Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Hyundai Accent

Hyundai Accent

Hyundai Accent

Hyundai Accent to samochód należący do klasy średniej niższej. I generacja tego auta weszła na rynek w 1994 roku zastępując model Pony, jednak na niektórych rynkach był on sprzedawany właśnie pod tą nazwą.

Accent występował w aż 4 wersjach nadwoziowych – 3- lub 5-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan i 2-drzwiowe coupe. Przez swoją „karierę” niewielki Hyundai zdobył miano trwałego, solidnego i taniego auta, jednak szczególnie wykończenie wnętrze pozostawiało wiele do życzenia. Spasowanie było zadowalające, jednak wyciszenie stało na niskim poziomie, przez co przy wyższych prędkościach w środku było nieprzyjemnie głośno. Dodatkowo pasażerowie często narzekali na brak miejsca na tylnej kanapie i trudny dostęp do niej, poza odmianami 4- i 5-drzwiowymi.

Pod maską znalazły się tylko jednostki benzynowe. Miały one pojemność 1,3 lub 1,5 litra i moc od 60 do 99 KM. Dla coupe był dodatkowo zarezerwowany 1,6-litrowy motor o mocy 105 KM. Silniki były łączone z automatem o 4 przełożeniach, lub 5-biegową skrzynią ręczną, która niestety nie odznaczała się dużą trwałością. Produkcja tej generacji trwała w Egipcie aż do 2006 roku.

W 1999 roku zadebiutowała II generacja Accenta. Nadwozie otrzymało więcej ostrych kształtów i nabrało bardziej zadziornego charakteru (szczególnie po faceliftingu). Tym razem Koreańczycy ograniczyli się do 3 wersji nadwoziowych, a w późniejszym czasie zbudowane coupe służyło wyłącznie do startów w rajdach samochodowych.

Pod maską pozostały te same silniki co w poprzedniku, oprócz najsłabszej, 60-konnej jednostki. Pojawił się za to 1,5-litrowy benzyniak o mocy 102 KM, oraz jedyny diesel o pojemności 1,5 litra rozwijający 82 KM. Wyraźne zmiany dotknęły za to wnętrza, które stało się przestronniejsze i bardziej przyjazne dla pasażerów na tylnej kanapie. W 2003 roku przeprowadzono lifting, który nieco odświeżył i uatrakcyjnił wygląd auta. Wtedy też wprowadzono 1,6-litrowego benzyniaka o mocy 105 KM.

W 2005 roku wprowadzono do produkcji III generację Accenta. Na różnych rynkach występował on pod różnymi nazwami np. Brio, Avega, czy Verna. Nadwozie znów nabrało okrągłych kształtów, lecz w niektórych wersjach nadwoziowych auto wyglądało nieproporcjonalnie (szczególnie z tyłu). Konstrukcyjnie pojazd bazował na Kii Rio, z którą był także spokrewniony stylistycznie. Tym razem zrezygnowano także z 5-drzwiowego hatchbacka pozostawiając w ofercie jego odmianę 3-drzwiową oraz 4-drzwiowego sedana. Niestety po raz kolejny w II rzędzie siedzeń mogło zabraknąć miejsca wysokim pasażerom, a dostęp był utrudniony w przypadku hatchbacka. Nie uległo poprawie także wyciszenie wnętrza.

Jeśli chodzi o gamę jednostek napędowych, szefowie Hyundaia postanowili ograniczyć ją do 2 benzyniaków i 1 diesla. Silnik wysokoprężny CRDi miał 1,5 litra pojemności i rozwijał 110 KM. Jednostki o zapłonie iskrowym miały pojemność 1,4 i 1,6 litra i moc odpowiednio 97 i 112 KM. Kolejnym niedociągnięciem które wlecze się za każdą generacją to niedopracowana skrzynia biegów, która przenosiła moment obrotowy na przednią oś.

W 2010 roku wprowadzono na rynek IV generację Accenta. Auto plasuje się między i20 i i30 oraz występuje jako 4-drzwiowy sedan lub 5-drzwiowy hatchback. Szczególnie ta druga odmiana jest bardzo podobna do większego brata. Nadwozie w porównaniu do poprzednich wersji nabrało ciekawego i dynamicznego desingu.

Pod maską znalazły się 2 benzyniaki o pojemności 1,4 i 1,6 litra rozwijające 108 i 140 KM, a także turbodiesel osiągający 128 KM. Niestety sprzedaż w Europie odbywa się jedynie na Ukrainie oraz w Rosji, pod nazwą Solaris.

Głównymi rywalami Hyundaia Accent są m.in. Chevrolet Aveo i Skoda Fabia.

Hyundai Accent - generacje

Ikona samochodu

Hyundai Accent I (1994 - 2000)

Ikona samochodu

Hyundai Accent II (1999 - 2005)

Hyundai Accent III (2005&nbsp-&nbsp2011)

Hyundai Accent III (2005 - 2011)

Hyundai Accent IV (2010&nbsp-&nbsp)

Hyundai Accent IV (2010 - )

Hyundai Accent - powiązane artykuły

Czołowe zderzenie dwóch najtańszych aut. "Podwójne standardy" [Nagranie]

Czołowe zderzenie dwóch najtańszych aut. "Podwójne standardy" [Nagranie]

W najtańszych samochodach próżno liczyć na wysoki poziom bezpieczeństwa. Drogowa kolizja tanim modelem może skończyć się bardzo poważnymi obrażeniami zagrażającymi życiu. Global NCAP sprawdziła, czy mamy szansę przeżyć w dwóch najtańszych samochodach z Meksyku i USA.

Accent nr 3

W Nowym Jorku odbyła się oficjalna premiera najnowszej generacji Hyundaia Accent. Trzecie już pokolenie tego modelu zostało wyraźnie zwiększone, odświeżone oraz wzmocnione.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test