka zrewanżowała się za wczorajszą porażkę w kwalifikacjach Piotrowi Soii w Lotusie (był dopiero trzeci, przegrał jeszcze z Pawłem), wygrywając pewnie.

Drugi wyścig miał nieco inny przebieg, zawodnicy startowali bowiem w zmienionej kolejności. Lukas i Stańco walczyli twardo. Na ostatnim okrążeniu zderzyli się bokami. Auto Roberta obracało się. Maciek wygrał pewnie, a Lukasa zdołał wyprzedzić jeszcze Marcinkiewicz. Czwarty był Groblewski, piąty Robert Kisiel, który wygrał klasę H 3500. Tuż za nim na mecie zameldował się Adam Gładysz. Karolina Czapka, czule gładząca po wyścigu swoje Renault Clio, zdobyła komplet punktów - i tym razem pokonała Pawła Soję.

Wyścigi długodystansowe, które zostały wprowadzone jako klasa Mistrzostw Polski zaledwie przed kilkoma laty, są zawsze bardzo emocjonujące, choć zazwyczaj odbywają sie przy pustych trybunach. Kibice, którzy zjawiają się na torze niechętnie oglądaja przenieg rywalizacji stojąc przez trzy godziny przy torze...

Właśnie trzy godziny trwa każda z rund DSMP. Jest to więc bardzo wymagający wyścig, zarówno dla kierowców jak i samochodów...Po starcie prowadzenie objęło Porsche prowadzone przez Macieja Stańco, które systematycznie odjeżdżało od modelu 996 prowadzonego przez Roberta Lukasa. Gdy lider zdublował młodszego kolegę wydawało się, że wynik zawodów jest oczywisty. Na kolejnych zmianach w 997 zasiedli Łukasz Komornicki (powróxił do kraju po występie w Rajdzie Tunezji) i Adam Kornacki, natomiast w 996 po zmianie z Maciejem Marcinkiewiczem za "fajerę" powrócił Lukas. W międzyczasie auta zjeżdżały do depo.

Dwaj debiutanci nie dali rady i wyścig wygrała para Lukas - Marcinkiewicz.

Ciekawie przebiegała walka o trzecie miejsce. Mistrz Polski w klasie H 3500 Robert Kisiel i jego belgijski kolega Jean-Claude Laruelle zrewanżowali się zespołowi w składzie: Jakub Marcinkiewicz, Patryk Pachura i Mateusz Lisowski za porażkę w klasyfikacjach, stając na podium w "generalce" i wygrywając klasę. Na wzrnienie zasuguje postawa Rafała Rulskiego i Konrada Kubiak w Hondzie Civic oraz Tomasza Strozika i Mariusza Białka w Fiacie Cinquecento.

Wyniki

Grand Prix Polski - wyścig pierwszy (12 okrążeń):

1. Robert Lukas (Porsche 997) - 19.40,934 min;2. Maciej Stańco (Porsche 997) - strata 16,060 sek.;3. Maciej Marcinkiewicz (Porsche 997) - 40,038 sek.;4. Mateusz Lisowski (Seat Leon) - 59,041 sek.;5. Krzysztof Groblewski (Porsche 997) - 1.04,089 min.;6. Karolina Czapka (Renault Clio) - 1.16,427 min.;7. Adam Gładysz (Seat Leon) - 1.16,855 min.;8. Paweł Soja (Renault Clio) - 1.47,596 min.;9. Piotr Soja (Lotus Exige) - 1 okrążenie;10. Tomasz Grochal (Renault Clio) -1 okrążenie.

Grand Prix Polski - wyścig drugi (12 okrążeń):

1. Maciej Stańco (Porsche 997) - 19.48,24 min.;2. Maciej Marcinkiewicz (Porsche 997) - 7,972 sek.;3. Robert Lukas (Porsche 997) - 27,990 sek.;4. Krzysztof Groblewski (Porsche 997) - 58,431 sek.;5. Robert Kisiel (Seat Leon) - 59,535 sek.;6. Adam Gładysz (Seat Leon) - 1.03,404 min.7. Karolina Czapka (Renault Clio) - 1.11,747 min.;8. Paweł Soja (Renault Clio) - 1 okrążenie;9. Marcin Gładysz (Seat Leon) - 1 okrążenie;10. Konrad Słomina (Renault Clio) - 1 okrążenie.

Klasyfikacja Grand Prix Polski po dwóch wyścigach:

1. Stańco - 18 pkt.;2. Lukas - 16 pkt.;3. Marcinkiewicz - 14 pkt.;4. Groblewski - 9 pkt.;5. Lisowski - 5 pkt.;5. Czapka - 5 pkt.;5. Adam Gładysz - 5 pkt.;8. Kisiel - 4 pkt.;9. Paweł Soja - 2 pkt.

Wyniki wyścigu Długodystansowych Samochodowych Mistrzostw Polski:

1. Robert Lukas i Maciej Marcinkiewicz (Porsche 996) - 3:01.41,568 godz.:2. Maciej Stańco, Łukasz Komornicki i Adam Kornacki (Porsche 997) - strata 45,493 sek.;3. Robert Kisiel i Jean-Claude Laruelle (Seat Leon) - 4 okrążenia;4. Jakub Marcinkiewicz, Patryk Pachura i Mateusz Lisowski (Seat Leon) - 10 okrążeń;5. Sergio Azzini i Oscar Azzini (Ferrari) - 10 okrążeń;6. Rafał Rulski i Konrad Kubiak (Honda Civic) - 11 okrążeń;7. Tomasz Strozik i Mariusz Białek (Fiat Cinquecento) - 12 okrążeń;8. Maciej Tomaszewski i Marcin Wydra (Alfa Romeo) - 13 okrążeń;9. Jan Sędek i Leszek Patan (Fiat Seicento) - 13 okrążeń;10. Krzysztof Dudek, Jakub Grymuła i Piotr Koc (Fiat Cinquecento) - 15 okrążeń.