Wszystko zależy od tego, na którą wersję się zdecydujemy. A jest w czym wybierać. W ofercie Jeepa Renegade'a znajdziemy nie tylko odmiany 4x4 (różne rodzaje), ale również tańsze przednionapędowe. Do wyboru są najnowsze silniki benzynowe koncernu FCA, jak i Diesla, współpracujące z ręczną lub jedną z dwóch automatycznych skrzyń biegów. To wszystko w atrakcyjnym, oryginalnym „opakowaniu” i z bogatym wyposażeniem, uprzyjemniającym podróżowanie.
Jeep Renegade – wiele zmian po liftingu
Samochód zwraca na siebie uwagę „mocnym” wyglądem nadwozia. Masywna sylwetka, klasyczny siedmioszczelinowy grill (niczym w klasycznym Wranglerze), trapezowe nadkola czy okrągłe reflektory w technologii LED nadają autu zdecydowanego wyrazu. Do tego osłony chroniące karoserię i wyższy prześwit sugerują ponadprzeciętne zdolności terenowe (o czym dalej).
Zajrzyjmy do środka. Na pokładzie Renegade'a pojawiły się nowe multimedia. Topowy system ma duży ekran dotykowy o przekątnej 8,4 cala, ułatwiający obsługę wielu funkcji. Kierowca i pasażerowie mogą ponadto korzystać z nawigacji, bezprzewodowego streamingu muzyki i możliwości aplikacji wszystkich dostępnych smartfonów (funkcje Android Auto i Apple Car Play).
Co pod maską? Niewielkiego Jeepa może napędzać jeden z dwóch silników benzynowych najnowszej generacji (GSE Turbo). Podstawowy, trzycylindrowy motor ma 1 litr pojemności litra, ale generuje wysoką moc 120 KM, więc powinien w zupełności wystarczyć do jazdy po mieście. Jeśli ktoś oczekuje ponadprzeciętnych osiągów, to dobrym wyborem będzie czterocylindrowy benzyniak 1.3 l, dostępny w dwóch wariantach mocy: 150 lub 180 KM. Pierwszy ma przedni napęd i dwusprzęgłowa skrzynię biegów (DDCT), a drugi – klasyczny, 9-stopniowy automat (AT9) i napęd na obie osie. 180-konny Renegade przyspiesza do 100 km/h w jedyne 8,5 s.
Dla dużo podróżujących lub po prostu lubiących charakterystykę silników Diesla przygotowano dwie jednostki. Tutaj sytuacja wygląda podobnie jak w przypadku benzyniaków – słabszy turbodiesel o pojemności 1,6 l generuje 120 KM i ma napędzane koła przednie, a mocniejszy (2,0) występuje w dwóch wariantach mocy – 140 i 170 KM – oraz z napędem 4x4. Za tę opcją przemawia bardzo niskie zużycie paliwa – bazowy diesle spala tylko 4,6 l/100 km w trybie mieszanym (dane producenta).
Jeep Renegade – dzielny poza asfaltem
W czasach, gdy większość małych SUV-ów i crossoverów tylko udają terenowe ambicje, Jeep Renegade jest wierny swojej tradycji. Dla użytkowników chcących poprawić bezpieczeństwo i trakcję na śliskiej nawierzchni przewidziano automatyczny napęd obu osi Jeep Active Drive, który na bieżąco dostosowuje rozdział momentu obrotowego z korzyścią dla zużycia paliwa. Kierowca może samodzielnie zarządzać działaniem układu za pomocą systemu Jeep Selec-Terrain, który umożliwia blokadę sprzęgła międzyosiowego i oferuje cztery tryby pracy do wyboru w zależności od nawierzchni, na której się poruszamy. Są to: Auto (tryb domyślny z odłączaniem tylnej osi), Śnieg (tryb 4WD skalibrowany w celu zmniejszenia podsterowności) oraz Piasek i Błoto (tryb 4WD dla zmaksymalizowania przyczepności przy niskich prędkościach).
Dla miłośników większych wrażeń, czyli osób lubiących prawdziwy offroad, jest coś ekstra – jeszcze bardziej zaawansowana opcja Jeep Active Drive Low (z silnikiem 2.0 MJD AT9). Ten rodzaj napędu wzbogacony jest o położenie pełzające, zastępujące klasyczny reduktor, oraz funkcję kontroli zjazdu z wzniesienia.
W dodatku najbardziej terenowa wersja Trailhawk zyskuje solidne osłony podwozia i zmodyfikowane zawieszenie. Autow takiej konfiguracji wyróżnia się aż 21 cm prześwitu, dużymi kątami do terenowej jazdy (30° natarcia, 34° zejścia, 24° rampowy, a także 48 cm głębokości brodzenia. Żaden inny model w tej klasie nie oferuje tak wiele w tym zakresie.
Jeep Renegade – miasto to również jego "teren"
Plusem Renegade'a jest to, że mimo zdolności terenowych jest to auto osobowe, a więc wygodne da pasażerów i całkiem komfortowe podczas szybszej jazdy po asfalcie. Kabina jest przestronna jak na SUV-a segmentu B, a pojemność bagażnika wynosi 351 l, więc zabranie bagaży na dalszy wyjazd czy zapakowanie dużych zakupy nie powinno być problemem. Wyżej zawieszony samochód pozwala również na bezstresowe „pokonywanie” krawężników, zapewnia łatwy dostęp do wnętrza i lepszą widoczność drogi.
Tego typu auta są obecnie chętnie wybierane przez klientów. Nic dziwnego, że Renegade szybko stał się najpopularniejszym Jeepem.