W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Alfa Romeo Stelvio — ponadczasowy design
Stylistyka to mocna strona każdej Alfy Romeo. Włosi potrafią zaprojektować nawet SUV-a, który zwraca na siebie uwagę. Nowe Stelvio robi to jeszcze skuteczniej. Model po modernizacji najłatwiej poznamy po nowych przednich reflektorach (full LED w technologii Matrix) nawiązujących do tych z najnowszego crossovera włoskiej marki — Tonale. Odświeżono ponadto grill oraz tylne lampy, które otrzymały przydymione klosze. Tyle wystarczyło, żeby ten samochód zyskał drugą młodość.
Alfa Romeo Stelvio — funkcjonalnie i sportowo
We wnętrzu uwagę zwraca nowy cyfrowy zestaw wskaźników. To wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala, który przekazuje informacje w jednym z trzech trybów do wyboru. Jak to w Alfie, nie brakuje sportowych smaczków, np. dużych łopatek przy kierownicy do ręcznej zmiany biegów i mocniej wyprofilowanych foteli. Ponadto Stelvio to praktyczny, rodzinny SUV z przestronnym wnętrzem i pojemnym bagażnikiem (od 525 do 1600 l).
Alfa Romeo Stelvio — trzy wersje napędowe
Gama silnikowa składa się z trzech silników: benzynowego 2.0 Turbo o mocy 280 KM, diesla 2.2 generującego 210 KM oraz potężnego, 520-konnego 2.9 BiTurbo V6 zarezerwowanego dla sportowej wersji Quadrifoglio. Dwie pierwsze odmiany będą stanowić trzon oferty — są wyposażone w 8-stopniową automatyczną skrzynię biegów i napęd AWD. Benzyna jest szybsza (przyspiesza w 5,7 s do 100 km/h), za to diesel będzie oszczędniejszy (średnie spalanie 6,2 l/100 km w cyklu WLTP). Alfa Romeo udziela na swoje samochody pięcioletniej gwarancji mechanicznej z limitem 200 tys. km.