Auto Świat Genewa 2013: elektryczne koncepty Mitsubishi

Genewa 2013: elektryczne koncepty Mitsubishi

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
|
Aktualizacja

Wprowadzając rewolucyjny model i-MiEV (2009) oraz narzucając sobie ambitne plany zakładające, iż w 2020 roku 20 proc. oferty modelowej firmy stanowić będą pojazdy elektryczne, Mitsubishi poczyniło bardzo ważne kroki w celu urzeczywistnienia swojej wizji. Dowodem na to jest nowy Outlander PHEV z napędem hybrydowym i architekturą Dual Design

Genewa 2013: elektryczne koncepty Mitsubishi
Zobacz galerię (1)
Auto Świat
Genewa 2013: elektryczne koncepty Mitsubishi

Patrząc w przyszłość, firma Mitsubishi Motors opracowuje pełną gamę pojazdów z napędem elektrycznym – modele wyłącznie z napędem elektrycznym (EV), elektryczne pojazdy hybrydowe (HEV) oraz elektryczne pojazdy hybrydowe typu plug-in (PHEV). Zwiastunem tej gamy są dwa debiutujące samochody koncepcyjne, które podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Genewie w 2013 roku towarzyszyć będą hybrydowemu Mitsubishi Outlander PHEV.

Jednocześnie, obserwując rynek motoryzacyjny z globalnej perspektywy, firma MMC ma na celu produkcję uniwersalnych, bezkompromisowych konstrukcji, które mogą sprostać oczekiwaniom i potrzebom klientów na rynkach wysokorozwiniętych.

Aby pojazdy z napędem hybrydowym miały istotny wpływ na poprawę stanu środowiska naturalnego, muszą przyciągnąć szerokie grono nabywców. W tym celu klientom należy zaoferować pełną gamę modelową, od małych miejskich pojazdów po wielkie samochody klasy SUV. A każdy z modeli powinien wykorzystywać dedykowaną mu technologię napędową (EV, HEV lub PHEV).

Pod tym względem, nowe Mitsubishi Outlander PHEV dowiodło już, że mariaż elektrycznego układu napędowego i masywnego nadwozia typu crossover z segmentu D sprawdza się bez zarzutu. Dla MMC jedyne kolejne, logiczne posunięcie to pójście o krok dalej i przystosowanie elektrycznego układu napędowego do jeszcze większego, bardziej wytrzymałego i sportowego pojazdu, który ma posiadać walory rekreacyjno-praktyczne zarówno na rynkach rozwiniętych, jak i rozwijających się… To przekonanie stanowi bezpośrednią przyczynę powstania koncepcyjnego pojazdu Mitsubishi Concept GR-HEV. Po raz pierwszy w historii firmy Mitsubishi Motors napęd hybrydowy HEV zastosowano w pickupie o ładowności jednej tony. Nowy pojazd koncepcyjny może być kolejnym modelem wykorzystującym architekturę Dual Design, bowiem Mitsubishi Motors wprowadza zupełnie nowe rozwiązania w zakresie napędu HEV. Samochód został wyposażony w wysokoprężną jednostkę Clean Diesel oraz silniki elektryczne. Prostszy i tańszy od EV oraz PHEV, układ napędowy HEV to rozwiązanie, które najlepiej sprawdzi się w codziennej eksploatacji pickupów. Wytrzymały, ładny i ponadprzeciętnie funkcjonalny pickup sportowo-użytkowy z napędem na wszystkie koła i hybrydowym, elektrycznym układem napędowym HEV został opracowany z myślą o ograniczeniu emisji CO2 poniżej 149 g/km, co oznacza wynik znacznie lepszy od średniej w segmencie. Po analizie wyników trzyletnich badań zadowolenia użytkowników modelu i-MiEV (2009) oraz za sprawą rozwoju technologii akumulatorów i elektrycznych układów napędowych, firma MMC rozważa obecnie wyprowadzenie pojazdów napędzanych wyłącznie energią elektryczną z miast, w czym pomóc miałby kompaktowy pojazd elektryczny nowej generacji. Jako wizytówka nowych technologii, które firma MMC planuje wprowadzić w swoich modelach w najbliższej i nieco odleglejszej przyszłości, eleganckie koncepcyjne Mitsubishi Concept CA-MiEV ma wykorzystywać elektryczne układy napędowe nowej generacji oraz niezwykle pojemne akumulatory. Ponadto pojazd ma się wyróżniać niską masą własną oraz znakomitymi właściwościami aerodynamicznymi. Dzięki 300-kilometrowemu zasięgowi samochód z powodzeniem sprawdzi się w codziennym użytkowaniu poza miastem. Kolejne innowacyjne rozwiązania to system bezprzewodowego ładowania wykorzystujący technologię rezonansu magnetycznego, funkcje aktywowane przy pomocy smartfona itd.

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków