Auto Świat Audi Q8 Concept – hybrydowy SUV coupe

Audi Q8 Concept – hybrydowy SUV coupe

Autor Radosław Turek
Radosław Turek

Jeśli coś jest coupe, to jest sexy. Audi zorientowało się o tym trochę później od konkurencji, ale nadrabia zaległości i prezentuje model Q8 Concept, który zwiastuje najbliższą przyszłość marki.

Audi Q8 Concept – hybrydowy SUV coupe
Zobacz galerię (13)
TopGarage - materiały producenta / Audi
Audi Q8 Concept – hybrydowy SUV coupe

Świat zdominowały SUV-y i crossovery. Trend zaproponowany przez projektantów na przełomie lat dziewięćdziesiątych i milenium nieustannie ewoluuje i nic nie wskazuje na to, aby w najbliższej przyszłości miało się cokolwiek zmienić. Dziś nawet małe, miejskie auta segmentu B muszą mieć coś w sobie ze eSjUVi. Kombi? Sedany? Nadal są, ale nikt już o nich nie powie sexy. Co innego coupe. A co dopiero taki SUV coupe!

Żródło: TopGarage - materiały producenta / Audi

Audi Q8 Concept pokazuje w jakim kierunku w najbliższych latach będzie rozwijać się marka z Ingolstadt. Mierzący 5,02 m długości samochód wkracza w obszar BMW X6 i Mercedesa GLE Coupe. Uszczypliwi powiedzą „w końcu”. Samochód zbudowano na tej samej platformie co Q7, a rozstaw osi wynosi 3 m. Mimo nisko opadającej linii dachu pasażerowie tylnego rzędu siedzeń (góra dwie osoby!), mogą liczyć na wygodne warunki jak w limuzynie A8.

Żródło: TopGarage - materiały producenta / Audi

Wnętrze Audi Q8 Concept wkracza w nowy wymiar eleganckiego minimalizmu futurystycznego. Chyba stworzyliśmy nowe pojęcie w designie... Nie znajdziemy już analogowych zegarów, pokręteł, przycisków. Za sterowanie wszystkimi instrumentami odpowiedzialne są dotykowe ekrany zintegrowane z rozwiniętą wersją Audi Virtual Cockpit. I tak jak lubimy wirtualne zegary z grupy VW, tak nie jesteśmy przekonani do sterowania klimatyzacją, radiem, nawigacją etc. za pomocą dotyku. Na ocenę sprawności działania należy jeszcze poczekać.

Żródło: TopGarage - materiały producenta / Audi

Równie nowocześnie zapowiada się układ napędowy Audi Q8 Concept. Pod maską znajdziemy hybrydę typu plug-in składającą się z benzyniaka 3.0 TFSI (330 KM i 500 Nm) oraz silnika elektrycznego (100 kW i 330 Nm), automatycznej skrzyni biegów tiptronic i akumulatora litowo-jonowego, który można naładować ze źródła zewnętrznego (na przykład ze stacji szybkiego ładowania lub zwykłego gniazdka elektrycznego). Uwaga uwaga, łączna moc zestawu wynosi 450 KM, a maksymalny moment obrotowy 700 Nm. Ciekawe ile waży taki układ wraz z całym samochodem.

Żródło: TopGarage - materiały producenta / Audi

Patrząc na osiągi można odnieść wrażenie, że masa nie robi wrażenia na hybrydzie Audi Q8 Concept. SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,4 sekundy. W dodatku minimalne spalanie wynosi ok. 2,3 l / 100 km dzięki systemowi Plug-in. Pamiętajmy jednak, że są to dane z testów laboratoryjnych NEDC dla samochodu z naładowanymi bateriami, które umożliwiają przejechanie nawet 60 km w trybie elektrycznym. Oczywiście jak na Audi przystało Q8 Concept jest wyposażone w aktywny napęd quattro. Ponadto samochód ma adaptacyjne zawieszenie z regulowaną elektronicznie wysokością prześwitu (różnica może wynosić nawet 90 mm).

Audi Q8 Concept zadebiutowało podczas salonu samochodowego w Detroit. Zostanie także pokazane na marcowym salonie w Genewie. Do produkcji i na drogi publiczne trafi nie wcześniej niż w 2018 roku.

Autor Radosław Turek
Radosław Turek
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków