Amerykańska Agencja Ochrony Środowiska (EPA) przygotowała próbną metodologię pomiaru zużycia paliwa dla pojazdów takich, jaki jest Chevrolet Volt. Wynika z niej, że zużycie paliwa wyniesie w jego przypadku zaledwie 1,2 l/100 km.

Volt to to tzw. Extended-Range Electric Vehicle (pojazd z napędem elektrycznym o rozszerzonym zasięgu) lub E-REV. Wykorzystuje elektryczność do napędzania kół przez cały czas, przy wszystkich prędkościach. Po wyczerpaniu energii akumulatora, napędzany benzyną generator niezauważalnie zaczyna dostarczać energię elektryczną, zasilając elektryczną jednostkę napędową Volta i jednocześnie ładując akumulator. Taki tryb działania rozszerza dystans, jaki może pokonać Volt, o kilkaset dodatkowych kilometrów, dopóki nie zostanie naładowany akumulator pojazdu.

W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów akumulatorowo-elektrycznych, Volt eliminuje "obawę o dystans", dając kierowcy pewność, że nie stanie nagle z rozładowanym akumulatorem.

Ponad 220 ogniw litowo-jonowych w akumulatorze Volta dostarcza wystarczającej mocy. Elektryczna jednostka napędowa Volta dostarcza moc równą 150 koni mechanicznych, 370 Nm momentu obrotowego i maksymalną prędkość 161 km/h. Brak hałasu silnika, w połączeniu ze specjalnymi materiałami tłumiącymi dźwięki, czyni Volta samochodem niezwykle cichym podczas jazdy.

Volt, którego produkcję jako modelu na rok 2011 zaplanowano w USA na koniec roku 2010, będzie przejeżdżać do 64 kilometrów na napędzie elektrycznym po jednym naładowaniu akumulatora i rozszerzy ogólny dystans, jaki może pokonać, do ponad 480 kilometrów.

Prezes i dyrektor generalny GM, Fritz Henderson stwierdził: "Dane, z którymi się zapoznaliśmy sugerują, że wielu kierowców Chevroleta Volta może w codziennym użytkowaniu korzystać wyłącznie z trybu napędu elektrycznego bez konieczności zużywania benzyny. Kluczem do doskonałych wyników jest podłączenie Volta do gniazdka elektrycznego co najmniej raz dziennie."

Czy rzeczywiście użytkownicy Volta nie będą korzystać z benzyny zależeć będzie od tego, jak daleko będą chcieli dojechać oraz od innych czynników, jak np. ilości przewożonego bagażu lub liczby pasażerów, a także wykorzystania klimatyzacji i innych funkcji samochodu? Wyniki nieoficjalnych testów badawczych przeprowadzanych na prototypach przedprodukcyjnych wskazują, że model Volt może przejechać 64 kilometry wyłącznie na napędzie elektrycznym, bez wykorzystania benzyny zarówno w cyklu miejskim, jak i pozamiejskim EPA.

Opierając się na wciąż opracowywanej metodologii pomiarów, EPA uważa, że ładowane z gniazdka pojazdy elektryczne przejeżdżają na napędzie elektrycznym w cyklu miejskim większe odległości niż w cyklu pozamiejskim. Do określenia elektrycznej wydajności pojazdów ładowanych z gniazdka elektrycznego nowa metodologia EPA wykorzystuje ilość kilowatogodzin wykorzystanych do przejechania 161 kilometrów. Zastosowanie metodologii EPA pozwala ekspertom GM szacować, że Volt zużywać będzie zaledwie 25 kilowatogodzin na 161 kilometrów (15,5 kilowatogodzin na 100 kilometrów) w cyklu miejskim.  Przy średniej cenie elektryczności w USA (około 11 centów amerykańskich (8 eurocentów) za kilowatogodzinę), typowy kierowca Volta płacić będzie około 2,75 dolara (1,95 euro) za elektryczność wystarczającą na przejechanie 161 kilometrów - innymi słowy, około 1,7 centów amerykańskich (1 eurocent) za kilometr.