Lexus SC

Lexus SC to luksusowe coupe-cabrio produkowane przez japoński koncern Toyoty. Auto pojawiło się w 1991 roku i było 3. pojazdem marki. Lexus, który dopiero się rozkręcał, bo powstał 2 lata wcześniej jako ekskluzywna wersja Toyoty, zdążył wypuścić przed SC 2 sedany – luksusowego LS i poziom „niższego” ES-a. Wypuszczając model SC, Japończycy mieli nadzieję na walkę na rynku północnoamerykańskim z Mercedesem SL.

2-drzwiowe nadwozie Lexusa SC miało bardzo smukłą i łagodną linię, która podkreślała ekskluzywny charakter pojazdu. Konstrukcyjnie auto bazowało na Toyocie Soarer, od której różnił się wyposażeniem oraz montowanymi jednostkami napędowymi. Przez 9 lat produkcji, Lexus delikatnie ingerował w stylistykę auta, zmieniając m.in. przedni zderzak, spojler czy tylne lampy.

Początkowo dostępny był SC400, który był napędzany 4-litrową V8-ką generującą najpierw 253, od 1996 roku 264, a w kolejnym roku – 294 KM. Dopiero rok po premierze coupe Lexusa, w salonach pojawiła się także odmiana SC300 która miała pod maską mniejszy, 3-litrowy silnik R6 o mocy 230 KM. Moc kierowana była na tylną oś za pomocą 4- lub 5-biegowej skrzyni automatycznej lub 5-stopniowej manualnej.

W 2000 roku zakończono produkcję I generacji Lexusa SC, a druga odsłona pojawiła się już w 2001 roku. Tym razem jednak, inżynierowie postanowili pójść o krok dalej, bowiem SC był od teraz kabrioletem ze sztywnym dachem i jednocześnie był to pierwszy model Lexusa ze zdejmowanym dachem. Projektanci inspirowali się rzekomo stylem oraz klimatem Lazurowego Wybrzeża, dlatego też nadwozie SC przypomina nieco jacht. Jest on zdecydowanie krótszy i nieco szerszy od swojego poprzednika i tak w II rzędzie można znaleźć symboliczne miejsca.

Sztywny dach można za pomocą przycisku w 25 sekund złożyć i zamienić coupe w cabrio. W 2005 roku, Lexus przeprowadził delikatny lifting. Jedyną dostępną wersją był SC430, a więc zgodnie z dotychczasową polityką marki, pod maską pracował 4,3-litrowy silnik benzynowy VVT-i V8 generujący 286 KM. Napęd przenoszony był na tylne koła za pośrednictwem 5- lub 6-biegowej przekładni automatycznej.

W 2010 roku zakończono produkcję Lexusa SC, a co ciekawe, do samego końca można było w USA zamówić pojazd z radiem kasetowym. Rywalami Lexusa SC byli m.in. Mercedes-Benz SL.

Lexus SC - generacje

Rosyjski monstertruck na bazie Mercedesa klasy S

Lexus SC I (1992 - 2000)

Rosyjski monstertruck na bazie Mercedesa klasy S

Lexus SC II (2001 - 2010)

Lexus SC - powiązane artykuły