Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

50 modeli opon zimowych - wielki test

6 gru 13 22:25

Oto 50 opon zimowych, które trafiły do naszego wielkiego testu. Sprawdziliśmy wszystkie, a najlepsze poddaliśmy bardzo wymagającym próbom. Które z nich poradziły sobie najlepiej w zmiennych, zimowych warunkach – na śniegu, deszczu i suchym asfalcie?

Udostępnij
0
Skomentuj

Rozmiar 195/65 R15 – niegdyś typowy dla aut klasy średniej, a nawet wyższej, to teraz fabryczne ogumienie podstawowych wersji wielu aut kompaktowych. A że opon w tym rozmiarze sprzedaje się najwięcej, mają je w ofercie niemal wszyscy producenci – od tych najbardziej znanych, aż po marki, których nazwy mówią cokolwiek najwyżej insiderom z branży oponiarskiej.

Pełny ranking 50 testowanych opon

Czy w ogóle warto testować mało znane opony? Tak, bo rynek oponiarski bardzo się zmienia. Producenci z Chin, Indii, Korei odnotowują olbrzymie wzrosty sprzedaży – stać ich na to, żeby inwestować w rozwój nowych produktów, więc szybko nadrabiają dystans, jaki dzieli ich od liderów.

Czy opony z Chin lub Indii mogą wygrywać z uznaną konkurencją? Pod względem ceny – na pewno.

Wyraj komplet opon zimowych Continental

Zasady są proste. Pokaż, co to znaczy być zimoaktywnym, udowodnij, że zima może zaskoczyć drogowców ale nie Ciebie. Wygraj opony zimowe Continental i wiele innych nagród.

Jeszcze kilka lat temu nikt nie wierzył, że koreańscy producenci mogą należeć do ścisłej czołówki, teraz już nikogo to nie dziwi. Trzymamy więc rękę na pulsie, szczególnie że to wśród tańszych marek trzeba się liczyć z największymi niespodziankami – na pierwszy rzut oka nie sposób ocenić, czy opona okaże się porażką, czy świetną propozycją dla wtajemniczonych. Do testu trafi ły opony od „A” jak Apollo do „Z” jak Zeetex.

To nie znaczy, że każdy z modeli poddaliśmy kompletowi prób – zaczęliśmy od eliminacji wstępnych. Pozwoliły one odsiać opony, które nie miały szans ani na zwycięstwo, ani nawet na jakąkolwiek rekomendację z naszej strony. W pierwszej rundzie wszystkie modele sprawdziliśmy najpierw w probie hamowania na mokrej nawierzchni.

W naszym klimacie zimówki muszą radzić sobie nie tylko w kopnym śniegu – zdarzają się zimy, kiedy częściej od białego puchu pada deszcz. Te, które okazały się najlepsze, musiały się wykazać w probie hamowania na ubitym śniegu. Dopiero na podstawie sumy wyników z pierwszych prób ustaliliśmy zwycięzców rundy kwalifikacyjnej – najlepsze pierwsze wrażenie zrobiły na nas opony Pirelli, Continental oraz Bridgestone, ale cała pierwsza piętnastka miała szanse na miejsce na podium. Która spośród przetestowanych opon zimowych będzie najlepszym wyborem?

Podsumowanie

Przypomnijmy, że w finałowej piętnastce tak naprawdę nie ma przegranych. Wszystkie opony, ktore przeszły do drugiego etapu naszego testu, zapewniają odpowiedni zapas bezpieczeństwa na mokrej nawierzchni i na ubitym śniegu, czyli w najważniejszych dyscyplinach. To odróżnia je od 35 innych modeli ogumienia, które odrzuciliśmy już na wstępie.

Doceniliśmy opony możliwie wszechstronne - takie, które nie zawiodą ani w głębokim śniegu, ani na suchym asfalcie, ani na mokrej drodze. w nasyzm klimacie najwazniejszy jest właściwy kompromis.

Zwycięzcami testu są opony Michelin Alpin A4 oraz Pirelli W210. Continental okazał się dobry, ale za drogi w eksploatacji. Najtańsze wśród dobrych i bezpiecznych sa opony Kleber i BF Goodrich.

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

50 modeli opon zimowych - wielki test (slajd 1 z 12)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego