To jeden z najważniejszych sygnalizatorów w każdym samochodzie. Inaczej jest z ciśnieniem w pneumatycznym układzie hamulcowym. Tu kierowca musi wiedzieć, czy jego pojazd ma sprawny oraz gotowy do pracy system hamulcowy, więc każdy samochód tak wyposażony musi mieć manometry zbiorników pneumatycznych.

Trzeci rodzaj manometrów spotykanych w samochodach to wskaźniki doładowania. Jeśli auto wyposażone jest w turbodoładowanie lub kompresor, kierowca może być informowany na bieżąco przez wskaźnik, czy sprężarka pracuje i jak wydajnie.

Tego typu manometry niemal zawsze występują w wyczynowych samochodach sportowych. Jeszcze inny rodzaj manometru to elektroniczny system nadzoru ciśnienia w oponach.

Stanowi albo nadzór ogólny (jak w przedstawionym na ilustracji układzie stosowanym w Renault Lagunie), albo jest powiązany z nowymi konstrukcjami opon, na których nawet po przebiciu i całkowitej utracie powietrza można przejechać jeszcze kilkadziesiąt kilometrów.

Tu manometr pozwala kierowcy zorientować się, jak długo może jeszcze jechać po przebiciu opony bezpiecznie i bez jej nieodwracalnego zniszczenia.