Na pozycji lidera rynku nic się nie zmieniło. Škoda nadal zajmuje pierwsze miejsce (29,5 tys. aut), drugie należy do Toyoty (26 tys.), a trzecie – do VW (23,5 tys.). Pierwszą piątkę uzupełniają Opel i Dacia, która zanotowała największy, bo 40-proc. wzrost sprzedaży w porównaniu z ubiegłym rokiem. Duster w maju był modelem najchętniej kupowanym przez klientów indywidualnych. Stanowią oni tylko 28,2 proc. kupujących nowe samochody, zdecydowana większość aut trafia do małych lub większych firm.
Duża niespodzianka na pozycji lidera w maju, jeśli chodzi o ranking sprzedaży według modeli. Toyota Corolla znalazła 1941 nabywców i zdetronizowała Octavię (1769 szt.). To w sumie jedyna niespodzianka, gdyż czołówka naszego rynku nieprzerwanie od lat należy do Škody, Toyoty, Volkswagena i Opla. Do „Top 5” w tym roku dołączyła Dacia, szczególnie popularna wśród nabywców indywidualnych ze względu na atrakcyjną cenę w stosunku do tego, co może zaoferować swojemu właścicielowi. Nie ulega wątpliwości, że ma znacznie więcej atutów niż niejedno kilkuletnie używane auto w podobnej czy nawet nieco niższej cenie. W tej klasie i w takiej cenie Duster jest naprawdę konkurencyjną ofertą.