Po sukcesie rynkowym modelu Tucson w Japonii, zadaniem zespołu odpowiedzialnego za projekt EL było stworzenie jeszcze lepszego przedstawiciela segmentu C-SUV.
ix35 będzie budowany w trzech fabrykach rozlokowanych na dwóch kontynentach. Masowa produkcja modelu Tucson przeznaczonego na rynek koreański rozpoczęła się już we wrześniu w fabryce Ulsan. W październiku 2009 roku w fabryce Ulsan ruszyła produkcja wersji przeznaczonych na rynek północnoamerykański oraz rynki państw nie należących do Unii Europejskiej.
Teraz przyszła pora na Żylinę.
Grupa projektantów rozpoczęła pracę od zera z zamiarem odcięcia się od stylistyki, typowej dla dwubryłowych samochodów terenowych i stworzenia pojazdu o bardziej opływowym i nowoczesnym profilu z przestronną kabiną pasażerską, dodatkową przestrzenią bagażową oraz doskonałą wydajnością paliwową.
NadwozieNowa, „opływowa” koncepcja projektowania Hyundaia zawiera się w wyprofilowanych i delikatnie zakrzywionych liniach ix35. Sześciokątna osłona chłodnicy zaprezentowana po raz pierwszy w koncepcyjnym modelu ix-onic, podczas Salonu Samochodowego w Genewie 2009, została przeniesiona do produkcyjnej wersji ix35.
W celu osiągnięcia zamierzonego wizerunku dynamiczno - sportowego, ix35 otrzymał agresywną linię boczną wzmacniającą wrażenie niskiego osadzenia nad podłożem, co dodatkowo potęgują opcjonalne koła 225 / 55 R18.
W skład elementów poprawiających aerodynamikę wchodzi tylny spoiler, który nie tylko wpływa na wygląd, ale także pomaga obniżyć zużycie paliwa.
W celu zwiększenia komfortu podróżujących, projektantom udało się wygospodarować więcej miejsca na nogi i nad głowami przy jednoczesnym obniżeniu całkowitej wysokości pojazdu.
Poczucie przestrzenności wewnątrz kabiny pasażerskiej potęguje dwupanelowe, panoramiczne okno dachowe z szybami blokującymi promienie UV, z którego cieszyć się mogą także pasażerowie zajmujący tylne siedzenia. Centralny panel może zostać uchylony lub całkowicie otwarty, poprzez wysunięcie go do góry, a następnie umiejscowienie ponad panelem tylnym. Bezpieczeństwo użytkowania zapewnia system zapobiegający przytrzaśnięciu.
Na tablicy przyrządów wykorzystano technologię Supervision zapożyczoną z luksusowego sedana Genesis, dzięki której kluczowe informacje wyświetlane są w niezwykle przejrzysty i nie obciążający wzroku kierowcy.
Wszystkie przyciski i wskaźniki podświetlone są na niebiesko, czyli w kolorze Hyundaia, podobnie jak w innych modelach marki.
WymiaryModel ix35 został osadzony na płycie podłogowej o rozstawie osi 2 640 mm powiększonym w stosunku do poprzednika o zaledwie 10 mm. Mierzący 4 410 mm długości i 1 820 mm szerokości, ix35 jest także dłuższy i szerszy od ustępującego modelu Tucson (odpowiednio o 85 i 20 mm), co umożliwiło wygospodarowanie dużo większej przestrzeni wewnątrz przy jednoczesnym obniżeniu wysokości całkowitej o 20 mm do 1 660 mm bez negatywnego wpływu na ilość przestrzeni nad głowami pasażerów.
Większy zakres regulacji przednich foteli pozwala wysokim pasażerom uzyskać dodatkową przestrzeń na nogi i nad głowami.
Pojemność schowka w centralnej konsoli wzrosła z 3,4 do 6,2 litra, również centralny podłokietnik jest dłuższy i wyższy, co zapewnia lepszy komfort.
Wejścia USB/Aux zostały umiejscowione tak, aby zapewnić ergonomię dla przenośnych odtwarzaczy muzycznych.
Co więcej, wysokość mocowania tylnej rolety w przedziale bagażowym została zwiększona o 71 mm, aby zyskać dodatkową przestrzeń w bagażniku.
SilnikiAtrakcyjność modelu ix35 zwiększają najnowsze, oszczędne jednostki napędowe oraz sześciobiegowe manualne i automatyczne skrzynie biegów. Dostępność poszczególnych silników może różnić się w zależności od rynku.
Klienci z Europy Zachodniej otrzymają do wyboru dwa oszczędne i ekologiczne silniki benzynowe: jednostkę Theta-II rozwijającą moc 166 KM i maksymalny moment obrotowy 197 Nm, która wydziela 178 g / km CO2 (2WD, manualna skrzynia biegów) oraz silnik Gamma 1,6 GDI o mocy 140 KM i maksymalnym momencie obrotowym 167 Nm (dostępny od listopada 2010), który emituje zaledwie 159 g / km CO2.
Jednostka ta dostępna będzie z technologią ISG start-stop, pozwalającą zredukować ilość emitowanego dwutlenku węgla do poziomu 139 g/km (2WD, manualna skrzynia biegów).
Europejska gama silników wysokoprężnych obejmuje dwie zupełnie nowe jednostki: R 2,0 i U-II 1,7 (dostępne będą od listopada 2010 roku). Silnik R 2,0 będzie występował w dwóch wariantach mocy: wysokiej (184 KM / 392 Nm) oraz niskiej (136 KM / 320 Nm), a emisja CO2 wyniesie odpowiednio 165 g/km (2WD, manualna skrzynia biegów) i 158 g/km (4WD, manualna skrzynia biegów).
Jednostka U-II będzie dysponowała mocą 115 KM i maksymalnym momentem obrotowym 255 Nm oraz charakteryzowała się wiodącym w swojej klasie poziomem emisji dwutlenku węgla zaledwie 149 g / km (2WD, manualna skrzynia biegów i system ISG).
Obydwa silniki Diesla współpracują ze standardowymi, sześciobiegowymi przekładniami manualnymi, podczas gdy jednostka R dostępna jest z opcjonalną, sześciobiegową przekładnią automatyczną.
Całkowicie nowa sześciobiegowa przekładnia automatyczna Hyundaia pomaga koncernowi osiągnąć założenia związane z obniżeniem zużycia paliwa i emisji CO2.
Zmiany biegów są niezwykle płynne, a kierowca ma dodatkową możliwość manualnej zmiany przełożeń w sportowym stylu poprzez opcję Shiftronic, która jest nowością w ix35.
Zastosowanie przekładni wiąże się z oszczędnością w zużyciu paliwa o 12,2 procent (10,1 kilometra na litrze w porównaniu z 9,0 kilometrami na litrze) oraz zwiększeniem przyspieszenia od 0 do 100 km / godz. o 2,5 procent (7,8 sekundy w porównaniu z 8,0 sekundami). Elastyczność w przyspieszaniu od 60 do 100 km / godz. jest natomiast lepsza o 11 procent (4,0 sekundy w porównaniu z 4,5 sekundami).
Co więcej, przekładnia jest bezobsługowa: w jej konstrukcji nie zastosowano bagnetu pomiarowego, gdyż całość została wypełniona olejem przeznaczonym do automatycznych skrzyń biegów, którego nie trzeba wymieniać przez cały okres eksploatacji pojazdu, co z kolei pozwala zredukować koszty utrzymania.
Zastosowanie szóstego przełożenia umożliwiło skrócenie zakresu pomiędzy przełożeniami poszczególnych biegów, a tym samym zapewnienie lepszych osiągów i niższego zużycia paliwa przy zachowaniu doskonałego przyspieszenia dzięki szerokiemu zakresowi przełożeń.
Oprócz nowych, wydajnych jednostek napędowych i skrzyń biegów, ix35 zawiera liczne innowacje przyczyniające się do obniżenia kosztów eksploatacji.
Nowym elementem zaprojektowanym w celu promocji oszczędnego stylu jazdy jest wskaźnik „ECO” umieszczony pomiędzy prędkościomierzem i obrotomierzem. W momencie osiągnięcia optymalnych obrotów do zmiany biegu w wersji z manualną przekładnią, na wyświetlaczu przebiegu zaprojektowanym w technologii LCD zaczyna migać specjalna ikona.
Modele wyposażone w automatyczne przekładnie posiadają wskaźnik „ECO” z podświetleniem LED, który w zależności od stylu jazdy zmienia kolor na czerwony, biały lub zielony. Wskaźnik „ECO” pozwala osiągnąć oszczędność paliwa na poziomie 15-17 procent, a w wersjach z manualną skrzynią biegów spalanie spada o 7 do 9 procent.
ix35 zawiera najnowocześniejszy system zarządzania pracą alternatora AMS (Alternator Management System), którego zespół obwodów elektrycznych monitoruje obciążenie elektryczne oraz poziom naładowania akumulatora.
Podczas fazy niskiego obciążenia elektrycznego i pełnego naładowania akumulatora sprzęgło automatycznie odłącza alternator, co zmniejsza obciążenie silnika, a tym samym pomaga obniżyć zużycie paliwa.
Dalsze oszczędności w zużyciu paliwa osiągnięto poprzez zastosowanie elektrycznego wspomagania kierownicy, które pozwala na precyzyjne prowadzenie pojazdu.
Dostępne są także opony o niskim oporze toczenia V-Let.
ZawieszenieWielowahaczowe zawieszenie tylne to nie tylko wyjątkowy komfort podróżowania i doskonałe właściwości jezdne, ale także kompaktowe rozmiary, które pozwalają na wygospodarowanie większej ilości miejsca wewnątrz pojazdu, zarówno dla pasażerów, jak i dla bagażu.
W zawieszeniu przednim zastosowano natomiast sprawdzony układ kolumn MacPhersona.
BezpieczeństwoStruktura karoserii została opracowana z uwzględnieniem najwyższych standardów bezpieczeństwa: w wewnętrznych testach bezpieczeństwa przeprowadzonych przez Hyundaia model ix35 uzyskał pięć gwiazdek Euro NCAP zarówno przy zderzeniu czołowym, jak i bocznym.
Szczególnie wiele uwagi poświęcono zwiększeniu sztywności przednich podłużnic, które dodatkowo wydłużono i wyprostowano. Środkowe słupki służą teraz jako kotwice nowej struktury pierścieniowej, która poprawia sztywność bocznych części nadwozia przy jednoczesnym zapewnieniu większej ilości miejsca na podłokietniki drzwiowe i siedzenia.
Cała karoseria jest sztywniejsza i lżejsza dzięki zastosowaniu stali o dużej wytrzymałości na rozciąganie, która stanowi 68,9 procent konstrukcji karoserii (w porównaniu z 57,3 procent w przypadku poprzedniego modelu).
Kluczowe złącza nadwozia spawane są z wykorzystaniem elementów o różnych grubościach, tzw. Tailor Welded Blanks (TWB). Zespoły TWB zawierają różne gatunki stali o odmiennej grubości, które połączono ze sobą w procesie zaawansowanego laserowego spawania i tłoczenia, co pozwoliło osiągnąć optymalny stosunek sztywności do wagi.
Technologia TWB pozwala więc ograniczyć masę całkowitą konstrukcji i zwiększyć wydajność pochłaniania energii zderzenia.
Inżynierowie Hyundaia włożyli także wiele wysiłku w odizolowanie niepożądanych dźwięków i wyeliminowanie wibracji. ix35 jest zauważalnie cichszy zarówno przy prędkościach autostradowych, jak i podczas pracy na obrotach jałowych.
Poziom hałasu przenoszonego z nawierzchni został zminimalizowany poprzez zwiększenie sztywności przednich i tylnych kolumn, tylnego wahacza wleczonego i elementów sprężyn.
Podczas gwałtownego hamowania zostają automatycznie uruchomione światła awaryjne, co redukuje ryzyko tylnej kolizji. W przypadku, gdyby doszło do uderzenia w tył pojazdu, ciężar ciała pasażera działający na oparcie fotela spowoduje zadziałanie aktywnych zagłówków, które wysuną się do góry, a następnie do przodu, minimalizując obrażenia głowy, szyi i górnych części ciała.
Oprócz napędu na cztery koła 4WD (w opcji), przynależność ix35 do segmentu aut SUV potwierdzają dwa nowe systemy bezpieczeństwa: Hillstart Assist Control (wspomaganie ruszania na pochyłości) i Downhill Brake Control (wspomaganie zjazdy z pochyłości), które pozwalają w bezpieczny sposób pokonywać pochyłości terenu.
Nad bezpieczeństwem podczas cofania czuwa tylna kamera. Włączenie biegu wstecznego powoduje automatyczną aktywację tylnej kamery, która przesyła szerokokątny obraz z tylnej części pojazdu do 3,5-calowego kolorowego wyświetlacza LCD wbudowanego w wewnętrzne lusterko, co zredukuje ryzyko wypadku.
Lusterko wewnętrzne jest fotochromatyczne, co oznacza, że podczas jazdy nocą przyciemnia się automatycznie i ogranicza ilość oślepiającego światła emitowanego przez reflektory pojazdów jadących z tyłu.
Asystent parkowania Smart-Parking Assist System korzysta z tylnej kamery, wyświetlając graficzną siatkę, która w bezpieczny sposób prowadzi kierowcę na miejsce parkingowe.
Stylowe przednie reflektory o wydłużonym kształcie zawierają specjalny układ soczewek projekcyjnych, które zwiększają bezpieczeństwo jazdy nocą.
Obudowy lusterek bocznych zostały zmodyfikowane w celu ograniczenia szumów wiatru, a dodatkowo, dla lepszej widoczności zintegrowano z nimi kierunkowskazy. Zewnętrzne lusterka posiadają także funkcję elektrycznego składania za pomocą przycisku umieszczonego w kabinie pasażerskiej, co pozwala na zmniejszenie szerokości samochodu w dowolnym momencie.
Boczne szyby otrzymały specjalne uszczelnienie z tamą wodną, co jest kolejną innowacją w ix35. Układ ten pozwala nie tylko zwiększyć powierzchnię bocznych szyb, ale także bezpiecznie odprowadzić wodę podczas deszczu, zapewniając maksymalną widoczność.
KomfortDodatkowe bezpieczeństwo zapewniają elektrycznie regulowane szyby z systemem zapobiegającym przytrzaśnięciu (tylko po stronie kierowcy) oraz wycieraczki z czujnikiem deszczu (tylko w Europie).
Pióra wycieraczek posiadają aerodynamicznie wyprofilowane powierzchnie, które generują większą siłę docisku wycieraczki do szyby oraz pomagają zredukować zawirowania powietrza i hałas.
Europejscy klienci otrzymają również możliwość zamówienia zintegrowanego systemu nawigacji satelitarnej.
System ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji HVAC (Heating Ventilation and Air Conditioning) zawiera nową dmuchawę oraz panel pozwalający ustawić odrębną temperaturę dla kierowcy i pasażera siedzącego z przodu. Nowa dmuchawa umożliwia szybsze osiągnięcie wybranej temperatury w kabinie pasażerskiej niezależnie od warunków atmosferycznych panujących na zewnątrz.
Powietrze dla układu HVAC dostarczane jest w odpowiednich proporcjach zarówno z zewnątrz, jak i z wnętrza pojazdu, co zapewnia szybsze chłodzenie i ogrzewanie.
Zastosowanie nowych, ulepszonych czujników zwiększyło precyzję pracy automatycznego układu utrzymywania temperatury.
W układzie umieszczono także jonizator, który zapobiega gromadzeniu się pleśni i grzybów będących przyczyną nieprzyjemnego zapachu. Urządzenie jonizuje powietrze, a tym samym dba o dopływ świeżego i czystego powietrza podczas całego życia samochodu.
KoloryGrey Silk, Shannon Green, Pebble Beach (Chiffon Grey) oraz Brueghel Brown (Mica Metallic Cool Brown) to nowe kolory nadwozia dostępne w modelu ix35. Schemat kolorystyczny wnętrza zawiera opcje Black (czarny monotoniczny), Beige (beżowy dwutonowy) oraz Black & Brown Seats (monotoniczny czarny z brązowymi siedzeniami).
Pierwsze wrażenia z jazdyMieliśmy okazje przejechania samochodem ix35 zaledwie kilkudziesięciu kilometrów, choć w różnym terenie. Na tej podstawie oczywiście nie jesteśmy w stanie w sposób jednoznaczny ocenić walorów i ewentualnych wad pojazdu, jedynie zdobyć pierwsze spostrzeżenia.
Podróżowaliśmy obydwoma wersjami silnikowymi.
Bardzo dobre wrażenie stwarza silnik diesla. Jest dynamiczny, co niewątpliwie jest zaletą sprawnie działającej turbiny. Jest też względnie cichy.
Silnik benzynowy do dynamicznej jazdy wymaga utrzymywania względnie wysokich obrotów, przez co staje się głośniejszy niż wysokoprężny.
Oba samochody posiadały system ESP z możliwością jego odłączenia. Jednak tylko testowany przez nas ix35 w wersji z silnikiem benzynowym posiadał możliwość zablokowania mechanizmu stałego napędu na cztery koła. Funkcja ta dostępna jest do prędkości 40 km / godz.
W związku z tym "benzyną" można było spokojnie pokonywać nawet mocno zaśnieżone miejsca, podczas gdy diesel ugrzązł nam w błotnistym śniegu (co widać na zdjęciach). System 4x4 nie bardzo potrafił sobie w tym momencie poradzić...
Jednak doświadczenie i umiejętności kierowcy oraz pomoc dwóch pasażerów ostatecznie wystarczyły - holowanie było niepotrzebne!
Ważnym elementem w takich warunkach jest osłona pod silnikiem.
Nowy SUV Hyundaia jest samochodem nowoczesnym i ciekawym. Design jest niewątpliwie silną jego stroną. Konkurenci mają w nim groźnego rywala.
Jak wygląda na tle swojej silnej przecież klasy dowiemy się jednak dopiero po przeprowadzeniu redakcyjnego testu.
Wersja | Silnik | Cena (zł z VAT) |
CLASSIC | WD 2.0 MPI (163 KM) 5M/T* | 79 900 |
CLASSIC | 2WD 2.0 CRDi (136 KM) 6M/T | 94 900 |
CLASSIC | 4WD 2.0 MPI (163 KM) 5M/T* | 86 900 |
CLASSIC | 4WD 2.0 CRDi (136 KM) 6M/T | 101 900 |
COMFORT | 2WD 2.0 MPI (163 KM) 5M/T* | 85 900 |
COMFORT | 2WD 2.0 CRDi (136 KM) 6M/T | 100 900 |
COMFORT | 4WD 2.0 MPI (163 KM) 5M/T* | 92 900 |
COMFORT | 4WD 2.0 CRDi (136 KM) 6M/T | 107 900 |
STYLE | 2WD 2.0 MPI (163 KM) 5M/T* | 91 900 |
STYLE | 2WD 2.0 CRDi (136 KM) 6M/T | 106 900 |
STYLE | 4WD 2.0 MPI (163 KM) 5M/T* | 98 900 |
STYLE | 4WD 2.0 CRDi (136 KM) 6M/T | 113 900 |
PREMIUM | 2WD 2.0 MPI (163 KM) 5M/T* | 97 900 |
PREMIUM | 2WD 2.0 CRDi (136 KM) 6M/T | 112 900 |
PREMIUM | 4WD 2.0 MPI (163 KM) 5M/T* | 104 900 |
PREMIUM | 4WD 2.0 CRDi (136 KM) 6M/T | 119 900 |
OPCJA | Nawigacja z kamerą cofania dla wersji Comfort, Style, Premium | 5000 |
OPCJA | Dach Panoramiczny dla wersji Comfort, Style | 4500 |
OPCJA | Kluczyk zbliżeniowy z przyciskiem Start/Stop dla wersji Comfort | 2500 |
OPCJA | Lakier Metaliczny – dla wszystkich wersji | 2000 |
PROMOCJA | Pakiet ubezpieczenia w TU Allianz Polska SA | 2500 |
* Dostępna opcjonalnie sześciobiegowa automatyczna skrzynia w cenie 4500 złotych
Szczegóły u Autoryzowanych Dealerów Hyundai.
SILNIKI | Theta 2.0 MPI | R 2.0 CRDi | ||||
Wymiary | ||||||
Długość / szerokość całkowita bez lusterek / wysokość całkowita (mm) | 4410 / 1820 / 1,660 (1670 z relingami) | |||||
Rozstaw osi (mm) | 2640 | |||||
Rozstaw kół przód/tył (mm) | 1591 / 1592 | |||||
Zwis przód/tył (mm) | 880 / 890 | |||||
Wymiary wewnętrzne 1 / 2 rząd | ||||||
Miejsce na nogi (mm) | 1047 / 982 | |||||
Od siedziska do dachu (mm) | 1000 / 994 | |||||
Na wysokości ramion (mm) | 1450 / 1400 | |||||
Na wysokości bioder (mm) | 1410 / 1356 | |||||
Pojemność bagażnika (l) VDA (213/214) | 591 / 1436 | |||||
Promień zawracania (mm) | 5.290 | |||||
Właściwości terenowe | ||||||
Kąt wejścia (?) | 24.2 | |||||
Kąt zejścia (?) | 26.9 | |||||
Głębokość brodzenia (mm) | 500 | |||||
Kąt rampowy (?) | 1 | |||||
Prześwit minimalny (mm) | 170 | |||||
Zawieszenie | ||||||
Zawieszenie kół przednich | Niezalezne typu McPherson, sprężyny śrubowe | |||||
Zawieszenie kół tylnych | wielowahaczowe | |||||
Amortyzatory | Teleskopowe hydrauliczne gazowe | |||||
System napędu 4WD | ||||||
Typ | Typ Elektroniczne sterowanie napędem 4WD | |||||
Rozdział momentu obrotowego przód : tył | 100 : 0 ~ 50 : 50 | |||||
Blokada 4WD | 50:50 po załączeniu, aktywna do prędkosci 30 km/h, automatycznie wyłączana po przekroczeniu 40 km/h. | |||||
- | Automatycznie uaktywniana po spadku prędkości do 40 km/h w pełni aktywna po zwolnieniu do 30 km/h. | |||||
Koła i opony | ||||||
Koła | 6.5J X 16" (AL) | 6.5J X 17" (AL) | 6.5J X 18" (AL) | |||
Opony | 215/70R16 | 225/60R17 | 225/55R18 | |||
Koło zapasowe | Std: System naprawczy | |||||
Silnik | ||||||
Typ silnika | Theta 2.0 MPI | R 2.0 CRDi | ||||
Rodzaj paliwa | Etylina 95 | Olej napędowy | ||||
Norma spalin | EURO V | |||||
Filter cząstek stałych CPF | - | Standard | ||||
Pojemność silnika(cm3) | 1998 | 1995 | ||||
Średnica x skok | 86 x 86 | 84 x 90 | ||||
Układ paliwowy | Wtrysk wielopunktowy | Common Rail | ||||
Liczba cylindrów / układ cylindrów | 4 / rzędowy | |||||
Stopień sprężania | 10,5:1 | 16,5:1 | 16:1 | |||
Moc maksymalna (KM / przy obr./min.) | 163/6200rpm | 136/4000rpm | 184/4000rpm | |||
Maksymalny moment obrotowy (Nm przy obr./min.) | (194/4600) | 320 / 1800-2500 | 383 / 1800-2500 M/T | |||
Pojemność zbiornika paliwa(l) | 58 | |||||
Osiągi (Automat) | ||||||
Rodzaj napędu | 2WD | 4WD | 2WD | 4WD | 2WD | 4WD |
Prędkośc maksymalna(km/h) | 181 (180) | 181 (176) | 195 | 194 | 195 | 194 (195) |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 10,4 (10,6) | 10,7 (11,3) | 9.4 | 10.2 | 9.4 | 10,2 (10,1) |
Zużycie paliwa i emisja CO2 (Automat) | ||||||
Emisja CO2 - wartość uśredniona (g/km) | 177 (187) | 181 (195) | 147 | 149 | 154 | 158 (187) |
Cykl miejski(l/100 km) | 9,8 (10,4) | 9,9 (10,6) | 6.6 | 6.7 | 7.2 | 7,2 (9,1) |
Cykl pozamiejski(l/100 km) | 6,1 (6,4) | 6,3 (6,8) | 4.9 | 5.1 | 5.1 | 5,3 (6,0) |
Cykl mieszany(l/100 km) | 7,5 (7,9) | 7,6 (8,2) | 5.5 | 5.7 | 5.9 | 6,0 (7,1) |
Masy (Automat) | ||||||
Minimalna masa własna (kg) | 1380 (1397) | 1450 (1469) | 1458 | 1525 | 1458 | 1525 (1601) |
Masa całkowita (kg) | 1980 | 2030 | 2090 | 2140 | 2090 | 2140 |
Masa przyczepy z hamulcem (kg) | 1900 (1600) | 1900 (1600) | 2000 | 2000 | 2000 | 2000 (1600) |
Masa przyczepy bez hamulca (kg) | 750 | |||||
Max. obciążenie bagażnika dachowego (kg) | 100 |
Tekst i zdjęcia: Marcin Karaczun