Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Chrysler Sebring

Chrysler Sebring

Chrysler Sebring

Chrysler Sebring był początkowo sportowym, później bardziej „zwykłym” samochodem klasy średniej. Jego debiut miał miejsce w 1995 roku, jako następca dla LeBarona coupe, jednak Chrysler zrobił ówcześnie coś, co nawet dziś trudno jest zrozumieć.

Początkowo w 1995 roku na rynek wypuszczono Sebringa, który był 2-drzwiowym coupe, spokrewnionym z Dodgem Avengerem z racji Joint Venture GM z Mitsubishi, dlatego też Sebring coupe był dalekim krewnym Mitsubishi Eclipse. Pod maaską pracowały silniki 2.0 R4/141 KM oraz V6 2.5/156 KM (moc podniesiona do 165 KM w 1996 r.). W 1997 roku przeprowadzono drobny facelifting, którego główną zmianą była nowa atrapa chłodnicy. Jednak co do absurdu – w 1996 roku Chrysler wprowadza na rynek model… Sebring. Tyle że w odmianie cabrio. Co ciekawe, auta nie były ze sobą w ogóle powiązane technicznie, nawet miały inne płyty podłogowe (Sebring cabrio bazował na płycie modelu Cirrus). U niego do wyboru były silniki R4 2.4/152 KM oraz V6 2.5/165 KM. Za to oba modele miały napęd na przednie koła i do wyboru 4-biegową skrzynię automatyczną oraz 5-biegową skrzynię ręczną.

Dopiero w 2000 roku, kiedy pojawiła się II generacja Sebringa (JR), modele zostały scalone. Auto dostępne było teraz jako cabrio, sedan oraz coupe, z tymże ten ostatni wyraźnie różnił się stylistycznie od pozostałej dwójki, oraz był wyposażany w 2,4-litrowy silnik R4 o mocy 150 KM oraz niedostępny w sedanie oraz cabrio – 3-litrową V6-tkę od Mitsubishi o mocy 203 KM.

Sedan miał być następcą dla Chryslera Cirrusa, i bliźniaczym modele Dodge’a Stratua. W 2004 roku przeprowadzono lifting, który skupił się głównie na pasie przednim pojazdu. Pod maską w modelach eksportowych znalazła się 141-konna jednostka 2.0. Oprócz tego dostępne były także silniki 2.4/152 KM oraz V6 2.7/203 KM.

W 2006 roku pojawiła się III generacja Chryslera Sebring (JS). Auto powstało na płycie podłogowej opracowanej wspólnie z Mitsubishi (GS platform). Chrysler oferował Sebringa już tylko jako sedana oraz cabriolet. Stylistycznie auto zmieniło się diametralnie – mimo iż rozmiarowo auto niewiele się różniło, smukłość poprzedniej odsłony została zatracona. Jednocześnie wychodząc naprzeciw europejskim oczekiwaniom, Chrysler zapożyczył turbodiesla od Volksawgena (140-konne 2.0) i oferował go na Starym Kontynencie. Oprócz tego dostępne były także silniki 4-cylindrowe (2.0/156 KM, 2.4 175 KM) oraz 6-cylindrowe w układzie V (2.7/192KM oraz 3.5/238 KM).

Napęd przekazywany był na przednie koła za pośrednictwem 4-, 5- lub 6-biegowej skrzyni automatycznej bądź 5- lub 6-stopniowej przekładni ręcznej. W 2010 roku zakończono produkcję Chryslera Sebring, a jego miejsce zajął model 200.

Chrysler Sebring - generacje

Ikona samochodu

Chrysler Sebring I (1995 - 2000)

Ikona samochodu

Chrysler Sebring II (2001 - 2006)

Chrysler Sebring III (2006&nbsp-&nbsp2010)

Chrysler Sebring III (2006 - 2010)

Chrysler Sebring - powiązane artykuły

Chrysler Sebring

Chrysler Sebring

Nowy Sebring doskonale komponuje się w dostojnej architekturze Waszyngtonu. Wyróżnia się również na tle dominujących SUV-ów, vanów, pikapów i krążowników szos na amerykańskich autostradach i dobrze utrzymanych drogach lokalnych stanu Wirginia.

Chrysler Sebring - Mocny gracz z Ameryki

Chrysler Sebring - Mocny gracz z Ameryki

Nowy Sebring doskonale komponuje się w dostojnej architekturze Waszyngtonu. Wyróżnia się również na tle dominujących SUV-ów, vanów, pikapów i krążowników szos na amerykańskich autostradach i dobrze utrzymanych drogach lokalnych stanu Wirginia.

Chrysler Sebring - 9. nowość Chryslera

To już 9. nowy model koncernu w tym roku, który do sprzedaży na rynku europejskim wejdzie w pierwszym półroczu 2007.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech