Sobotnie zmagania rozpoczęły się od wyścigu Formuły do 2000 w ramach Mistrzostw Czech. Siedem bolidów stanęło do walki, która rozegrała się na dystansie 15 okrążeń Toru „Poznań”. Czescy zawodnicy po zaciętej rywalizacji ostatecznie rozdzieli między sobą w następującej kolejności miejsca na „pudle”; pierwsze miejsce Jakub Harak (PALMI IVO), drugie David PALMI (PALMI IVO), trzecie Roland Constantin Vallery (KRENEK MOTORSPORT KLUB).Formuły wyruszyły do wyścigu również w niedzielę, tym razem jednak David Palmi nie oddał palmy pierwszeństwa i Jakub musiał zadowolić się drugą pozycją, a trzeci na pudle ustawił się Jiri Jupa (KRANEK MOTORSPORT KLUB).

Najwięcej emocji budzą jednak tradycyjnie zmagania naszych rodzimych sportowców, czyli Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski. Rywalizacja samochodów takich jak Ferrari 430 GT3, Porsche 997 GT3 Cup, czy Renault Megane Trophy to jest to co kibice lubią najbardziej. Maciej Stańco (A. Kielecki/Fuchs Star-Moto Racing) nie zawiódł w Poznaniu swoich kibiców i zarówno w sobotę jak i niedzielę pierwszy minął linię mety zdobywając komplet 20 pkt. co daje mu w tej chwili pierwsze miejsce w klasyfikacji sezonu w DIV 4 +3500. Robert Lukas (A. Kielecki/Lukas Motorsport) spadł na drugie miejsce, ale do Maćka brakuje mu zaledwie 1 pkt., tak więc zapowiada się ciekawa walka w tej klasie na kolejnych rundach. W biegu DIV 4 3500 bezkonkurencyjna okazała się przedstawicielka płci pięknej Karolina Lampel-Czapka (A. Wielkopolski/Katrex Karolina Autosport), mimo piruetów podczas sobotniego wyścigu nadrobiła straconą pozycję i w tej chwili prowadzi „generalkę” z 46 punktami.

W biegu DIV 4 2000 podium należało do Tomasza Gajewskiego (A. Rzemieślnik) zarówno podczas V jak i VI rundy WSMP.Te dwa zwycięstwa sprawiły, iż Tomek ma w tej chwili tyle samo punktów – 34, co Sebastian Pachura (A. Wielkopolski/Pachura Motorsport). Tuż za nimi ze stratą zaledwie trzech punktów plasuje się Maciej Rybarczyk (A. Wielkopolski). W mniejszych pojemnościowo autach do 1400 cm3 wygrywa Krzysztof Czarnota (A. Wielkopolski).

Swoistym przedszkolem wyścigowym jest wprowadzony od tego roku Wyścigowy Puchar Polski. Młodzi zawodnicy w większości startującydo tej pory w KJS-ach zrobili krok na przód i być może w przyszłym sezonie zobaczymy niektórych z nich już w klasach mistrzowskich. 1 klasę WPP ponownie wygrał bezkonkurencyjny jak do tej pory Krzysztof Mencel (A. Wielkopolski), drugi był Piotr Bany (A. Rzemieślnik), a trzeci na metę przyjechał kierowca o ksywie MOP (A. Rzemieślnik). Klasę drugą wygrał Piotr Gembicki (A. Wielkopolski), trzecią Paweł Grzywacz (A. Polski), a Open Krzysztof Hellwig (A. Wielkopolski).

Lipcową rundę zakończył wyścig Długodystansowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Walka rozpoczęła się pechowo dla włoskiego zespołu Nostress Motorsport, na czwartym okrążeniu Ferrari 360 zgubiło olej i zawodnicy musieli zakończyć wyścig. Szczęście opuściło również Macieja Stańco z zespołu MP SPORT-Fusch Star Moto-Partners, któremu w Ferrari 430 GT 3 po piątym kółku wysiadła skrzynia biegów. Popularny „Profesor” Zbigniew Szwagierczak (A. Wielkopolski) jadący Alfą Romeo GTX również po zaledwie dwóch okrążeniach zjechał do boksu, jednak mechanikom po dłuższej chwili udało się usunąć awarię i Alfa powróciła na tor. Po czterech kółkach zmagania zakończył też Maciej Tomaszewski (A. Polski) na skutek kolizji ze Stańco.Pod nieobecność zdyskwalifikowanych przez różne przypadki losu zawodników na mecie triumfował zespół Lukas Motorsport – Adam Kornacki (A. Polski) i Robert Lukas (A. Kielecki) przejeżdżając104 kółka samochodem Porsche 997 GT3 – klasa 4. Drugi na metę wjechał zespół Karoliny Lampel-Czapka (A. Wielkopolski) i Mateusza Lisowskiego – Katrex Karolina Autosport przejeżdżając również 104 okrążenia Renault Megane Trophy – klasa 3. Trzeci linię mety minąłLukas Motorsport – Teodor Myszkowski (A. Wielkopolski) i Stefan Biliński (A. Wielkopolski) – 100 kółek Porsche 997 GT3 – klasa 4. Następnie na mecie pojawili się:

4 – nr start. 1 - Lukas Motorsport - 100 okr. - klasa 45 – nr start. 90 - Pachura Motorsport – 94 okr. - klasa 26 – nr start. 100 -Garstecki/Czyż – 92 okr. - klasa 17 – nr start. 33 – Intermarche Racing – 91 okr. - klasa 28 – nr start. 43 – Michałowski – 87 okr. - klasa 29 – nr start. 3 - Gładysz Racing – 84 okr. - klasa 310 – nr start. 81 - Myśliwiec/Brymora – 83 okr. - klasa 211 – nr start. 34 - Bany/Kołakowski - 77 okr. - klasa 212 – nr start. 60 - Czarnota – 72 okr. - klasa 113 – nr start. 62 - Gizelewski – 39 okr. - klasa 114 – nr start. 77 - Szwagierczak/Obuchowski – 26 okr. - klasa 3

Kolejne wyścigi samochodowe odbędą się na Torze „Poznań” w dniach 12-13 września, a my zapraszamy już w przyszłym tygodniu 31.07-02.08.2009 r. na Wyścigowe Motocyklowe Mistrzostwa Polski.