Nowy Volkswagen Tiguan jest jednym z tych SUV-ów, który wybierany jest przede wszystkim ze względu na walory użytkowe, a nie z racji wyszukanej stylistyki. Nie oznacza to oczywiście, że samochód prezentuje się mało atrakcyjnie. Wręcz przeciwnie. Ostre rysy i liczne załamania karoserii oraz geometryczny kształt świateł sprawiają, że pojazd prezentuje się wyjątkowo nowocześnie.

Modernistyczny design króluje również we wnętrzu pojazdu. Tak jak na karoserii, także i tutaj nie brakuje załamań, z którymi idealnie współgrają aluminiowe aplikacje oraz cyfrowe wskaźniki. Tylko trzy duże pokrętła na konsoli środkowej kłócą się trochę z resztą kokpitu. Jednak z drugiej strony przyczyniają się do łatwej obsługi urządzeń pokładowych. Ta ostatnia cecha to również zasługa intuicyjnie rozmieszczonych przełączników oraz logicznie działającego, dotykowego ekranu.

Nawet 16 000 zł rabatu - sprawdź ceny VW Tiguana

Volkswagen Tiguan Foto: Volkswagen
Volkswagen Tiguan

Nawet 16 000 zł rabatu - sprawdź ceny VW Tiguana

Kierowcy, którzy zdecydują się na Tiguana będą zadowoleni z przestronności, jaką zapewnia jego wnętrze. Nawet jeżeli jedna za drugą usiądą wysokie osoby nie powinno być problemu z wygodny ułożeniem nóg. Także nad głowami jest wystarczająca liczba centymetrów. Dodatkowym atutem auta są świetnie wyprofilowane fotele – nie tylko zapewniają wygodne podróżowanie, lecz także idealnie podpierają z boku w trakcie pokonywania zakrętów.

Elementem, za który kierowcy cenią niemieckiego SUV-a jest dopracowane zawieszenie. Tu nie ma mowy o braku komfortu czy problemach z prowadzeniem. Układ jezdny niemal perfekcyjnie tłumi napotkane nierówności nawierzchni. Obniżki komfortu nie odczujemy ani w trakcie pokonywania częstych, poprzecznych nierówności, ani gdy przejeżdżamy przez pokaźne garby.

Przyjemność jazdy Tiguanem potęguje dobre prowadzenie. Samochód idealnie wpisuje się w każdy zakręt, a przy tym nadwozie nie ma tendencji do nadmiernych przechyłów. W opanowaniu pojazdu pomocą służy również precyzyjny układ kierowniczy. Problemu nie powinno być także z trakcją na mokrej nawierzchni. Wystarczy tylko zdecydować się na odmianę z napędem na wszystkie koła i nawet najmocniejsze wersje silnikowe startują bez opóźnienia.

Nawet 16 000 zł rabatu - sprawdź ceny VW Tiguana

Volkswagen Tiguan Foto: Volkswagen
Volkswagen Tiguan

Nawet 16 000 zł rabatu - sprawdź ceny VW Tiguana

To o tyle istotne, że Volkswagen Tiguan w topowej wersji benzynowej generuje 230 KM, a jako diesel nawet 240 KM. Na szczęście w obu przypadkach napęd 4x4 występuje seryjnie. Standardowa jest również dwusprzęgłowa skrzynia, która sprawnie i niemal niezauważalnie zmienia przełożenia. To ważne nie tylko z powodu komfortu jazdy, lecz także z racji dynamiki. To właśnie takie działanie przekładni przyczynia się do tego, że 230-konny benzyniak setkę osiąga po 6,3 s , a diesel o mocy 240 KM po 6,2 s.

Powyższe silniki są świetnym źródłem napędu Tiguana, ale nie jest dla nikogo tajemnicą, że to słabsze jednostki cieszą się większą popularnością. Pod względem dynamiki zastrzeżenia można mieć jedynie do bazowego benzyniaka o mocy 130 KM, który pozwala rozpędzić auto do setki po 10,2 s. Za to już 9,2 s do setki w przypadku 150-konnej odmiany to wynik, który powinien zadowolić nawet wymagających kierowców. W tej konfiguracji Tiguan będzie dobrym towarzyszem dalekich podróży także wtedy, gdy na pokładzie zasiądzie komplet pasażerów, a w bagażniku będą ich walizki. W ofercie jest jeszcze benzyniak o mocy 190 KM. To już oferta, dzięki której SUV charakteryzuje się dynamiką godną usportowionych (choć jeszcze nie w pełni sportowych) samochodów. Po mocnym wciśnięciu pedału gazu silnik ochocza zabiera się do pracy i sprawnie wchodzi na obroty, a samochód już po 7,5 s osiąga setkę.

Wśród diesli oprócz 240-konnej wersji mamy jeszcze dwie odmiany – o mocy 150 KM oraz 190 KM. Pierwsza z nich rozpędza się do 100 km/h po 9,3 s, a średnie zapotrzebowanie na olej napędowy to 5 l/100 km. Niewiele więcej paliwa potrzebuje wersja mocniejsza o 40 KM, bowiem jej przeciętne spalanie wynosi 5,5 l/100 km. Dodatkowe konie mechaniczne sprawiają, że Tiguan osiąga setkę już po 7,9 s.

Nawet 16 000 zł rabatu - sprawdź ceny VW Tiguana

Volkswagen Tiguan – nasza opinia

Niemiecki SUV ma wszelkie cechy ku temu by osiągać rynkowy sukces. Jest przestronny, zapewnia wysoki komfort jazdy, potrafi być dynamiczny, a dzięki napędowi na wszystkie koła zaspokoi zapotrzebowanie kierowców, którzy czasami zbaczają z ubitych traktów. Choć oczywiście nie jest to prawdziwa terenówka i na wymagających bezdrożach trzeba będzie uważać. Obecnie warto zainteresować się Tiguanem także dlatego, że przewidziano na niego rabaty dochodzące do aż 16 tys. zł.

Foto: Auto Świat