Fabia jest swoistym fenomenem rynku. Znana wyłącznie z opisów w prasie motoryzacyjnej, w licznych ankietach przeprowadzanych w Polsce zajmowała miejsca w ścisłej czołówce. Na jej popularność wpłynęła przede wszystkim dobra opinia, jaką cieszyła się jej poprzedniczka - Felicia. Pierwsze modele Fabii będą wyposażone w silniki benzynowe 1.4 o mocach 60 KM, 68 KM i 100 KM oraz w diesle: SDI o mocy 64 KM i TDI o mocy 100 KM. Przewidziano trzy opcje wyposażenia: Classic, Comfort i Elegance. We wszystkich będzie wspomaganie układu kierowniczego, pirotechniczne napinacze pasów oraz regulowane położenie kierownicy w dwóch poziomach. Wersja Comfort otrzyma dodatkowo komputer pokładowy, ABS, EDS i ASR, światła przeciwmgielne przednie, przyciemniane szyby oraz elektrycznie sterowane szyby przednie. Elegance będzie mieć obok wyposażenia Comfort klimatyzację, elektryczne podgrzewanie spryskiwaczy i przednich siedzeń. Osiągi Fabii nie odbiegają od znanych w Felicii. Samochód z 68-konnym silnikiem 1.4 osiągnie prędkość maksymalną 162 km/h, do prędkości 100 km/h rozpędzać się będzie w 15,4 sekundy, spalanie w mieście wyniesie w granicach 9,8 l/100 km, poza miastem zaś do 5,6 l/100 km. W przyszłości przewidywane są modele kombi i sedan oraz zastosowanie nowych silników benzynowych 1.6 i 2.0. Czy Fabia będzie równie chętnie kupowana jak Felicia? Na starcie utraciła główny atut swej poprzedniczki - cenę.
Wystartowała Fabia
Oczekiwana z wielką niecierpliwością na naszym rynku Skoda Fabia trafiła wreszcie do salonów. 16 maja dilerzy Skody zaczęli przyjmować zamówienia na nowy samochód.