Nowe Subaru XV jest dostępne w trzech wersjach silnikowych: benzyna 1.6 litra o mocy 114 KM oraz jednostka 2.0 litra o mocy 150 KM. Gamę uzupełnia diesel 2.0 o mocy 147 KM. Oczywiście jak przystało na tę markę wszystkie jednostki to boxery.
Najszybsza wersja Subaru XV jest napędzana przez diesla potrzebuje on na rozpędzenie auta do 100 km/h9,3 sekundy oraz pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 198 km/h. Jest to jednocześnie najdroższy wariant, bo za wersje z podstawowym wyposażeniem Active zapłacimy ponad 120 tysięcy złotych. Natomiast za najtańszego VX-a, czyli z silnikiem 1.6 w wersji Activ musimy zapłacić niecałe 100 tysięcy złotych.Na wyposażeniu najtańszej wersji znajdziemy między innymi: jednostrefową klimatyzację z filtrem przeciwpyłkowym, elektrycznie sterowane szyby wszystkich drzwi, komputer pokładowy, kierownice regulowana w dwóch płaszczyznach, zdalnie sterowany zamek, 17 calowe felgi oraz system start/stop.Bez względu na wersje wyposażenia każdy XV posiada napęd na cztery koła. W Subaru o nasze bezpieczeństwo dbają: ABS z EBD, aktywne zagłówki, system ratunkowy ISR, zestaw poduszek powietrznych (kurtyny przód/tył, poduszki chroniące kolana -przód, boczne z przodu oraz czołowe też z przodu). Nie zabrakło napinaczów pasów, mocowań fotelików ISOFIX, czy łamiących się w czasie wypadku pedałów.Najbogatsze wersje wyposażenia mają tempomat, system Hill Start Assist, dwustrefową klimatyzację, podgrzewane fotele, kamerę cofania, system głośnomówiący z Bluetooth oraz odtwarzacz CD z sześcioma głośnikami.