Cadillac BLS to samochód klasy średniej grupy premium. Auto zadebiutowało w 2005 roku i było próbą podbicia Starego Kontynentu przez Amerykanów. O pomoc poprosili „kolegę” z koncernu – SAAB-a, w którego ojczyźnie był ten montowany.
Stylistycznie BLS prezentuje się bardzo oryginalnie i atrakcyjnie, i mimo swojego amerykańskiego rodowodu, nie jest przesadnie duży. Ostre linie i przetłoczenia sprawiają, że wygląda on bardzo dynamicznie. Z tyłu charakterystyczne są sporych rozmiarów, pionowe światła oraz wpadające w oczy poziome światło stopu. Wnętrze auta jest odrobinkę przerobioną wersją SAAB-a 9-3.
Niektóre „dziwaczne” rozwiązania ze Szwecji zostały złagodzone. Konstrukcyjnie natomiast auto było spokrewnione z innymi modelami koncernu, tj. Oplem Signum, Chevroletem Malibu czy wcześniej wspomnianym SAAB-em 9-3. BLS korzysta m.in. z tej samej płyty podłogowej, co wyżej wymienieni – GM Epsilon.
Początkowo limuzyna Cadillaca dostępna była tylko jako 4-drzwiowy sedan. W 2007 roku w ofercie pojawiło się także zgrabne, 5-drzwiowe kombi – Wagon. Ponieważ auto było przeznaczone na rynek europejski (pod koniec produkcji auto trafiało także na inne, rynki poza północnoamerykańskim), na próżno szukać pod maską dużych V8-mek.
Podstawowym benzyniakiem była 2-litrowa jednostka benzynowa turbo, które generowała 175, 200 (FlexPower - zasilana bioetanolem) oraz 210 KM. Dla rządnych wrażeń przewidziana była 2,8-litrowa V6-ka o mocy 250 lub 255 KM. Do napędu przewidziano także jednostki wysokoprężne. Silnik 1.9 TiD w wersji 8-zaworowej generował 120, natomiast w odmianie 16-zaworowej – 150 lub 180 KM. Moc przekazywana była na przednią oś za pośrednictwem skrzyni manualnej lub automatycznej o 5 lub 6 przełożeniach.
Produkcja BLS-a została zakończona w 2010 roku, jednak auto nie odniosło niestety oczekiwanego sukcesu. Powodów takiego obrotu spraw było wiele. Jednym z nich jest m.in. postrzeganie marki jako egzotycznej, co powodowało iż potencjalni użytkownicy bali się trudności w ewentualnym serwisowaniu (choć wiele podzespołów pochodziło od znanych im modeli z koncernu GM). Innym powodem była zbyt silna pozycja konkurencyjnych modeli.
Jego następcą został w 2012 model ATS. Rywalami Cadillaca BLS są m.in. BMW serii 3, Audi A4 oraz Mercedes-Benz klasy C.