Firma uzyskała udział 14,8 proc. w segmencie ciężarówek powyżej 15t w krajach UE. Wśród europejskich producentów pojazdów ciężarowych pojazdy DAF zajęły solidne, trzecie miejsce pod względem rejestracji. W segmencie ciągników siodłowych firma DAF z udziałem 19,8 proc. zajmuje pierwsze miejsce na rynku Unii Europejskiej.

Jeszcze osiem lat temu firma DAF zajmowała ostatnie miejsce wśród siedmiu europejskich producentów ciężarówek w segmencie ciężkich pojazdów pod względem wolumenu. W 2009 r., posiadając udział 14,8 proc.w rynku, DAF zajął bardzo dobre trzecie miejsce (w 2008 r. ten udział wynosił 14,2 proc.). W Holandii, Wielkiej Brytanii, Portugalii, Polsce i na Węgrzech DAF jest liderem rynku. W Niemczech, które są największym rynkiem ciężarówek w Europie, DAF jeszcze bardziej umocnił swoją pozycję, jako największa marka importowana z udziałem rynkowym 10,6 proc.

W zeszłym roku w 27 krajach Unii Europejskiej (oraz Norwegii i Szwajcarii) zarejestrowano około 168 tys. samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 15 ton, co oznacza spadek o niemal 50 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego, kiedy to zarejestrowano około 330 000 samochodów ciężarowych. Trudna sytuacja ekonomiczna najmocniej odbiła się na segmencie ciągników siodłowych. W 2009 r. segment ten zanotował 48 proc. łącznej liczby zarejestrowanych pojazdów, podczas gdy w 2008 r. wielkość ta przekroczyła 56 proc.

W segmencie ciągników siodłowych DAF jest liderem w Holandii, Wielkiej Brytanii, Belgii, Portugalii, Polsce i Czechach. Ponadto we Francji, Hiszpanii, Włoszech, Niemczech, Finlandii i na Węgrzech we wspomnianym segmencie udało się osiągnąć rekordowe udziały w rynku. W zeszłym roku w ogólnoeuropejskim segmencie ciągników (powyżej 15 ton) DAF osiągnął udział przekraczający 20 proc., dzięki czemu jest liderem rynku całej Unii Europejskiej.

Wzrost w segmencie pojazdów ciężarowych pod zabudowę

"Nasz sukces to zasługa nowoczesnego asortymentu produktów, obsługi na najwyższym poziomie oraz bardzo profesjonalnej organizacji dealerskiej - mówi Ron Bonsen, członek zarządu DAF Trucks odpowiedzialny za marketing i sprzedaż. "Przy udziale niemal 15 proc. w segmencie pojazdów ciężkich w Europie jesteśmy na dobrej drodze, aby osiągnąć nasz średnioterminowy cel w postaci 20 proc. udziału w rynku. Oczywiście będziemy dalej umacniać naszą pozycję w segmencie ciągników siodłowych, jednak wzrost nastąpi także w segmentach podwozi pod zabudowę, gdzie dzięki szerokiemu asortymentowi dwu-, trzy- i czteroosiowych pojazdów możemy zapewnić odpowiednią konfigurację do każdego rodzaju transportu".

Jeśli chodzi o rynek polski to w segmencie pojazdów najcięższych (powyżej 16 ton DMC) dostarczono do polskich klientów prawie 6 500 nowych pojazdów ciężarowych wobec 16 tys. w roku 2008. Oznacza to, że rynek ciężkich pojazdów uplasował się pomiędzy wynikami 2002 a 2003. Marka DAF, wzorem lat ubiegłych została liderem segmentu najcięższych pojazdów ciężarowych dostarczając 1 239 nowych pojazdów do polskich klientów, co dało udział w rynku na poziomie 19,5 proc.

Jeśli chodzi o ciężkie ciągniki siodłowe to marka DAF dostarczając do polskich klientów 931 sztuk została absolutnym liderem tego segmentu z udziałem ponad 24 proc. Oznacza to, że co czwarty ciągnik siodłowy sprzedany w 2009 roku w Polsce był marki DAF.