CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.094.343.951.60
Średnio4.314.534.141.77
Najdrożej4.634.664.472.21

50 modeli opon zimowych - wielki test

6 gru 13 22:25
Udostępnij
0
Skomentuj

Oto 50 opon zimowych, które trafiły do naszego wielkiego testu. Sprawdziliśmy wszystkie, a najlepsze poddaliśmy bardzo wymagającym próbom. Które z nich poradziły sobie najlepiej w zmiennych, zimowych warunkach – na śniegu, deszczu i suchym asfalcie?

Rozmiar 195/65 R15 – niegdyś typowy dla aut klasy średniej, a nawet wyższej, to teraz fabryczne ogumienie podstawowych wersji wielu aut kompaktowych. A że opon w tym rozmiarze sprzedaje się najwięcej, mają je w ofercie niemal wszyscy producenci – od tych najbardziej znanych, aż po marki, których nazwy mówią cokolwiek najwyżej insiderom z branży oponiarskiej.

Pełny ranking 50 testowanych opon

Czy w ogóle warto testować mało znane opony? Tak, bo rynek oponiarski bardzo się zmienia. Producenci z Chin, Indii, Korei odnotowują olbrzymie wzrosty sprzedaży – stać ich na to, żeby inwestować w rozwój nowych produktów, więc szybko nadrabiają dystans, jaki dzieli ich od liderów.

Czy opony z Chin lub Indii mogą wygrywać z uznaną konkurencją? Pod względem ceny – na pewno.

Wyraj komplet opon zimowych Continental

Zasady są proste. Pokaż, co to znaczy być zimoaktywnym, udowodnij, że zima może zaskoczyć drogowców ale nie Ciebie. Wygraj opony zimowe Continental i wiele innych nagród.

Jeszcze kilka lat temu nikt nie wierzył, że koreańscy producenci mogą należeć do ścisłej czołówki, teraz już nikogo to nie dziwi. Trzymamy więc rękę na pulsie, szczególnie że to wśród tańszych marek trzeba się liczyć z największymi niespodziankami – na pierwszy rzut oka nie sposób ocenić, czy opona okaże się porażką, czy świetną propozycją dla wtajemniczonych. Do testu trafi ły opony od „A” jak Apollo do „Z” jak Zeetex.

To nie znaczy, że każdy z modeli poddaliśmy kompletowi prób – zaczęliśmy od eliminacji wstępnych. Pozwoliły one odsiać opony, które nie miały szans ani na zwycięstwo, ani nawet na jakąkolwiek rekomendację z naszej strony. W pierwszej rundzie wszystkie modele sprawdziliśmy najpierw w probie hamowania na mokrej nawierzchni.

W naszym klimacie zimówki muszą radzić sobie nie tylko w kopnym śniegu – zdarzają się zimy, kiedy częściej od białego puchu pada deszcz. Te, które okazały się najlepsze, musiały się wykazać w probie hamowania na ubitym śniegu. Dopiero na podstawie sumy wyników z pierwszych prób ustaliliśmy zwycięzców rundy kwalifikacyjnej – najlepsze pierwsze wrażenie zrobiły na nas opony Pirelli, Continental oraz Bridgestone, ale cała pierwsza piętnastka miała szanse na miejsce na podium. Która spośród przetestowanych opon zimowych będzie najlepszym wyborem?

Podsumowanie

Przypomnijmy, że w finałowej piętnastce tak naprawdę nie ma przegranych. Wszystkie opony, ktore przeszły do drugiego etapu naszego testu, zapewniają odpowiedni zapas bezpieczeństwa na mokrej nawierzchni i na ubitym śniegu, czyli w najważniejszych dyscyplinach. To odróżnia je od 35 innych modeli ogumienia, które odrzuciliśmy już na wstępie.

Doceniliśmy opony możliwie wszechstronne - takie, które nie zawiodą ani w głębokim śniegu, ani na suchym asfalcie, ani na mokrej drodze. w nasyzm klimacie najwazniejszy jest właściwy kompromis.

Zwycięzcami testu są opony Michelin Alpin A4 oraz Pirelli W210. Continental okazał się dobry, ale za drogi w eksploatacji. Najtańsze wśród dobrych i bezpiecznych sa opony Kleber i BF Goodrich.

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Prawdziwym bohaterem dzisiejszego wydania jest niewątpliwie nowe Audi A8. To niezwykle luksusowa limuzyna klasy premium. Warto również zwrócić uwagę na pierwszy test nowego Volvo XC60 oraz debiut Opla Insignii w naszym porównaniu z rywalami w klasie. Zarówno Volvo, jak i Opel bardzo dobrze wypadają w naszych sprawdzianach. Insignii udało się pokonać niewątpliwą liderkę segmentu, która jest u nas Skoda Superb. W naszym cyklu o silnikach poszczególnych marek wzięliśmy pod lupę koreańskich producentów: Kie i Hyundaia. Które wersje są trwałe i niezawodne?
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (214)

No photo
No photo ~Wwa Użytkownik anonimowy
~Wwa :
No photo ~Wwa Użytkownik anonimowy
całoroczne wiadomo że producenci i wulkanizatorzy będą chwalić wymianę opon bo z tego żyją. Tymczasem w naszych warunkach klimatycznych zawsze trafi się na cieplejsze i mokre dni zimą i są problemy.
Z całorocznymi gumami nie ma tego problemu, należy tylko pamiętać by kupować opony z wyższej półki a nie najtańsze. Całoroczne opony zachowują się tak jak odpowiednio letnie czy zimowe o klasę gorsze.

Ponadto należy zwrócić uwagę na przebiegi. Jeżeli jeździ się niewiele - tak około 10 - 15 tys km rocznie to zużycie całorocznych zbiegnie się z ich starzeniem czyli po 5 latach. A po 5 latach gumy i tak trzeba wymienić bez względu na zużycie. Kupowanie w takim przypadku dwóch kompletów powoduje to że albo będziemy musieli wywalać mało zużyte ale już stare gumy albo jeździć na sparciałych co jest niebezpieczne.
30 lis 13 09:44 | ocena: 57%
Liczba głosów:14
57%
43%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~tompson2 Użytkownik anonimowy
~tompson2 :
No photo ~tompson2 Użytkownik anonimowy
Mit zimówek. Opony zimowe, to mit. NIGDY nie miałem opon zimowych, a jeżdżę kolejnym już autem od 1991r i NIGDY przez ich brak nie miałem nawet stłuczki. Gdy jadę w góry zabieram łańcuchy i po sprawie, bo żadne super (w mniemaniu producentów) zimówki i tak nie pomogą. A tak na marginesie...gdyby opony zimowe były rzeczywiście takie super, firmy ubezpieczeniowe wprowadziłyby wymóg ich zakładania w jakimś okresie czasu pod groźbą nie wypłacenia odszkodowania. A taki wymóg na kierowcach może niestety "przewalić" lobbing producentów w powiązanych z naszymi posłami.
30 lis 13 09:40 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
38%
63%
| odpowiedzi: 7
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~inna sytuacja Użytkownik anonimowy
~inna sytuacja
No photo ~inna sytuacja Użytkownik anonimowy
do ~jergaj:
No photo ~jergaj Użytkownik anonimowy
12 gru 13 19:26 użytkownik ~jergaj napisał
A pamiętacie opony z lat 70/80 ??? Nie było żadnych opon zimowych czy letnich.Były zwykłe i to diagonalne !!! Luksusem były opony radialne.Samochody bez ASB ASR i śmigaliśmy po kraju aż miło.Ja przykładowo żukiem pakowym robiłem średnio miesięcznie około
Kiedyś liczba samochodów to było 5-10% tego co jest teraz,samochody miały silniki średnio 3-4 x słabsze.Jak się ma samochód i dba się o własne bezpieczeństwo i innych na drodze to jednak te opony zimowe warto kupić.Opona to jedyny element który łączy auto z nawierzchnia a w takich zimowych warunkach warto zwrócić na to uwagę żeby później nie żałować.Choć oczywiście to że się ma nowe zimowe opony nie zwalnia z myślenia.
12 gru 13 19:31 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~milion kilometrów stażu Użytkownik anonimowy
~milion kilometrów stażu :
No photo ~milion kilometrów stażu Użytkownik anonimowy
Kupujcie polskie opony to w Dębicy będzie praca Taka jest prawda, kupujcie polskie produkty, to będzie nam wszystkim lepiej. Polskie opony nie ustępują zachodnim o ile są nowe i mają głęboki bieżnik i jeden lub dwa rozmiary mniejsze od letnich. Do zimówek obowiązkowo stalowe felgi o mniejeszym rozmiarze niż alu i wytargacie z największych zasp.
13 gru 13 01:14 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
| odpowiedzi: 5
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kierowca122 Użytkownik anonimowy
~Kierowca122 :
No photo ~Kierowca122 Użytkownik anonimowy
Goodeyar Vector Oczywisce, ze wodnik ma racje. Sa na rynku opony caloroczne, ktore kasuja wiekszosc zimowych i letnich opon. Oponiarstwo to gigantyczny biznes, ktory zaslania sie za kurtyną troski o bezpieczenstwo uczestnikow ruchu drogowego. Temat jest nie do przeskoczenia. Trzeba miec jednak swiadomosc w jak rozwinietym zyjemy swiecie w sferze technologii.
30 lis 13 08:42 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mazur Użytkownik anonimowy
~mazur
No photo ~mazur Użytkownik anonimowy
do ~JaJa:
No photo ~JaJa Użytkownik anonimowy
13 gru 13 08:26 użytkownik ~JaJa napisał
Testy ADAC 2013
"Niemcy odradzają natomiast zakup opon Nexen Eurowin 600, Kormoran Snowpro b2 oraz Marangoni 4 Winter E+. Polskie Kormorany uzyskały najgorszy w testowanej stawce wynik na suchej nawierzchni i jeden z najgorszych na mokrej oraz pod względe
Masz czesciowa prawde.Kormorany sa najlepsze na sniegu ,to znaczy mazury lub gory,na suchym tragedia.Sa bardzo miekkie,smiem nawet twierzic ze na sniegu sa lepsze od michelin alpin4 na ktorych jezdze.Kormorany testowalem okolo 10 lat temu i uwierz mi cala droga przez polske byla pokryta sniegiem.
14 gru 13 18:06
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~michał Użytkownik anonimowy
~michał
No photo ~michał Użytkownik anonimowy
do ~Cy-Janek:
No photo ~Cy-Janek Użytkownik anonimowy
30 lis 13 13:43 użytkownik ~Cy-Janek napisał
ubezpieczyciele wciskają nam podróbki .... Wszystko sie bierze z tego iż wszelkie naprawy czy konserwacje zlecamy zakładom postronnym a nie punktom serwisowym danej marki wozu. To wykorzystują cwaniaki i złodzieje - ubezpieczyciele. zastępcze to można kup
Pracowałem ,,u ciebie w Niemczech,, przez 4 lata w serwisie VW i zdziwiłbyś się jakie dawaliśmy oryginalne filtry...za oryginalne klient płacił a dostawał zamienniki.A poza tym jaki to jest filtr do silnika?Są filtry paliwa,oleju,do klimatyzacji ale o filtrze do silnika pierwsze słyszę.
12 gru 13 18:37
Liczba głosów:0
0%
0%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sss Użytkownik anonimowy
~sss :
No photo ~sss Użytkownik anonimowy
Regenerowane też dobre A gdzie test nalewek z TARGUMU? dlaczego wszyscy udają że opony regenerowane nie istnieją? Myśle że nie są spoo gorsze od nowych. Śmigam na takich już 4 sezon i na prawde nie widze dużej różnicy w przyczepności, wręcz żadnej! Są głośniejsze i 2x tańsze to wszystko.
13 gru 13 11:57 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ari Użytkownik anonimowy
~ari
No photo ~ari Użytkownik anonimowy
do ~milion kilometrów stażu:
No photo ~milion kilometrów stażu Użytkownik anonimowy
13 gru 13 01:14 użytkownik ~milion kilometrów stażu napisał
Kupujcie polskie opony to w Dębicy będzie praca Taka jest prawda, kupujcie polskie produkty, to będzie nam wszystkim lepiej. Polskie opony nie ustępują zachodnim o ile są nowe i mają głęboki bieżnik i jeden lub dwa rozmiary mniejsze od letnich. Do zimówek
od trzech lat kulam na frigo 2, nie ma lepszych opon.kiedyś kombinowałem i wydawałem kupę kasy na opony,ostatnio zszokował mnie znajomy który na bieżnikowanych wjechał w istebnej tam gdzie wszyscy jadą na łańcuchach,nie podam marki bo nie znam.
13 gru 13 05:22 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jaguar303 Użytkownik anonimowy
~jaguar303 :
No photo ~jaguar303 Użytkownik anonimowy
letnie "sliki" są najlepsze , olbrzymia powierzchnia styku z lodem najlepiej radzą sobie moje letnie a te co opisujecie gdyby kosztyowały 250 zł za sztukę zamiast 800 zł za sztukę może bi i były dobre ale i tak nie takie jak moje letnie "sliki|"
12 gru 13 18:28 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
25%
75%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Test opon zimowych

Runda kwalifikacyjna - spośród 50 modeli opon zimowych wyeliminowaliśmy 26 takich, które najgorzej hamowały na mokrej nawierzchni (kolor czerwony). W przypadku pozostałych o miejscu w kolejnej rundzie decydowała suma wyników prób hamowania na mokrej drodze oraz na ubitym śniegu. Odpadło 9 opon (kolor żółty). Do finałowej rozgrywki przeszło więc 15 opon, które poddaliśmy morderczym próbom na śniegu, a także mokrej i suchej nawierzchni. Oto wyniki!

50 modeli opon zimowych - wielki test (slajd 1 z 12)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego