Czym należy tłumaczyć ten niespodziewany sukces? Jak wiadomo Dacia należy do koncernu Renault i najnowsze modele tej marki mają w sobie geny francuskiego producenta. Auta produkowane w Rumunii są jednak znacznie tańsze i jak się okazuje nie aż takie złe jakościowo, bo z powodzeniem spełniają wymagania nawet najwybredniejszych użytkowników.
Dacia Duster z sukcesem sprzedaje się nie tylko we Francji, ale także odnosi sukcesy na trudnym rynku niemieckim. We Francji ten model stał się liderem tygodnia (5-11.04.2011), co zdarzyło się pierwszy raz w historii, gdyż ten rynek zawsze był zdominowany przez miejscowe marki.
W marcu 2011 roku we Francji sprzedano aż 6634 egzemplarze Dacii Duster, co uplasowało ten model na wysokim siódmym miejscu w grupie nowych samochodów osobowych.
Rynek francuski – sprzedaż nowych samochodów od 5.4. do 11.4.2011
Poz. | Model | Tygodniowa sprzedaż [szt.] | Udział w rynku [%] |
1. | Dacia Duster | 1.251 | 3,6% |
2. | Renault Clio | 1.177 | 3,4% |
3. | VW Polo | 1.086 | 3,1% |
4. | Citroën C3 | 1.044 | 3,0% |
5. | Peugeot 207 | 1.038 | 3,0% |
6. | VW Golf/Plus | 982 | 2,8% |
7. | Citroën C4 | 973 | 2,8% |
8. | Renault Mégane | 963 | 2,7% |
9. | Peugeot 3008 | 936 | 2,7% |
10. | Citroën C4 Picasso | 797 | 2,3% |