Mercedes Klasy C – perfekcyjna kompozycja
Auto ma nadwozie o perfekcyjnie dobranych proporcjach – długa maska za pośrednictwem mocno pochylonej szyby łączy się z efektownie wyoblonym dachem, a zakończenie stanowi krótka bryła skrywająca bagażnik. Duża atrapa chłodnicy z logo marki, wąskie reflektory i wloty powietrza wypełniające niemal cały zderzak nadają sportowego charakteru. Z kolei smukła linia to dowód na szlachetne geny typowe dla Mercedesa, a z tyłu dominują fantazyjnie ukształtowane lampy. Uzupełnienie wyglądu możliwe jest, dzięki wielu pakietom oraz bogatej gamie lakierów i obręczy kół.
Mercedes Klasy C – dopracowane wnętrze
Klasa C ma wnętrze, które niezależnie od wybranej wersji wykończono materiałami bardzo wysokiej jakości. W zależności od upodobań można mieć nie tylko skórzaną tapicerkę, lecz także aplikacje aluminiowe lub drewniane bądź imitujące karbon. Prowadzący może cieszyć się wyjątkowo wygodną pozycją za kierownicą, intuicyjną obsługą wszystkich urządzeń pokładowych, a także bardzo dobrą widocznością we wszystkich kierunkach. Istotną zaletą samochodu okazuje się wyjątkowa przestronność w obu rzędach wygodnych siedzeń. Nie bez znaczenia jest ustawny bagażnik o pojemności nawet 455 l.
Mercedes Klasy C – benzyna, diesel, a może hybryda?
Samochód może być napędzany jednym z benzyniaków o mocy 170-258 KM, dieslami generującymi 163-265 KM lub hybrydą plug-in, której łączna moc to 313 KM. Już najsłabsza jednostka okazuje się dynamiczna, bo dzięki niej auto osiąga "setkę" po 7,7 s przy średnim spalaniu na poziomie 4,4 l/100 km. Z kolei na najlepsze przyspieszenie można liczyć w przypadku topowego diesla, który 100 km/h uzyskuje po 5,7 s. W tej wersji auto pali średnio 5 l/100 km. W odmianie plug-in benzyniak o mocy 204 KM współpracuje ze 129-konną jednostką elektryczną. Po naładowaniu baterii można podróżować w elektrycznym trybie nawet na dystansie 109 km.
Mercedes Klasy C – napęd na tył lub 4x4 i automat w standardzie
Model w bazowej wersji ma napęd na tylną oś, a w wybranych odmianach moment obrotowy dociera do wszystkich kół (4Matic). W tej drugiej postaci dostępne są benzyniaki o mocy 204 oraz 258 KM, a także diesle generujące 200 KM i 265 KM. Niezależnie od sposobu rozdziału napędu, jest on przekazywany na koła za pośrednictwem 9-stopniowej, automatycznej skrzyni. Jej praca to kolejny atut pojazdu. Niezależnie czy podróżujemy spokojnie czy dynamicznie, biegi włączane są sprawnie, a podczas przełączania nie wyczuwa się nawet najmniejszych szarpnięć. To sprzyja komfortowemu podróżowaniu.