Ekomoto

Używany Ford Focus III - lepiej postawić na diesla

Volkswagen Jetta Hybrid

Amerykańaki oddział Volkswagena wprowadza na rynek nową Jettę Hybrid. Prezentacja pojazdu odbyła się podczas salonu samochodowego w Los Angeles. Za napęd modelu odpowiedzialne jest połączenie silnika benzynowego TSI z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem o mocy 110 kW/150 KM z elektrycznym motorem o mocy 20 kW. Napęd jest przenoszony przez 7-biegową dwusprzęgłową skrzynię DSG skonstruowaną przez Volkswagena, a energię dla silnika elektrycznego dostarcza bateria litowo-jonowa. Kompaktowy system akumulatorów umieszczony został pod tylną kanapą przez co nie zmniejsza przestrzeni we wnętrzu samochodu. Producent chwali przyspieszenie modelu 0-100 km/h osiągane w czasie poniżej 9 sekund, a także zużycie paliwa na poziomie 5,2 l/100 km (w cyklu mieszanym). Jetta Hybrid potrzebuje zatem o około 20 procent mniej paliwa, niż samochód o podobnej mocy z tradycyjnym napędem. Zaletą Jetty Hybrid jest także brak hałasu, co uzyskano dzięki nowemu układowi wydechowemu, nowej przedniej szyby z folią wyciszającą oraz grubszym szybom bocznym. Jeżeli akumulator Jetty Hybrid jest wystarczająco naładowany, może ona przejechać do 2 km wykorzystując wyłącznie silnik elektryczny, czyli bez emisji CO2. Napęd elektryczny Jetty Hybrid włącza się automatycznie (przy prędkości poniżej 60 km/h) lub na żądanie kierowcy (poniżej 70 km/h). W tym celu kierowca musi wcisnąć przycisk trybu elektrycznego E-Mode, który umieszczony jest przed dźwignią zmiany biegów. Samochód posiada możliwość regeneracji...
Pokaż więcej