Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Lexus SC

Lexus SC

Ikona samochodu

Lexus SC to luksusowe coupe-cabrio produkowane przez japoński koncern Toyoty. Auto pojawiło się w 1991 roku i było 3. pojazdem marki. Lexus, który dopiero się rozkręcał, bo powstał 2 lata wcześniej jako ekskluzywna wersja Toyoty, zdążył wypuścić przed SC 2 sedany – luksusowego LS i poziom „niższego” ES-a. Wypuszczając model SC, Japończycy mieli nadzieję na walkę na rynku północnoamerykańskim z Mercedesem SL.

2-drzwiowe nadwozie Lexusa SC miało bardzo smukłą i łagodną linię, która podkreślała ekskluzywny charakter pojazdu. Konstrukcyjnie auto bazowało na Toyocie Soarer, od której różnił się wyposażeniem oraz montowanymi jednostkami napędowymi. Przez 9 lat produkcji, Lexus delikatnie ingerował w stylistykę auta, zmieniając m.in. przedni zderzak, spojler czy tylne lampy.

Początkowo dostępny był SC400, który był napędzany 4-litrową V8-ką generującą najpierw 253, od 1996 roku 264, a w kolejnym roku – 294 KM. Dopiero rok po premierze coupe Lexusa, w salonach pojawiła się także odmiana SC300 która miała pod maską mniejszy, 3-litrowy silnik R6 o mocy 230 KM. Moc kierowana była na tylną oś za pomocą 4- lub 5-biegowej skrzyni automatycznej lub 5-stopniowej manualnej.

W 2000 roku zakończono produkcję I generacji Lexusa SC, a druga odsłona pojawiła się już w 2001 roku. Tym razem jednak, inżynierowie postanowili pójść o krok dalej, bowiem SC był od teraz kabrioletem ze sztywnym dachem i jednocześnie był to pierwszy model Lexusa ze zdejmowanym dachem. Projektanci inspirowali się rzekomo stylem oraz klimatem Lazurowego Wybrzeża, dlatego też nadwozie SC przypomina nieco jacht. Jest on zdecydowanie krótszy i nieco szerszy od swojego poprzednika i tak w II rzędzie można znaleźć symboliczne miejsca.

Sztywny dach można za pomocą przycisku w 25 sekund złożyć i zamienić coupe w cabrio. W 2005 roku, Lexus przeprowadził delikatny lifting. Jedyną dostępną wersją był SC430, a więc zgodnie z dotychczasową polityką marki, pod maską pracował 4,3-litrowy silnik benzynowy VVT-i V8 generujący 286 KM. Napęd przenoszony był na tylne koła za pośrednictwem 5- lub 6-biegowej przekładni automatycznej.

W 2010 roku zakończono produkcję Lexusa SC, a co ciekawe, do samego końca można było w USA zamówić pojazd z radiem kasetowym. Rywalami Lexusa SC byli m.in. Mercedes-Benz SL.

Lexus SC - generacje

Ikona samochodu

Lexus SC I (1991 - 2000)

Ikona samochodu

Lexus SC II (2001 - 2010)

Lexus SC - powiązane artykuły

20 najgorszych aut ostatniego 25-lecia

20 najgorszych aut ostatniego 25-lecia

Jak wybrać najgorsze samochody ostatniego 25-lecia? To trudne zadanie, a ostateczna decyzja zawsze będzie dla kogoś kontrowersyjna. Mimo to przygotowaliśmy ranking modeli, które naszym zdaniem mogłyby nie istnieć i niczego by to nie zmieniło. To auta, które można uznać nie tylko za nieudane, ale wręcz nieistotne.
Lexus SC430 - niewymuszony talent

Lexus SC430 - niewymuszony talent

Lexus SC430 jest wymierającym gatunkiem. Dlatego właśnie wybraliśmy się nim - jeszcze raz - na przejażdżkę

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.