Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat FSR

FSR

FSR

FSR (Fabryka Samochodów Rolniczych „POLMO”) została założona, gdy w latach 70. podjęto pracę nad autem dostawczym dla rolników. W 1972 roku Wielkopolskie Zakłady Naprawy Samochodów opuściła pierwsza seria samochodu Warta-2, jednak jego nazwa została zmieniona na Tarpan.

Pierwsze 250 sztuk było wyposażone w przestrzały już silnik M-20 z Warszawy. W 1974 roku wyprodukowano nieco ponad 1500 sztuk Tarpana, jednak wyposażono go już w nowszy silnik S-21. Produkcja rosła, jednak jej metody odbiegały od tych stosowanych w innych zakładach.

W 1975 roku Zakład Samochodów Rolniczych został przekształcony na FSR. Wtedy też podjęto decyzję o rozbudowie fabryki. Ciekawe było, że pierwsze serie Tarpanów miały ręcznie wyklepywane blachy, przez co były dosyć nierówne. Niestety samochód nie zdobył sławy i był często krytykowany za niską jakość wykonania i marne właściwości jezdne, szczególnie w wersji z silnikiem Diesla.

Tarpany (model 237) były produkowane do 1995 roku, a oprócz tego, w latach 1988-1996, czyli do końca istnienia zakładów FSR, powstawał także Tarpan Honker.

FSR - modele

Ikona samochodu

FSR Tarpan

FSR - powiązane artykuły

Artykuły o FSR

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech