W 2004 roku sprzedano w Polsce zaledwie 48 sztuk samochodów z napędem hybrydowym. Z roku na rok zainteresowanie tego typu technologią rosło, by cztery lata później osiągnąć poziom 351 sztuk. Dane zebrane przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar pokazują, że przełom nastąpił w 2013 roku. Wtedy zarejestrowano w Polsce rekordową liczbę 1864 hybryd.

W 2015 roku rynek samochodów hybrydowych wzrósł o kolejne 40 proc., co oznacza, że na naszych drogach pojawiło się 5539 hybryd. Polacy wybierali spośród 26 modeli i 12 marek. Dane sprzedażowe pokazały, że 69 proc. rynku samochodów hybrydowych należy do Toyoty, a Lexus odpowiada za 27 proc. sprzedanych w Polsce hybryd. Pozostałe dziesięć marek sprzedało łącznie 233 sztuki tego typu samochodów. Wzrosty sprzedaży w segmencie samochodów osobowych to głównie zasługa firm, które zwiększyły zakupy o 15 proc.

Wyniki świadczą o tym, że polski rynek przyjął hybrydy z otwartymi rękoma, a technologia ta przestała być już tylko ciekawostką. Trendy widać zwłaszcza po klientach flotowych, u których decyzja zakupowa jest następstwem analiz opartych na wiedzy i doświadczeniu ekspertów.

Analitycy oceniają, że w początkowym okresie wprowadzania przez producentów samochodów hybrydowych na nasz rynek, główną przeszkodą w ich popularyzowaniu była cena. Wiele modeli okazało się za drogich dla polskiego nabywcy, w wyniku czego przestały być sprzedawane na naszym rynku lub w ogóle zakończono ich produkcji.

Obecnie można zaobserwować, że część z oferowanych modeli z napędem hybrydowym nie jest wiele droższa od swoich odpowiedników zasilanych np. silnikiem Diesla.

Sprawdzamy, ile kosztują najtańsze hybrydy w Polsce w podziale na producentów.