Z zewnątrz nowa Azera wygląda doroślej od jej poprzednika. Dynamiczne linie nadwozia dodały Hyundaiowi charteru. Przód samochodu zdobi duży chromowany grill oraz wyraziste ksenonowe reflektory HID. Tył podkreśla delikatnie opadająca linia dachu oraz ukształtowanie blachy na bagażniku w kształt spoilera, który zachodzi na boczna powierzchnie auta. Z tyłu uwagę zwracają światła LED oraz dwie końcówki układu wydechowego wkomponowane w zderzak. Nadkola auta szczelnie wypełniają 19 calowe felgi.
Jak prawidłowo zamontować zimowe opony?
Wnętrze auta już w wersji podstawowej ma skórzaną tapicerkę. Oferuje ono dużą przestrzeń zarówno dla kierowcy jak i pasażerów. Producent zwrócił szczególną uwagę na detale. Azera ma panoramiczny szklany dach pozwalający na wnikanie do wnętrza większej ilości światła. W środku użyto także karbonowych wstawek. Przednie fotele posiadają funkcję wentylowania i podgrzewania, ta druga dostępna jest także dla pasażerów tylnej kanapy.
Hyundai Elantra: czy powrót po latach może być udany
Za rozpędzanie limuzyny jest odpowiedzialny silnik Lambda II GDI o pojemności 3.3 litra. To V6 posiada wtrysk paliwa o wysokim ciśnieniu ponad 150 barów. Tak duże ciśnienie sprawia, że nie musimy korzystać z jednostek napędowych o bardzo dużej pojemności skokowej, a stopień sprężania zostaje podniesiony z 10,4 do 11,5. Większość elementów wykonano z aluminium, zawory, natryskiwacze chłodzące tłoki, napęd układu rozrządu, na pierścienie tłoków i układ D-CVVT powleczono metodą PVD powłoką CrN. Układ dolotowy posiada zmienną geometrię to tzw. VIS. Silnik współpracuje z sześciostopniową przekładnią automatyczną.O komfort jazdy dba z przodu zawieszenie oparte na kolumnach McPhersona, a z tyłu konstrukcja wielowahaczowa. Z tyłu zastosowano amortyzatory Sachsa ASD.O bezpieczeństwo podróżujących troszczą się 9 poduszek powietrznych oraz szereg systemów takich jak: VSM, MDBS, ABS, EBD.