Volkswagen Jetta Hybrid

Amerykańaki oddział Volkswagena wprowadza na rynek nową Jettę Hybrid. Prezentacja pojazdu odbyła się podczas salonu samochodowego w Los Angeles. Za napęd modelu odpowiedzialne jest połączenie silnika benzynowego TSI z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem o mocy 110 kW/150 KM z elektrycznym motorem o mocy 20 kW. Napęd jest przenoszony przez 7-biegową dwusprzęgłową skrzynię DSG skonstruowaną przez Volkswagena, a energię dla silnika elektrycznego dostarcza bateria litowo-jonowa. Kompaktowy system akumulatorów umieszczony został pod tylną kanapą przez co nie zmniejsza przestrzeni we wnętrzu samochodu. Producent chwali przyspieszenie modelu 0-100 km/h osiągane w czasie poniżej 9 sekund, a także zużycie paliwa na poziomie 5,2 l/100 km (w cyklu mieszanym). Jetta Hybrid potrzebuje zatem o około 20 procent mniej paliwa, niż samochód o podobnej mocy z tradycyjnym napędem. Zaletą Jetty Hybrid jest także brak hałasu, co uzyskano dzięki nowemu układowi wydechowemu, nowej przedniej szyby z folią wyciszającą oraz grubszym szybom bocznym. Jeżeli akumulator Jetty Hybrid jest wystarczająco naładowany, może ona przejechać do 2 km wykorzystując wyłącznie silnik elektryczny, czyli bez emisji CO2. Napęd elektryczny Jetty Hybrid włącza się automatycznie (przy prędkości poniżej 60 km/h) lub na żądanie kierowcy (poniżej 70 km/h). W tym celu kierowca musi wcisnąć przycisk trybu elektrycznego E-Mode, który umieszczony jest przed dźwignią zmiany biegów. Samochód posiada możliwość regeneracji energii podczas hamowania. Wszystkie istotne tryby pracy pokazywane są na wyświetlaczu. Kierowca może zobaczyć na nim aktualny sposób napędu w formie grafiki przepływu energii oraz stan naładowania akumulatora. Bezpośrednio pod tą grafiką znajduje się tak zwany E-Powermeter, który pokazuje względną moc silnika elektrycznego. E-Powermeter jest aktywny tylko w trybie pracy "jazda elektryczna", "E-Mode" i "boostowanie". Bardzo duże znaczenie posiada także Powermeter (nie mylić z E-Powermeter). Jest to wyświetlacz wielofunkcyjny, znajdujący się w miejscu obrotomierza, który informuje kierowcę o aktualnym trybie pracy Jetty Hybrid, na przykład o gotowości do jazdy (Ready), rekuperacji (Charge), trybie ekonomicznym (Eco), boostowaniu (Boost) lub trybie tylko z silnikiem benzynowym TSI (Off).

Katalog Samochodów Auto Świat