Daewoo Espero to samochód osobowy klasy średniej produkowany przez południowokoreański koncern. Auto zadebiutowało w 1990 roku i konstrukcyjnie było powiązane z Oplem Asconą. Za ciekawy design nadwozie odpowiedzialne było studio Bertone, które wykonało projekt na zlecenie... Citroëna. Jednak szefostwu francuskiej marki owy projekt nie przypadł do gustu, co postanowiło wykorzystać Daewoo.
4-drzwiowe nadwozie typu sedan wyróżnia się bardzo opływową linią i nisko poprowadzoną linią dachu. Współczynnik oporu powietrza wynosił Cx=0,29, co nawet w dzisiejszych czasach jest bardzo dobrym wynikiem. Na rynkach hiszpańskojęzycznych, Espero występował pod nazwą Aranos, bowiem jego pierwotna nazwa oznaczała po hiszpańsku „zaczekaj”, co mogła niekorzystnie wpłynąć na sprzedaż modelu.
Początkowo auto oferowane było i tak tylko na rynku rodzimym oraz północnoamerykańskim, natomiast na Stary Kontynent, sedan Daewoo zawitał dopiero w 1994 roku. 2 lata później, z okazji wykupienia przez południowokoreański koncern fabryki FSO na Żeraniu, rozpoczęto tam montaż Espero. Początkowe plany były bardzo ambitne i zakładały wypuszczenie ok. 20 tys. modeli rocznie. W rzeczywistości rzeczywiście udało się osiągnąć tę liczbę, jednak na przestrzeni 3 lat kiedy to odbywał się montaż tych aut w Warszawie.
Do napędu posłużyły wyłącznie silniki benzynowe o pojemności 1.5, 1.8 oraz 2 litrów i mocy kolejno 90, 95 oraz 105 KM. Moc przekazywana była na przednią oś za pomocą 5-biegowej skrzyni manualnej lub 4-stopniowej przekładni automatycznej. Mimo bardzo atrkaycjnej ceny w stosunku do wyposażenia, auto nie zdobyło oczekiwanej popularności, chociaż bardzo chętnie było wykorzystywane przez taksówkarzy z uwagi na trwałe podzespoły, prostą technikę oraz dobrą współpracę jednostek z LPG.
Produkcja Daewoo Espero zakończyła się w 1999 roku, a jego następcą została Leganza.