Ma asymetryczny wzór bieżnika, oferowana jest w indeksach prędkości H (prędkość maksymalna 210 km/h), V (240 km/h) oraz W (270 km/h).
Jak zapewnia Continental nowa opona z wyższej półki zapewnia lepsze prowadzenie na suchej i zaśnieżonej nawierzchni, gwarantuje lepszą przyczepność oraz skraca drogę hamowania – w porównania do poprzednich modeli opon tej firmy.
Co zapewnia tak dobre zachowanie opony TS 850 P podczas zimy? Na powierzchni bieżnika nowej opony jest większa liczba bloków (kostek) z drobnymi nacięciami (lamelemi) – co zapewnia większą liczbę krawędzi poprzecznych.
Krawędzie, w połączeniu z lamelami (minimalnie rozchylają się co zwiększa tarcie i poprawia skuteczność hamowania) zapewniają lepszą przyczepność oraz skuteczniejsze hamowanie.
Continental zapewnia, że nowa opona TS 850 P zapewnia skrócenie drogi hamowania o 5 proc. na suchej oraz na mokrej nawierzchni.
W sezonie 2014/15 na rynku pojawi się 13 rozmiarów opon TS 850 P oraz 5 rozmiarów opon przeznaczonych do SUV-ów.
Do aut osobowych rozmiary zaczynają się od 205/50 R 17, a kończą na 235/35 R 19. Dostępne są opony o profilu 55, 50, 45, 40 i 35. W polskich warunkach ze względu na nienajlepszą jakość nawierzchni dróg należałoby wybierać profile wyższe: 55 lub 50. Opony o niższych profilach będą narażone na częste uszkodzenia.
Ile kosztuje nowa opona Continentala? W sklepach internetowych popularny rozmiar 205/50 R 17 kosztuje 576 zł w indeksie H (do 210 km/h) lub 585 zł w indeksie V (do 240 km/h).
W warsztatach oponiarskich ceny mogą być wyższe, ale zwykle obejmują także montaż i wyważenie opon.
Do SUV-ów w sezonie 2014/15 dostępnych będzie 5 rozmiarów opon TS 850 P SUV: 215/70 R 16, 225/65 R 17, 225/60 R 17, 235/60 R 18 oraz 255/50 R 20.
W 2016 roku w ofercie będzie 80 wersji opon TS 850 P oraz SUV w rozmiarach od 16 do 20 cali i w szerokościach od 205 do 275 mm.