Dzięki doładowanemu silnikowi V8 o mocy 550 KM ZL1 będzie najszybszym modelem w historii Camaro. Samochód otrzymał innowacyjne zawieszenie, wzmocnione hamulce oraz pakiet systemów wspomagających kierowcę. Testy modelu ZL1 nie zostały ukończone - dobiegną końca jeszcze w tym roku i wtedy Chevrolet ujawni szczegóły dotyczące osiągów Camaro ZL1. Sprzedaż samochodu rozpocznie się na przełomie 2011 i 2012 roku.

- Camaro ZL1 to osiągi i projekt wykorzystujący najnowocześniejsze technologie. To najbardziej zaawansowany model w całej historii rodziny Camaro, dlatego też jego nazwa wywodzi się od najbardziej elitarnej i ekskluzywnej wersji - powiedział Rick Scheidt, wiceprezes ds. marketingu marki Chevrolet.

Oznaczenie ZL1 pochodzi od nazwy silnika wyścigowego z końca lat 60., który zbudowano w całości z aluminium. Jednostkę napędową zastosowano w zaledwie 69 seryjnie wyprodukowanych egzemplarzach Camaro, co wystarczyło, by auta osiągnęły status kultowych. Były one bowiem szczytowym osiągnięciem w historii modeli Camaro.

Nowy model ZL1 ma wprowadzić zupełnie nowy poziom osiągów w swoim segmencie. W tym celu inżynierowie ulepszyli wiele ze stosowanych w pozostałych wersjach Camaro pozespołów - m.in. system magnetycznej kontroli toru jazdy (Magnetic Ride Control), czyli układ zawieszenia o najkrótszym czasie reakcji na świecie.

- Wszystko w wyglądzie ZL1 jest bezpośrednio związane z technologiami i wysokim poziomem osiągów, a w szczególności z aerodynamiką. Funkcjonalność stała się wartością estetyczną. Celem był samochód, który wygląda tak dobrze, jak jeździ - powiedział Ed Welburn, wiceprezes ds. projektowania globalnego.

Camaro ZL1 wyróżnia się zmienionym kształtem przodu nadwozia oraz maski. Centralną cześć dachu wykonano z włókna węglowego. Nowe panele przy kołach, szerokie opony, 20-calowe obręcze i charakterystyczne końcówki wydechu zdradzają nieprzeciętne możliwości modelu ZL1.