Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Leksykon techniki motoryzacyjnej

Leksykon techniki motoryzacyjnej

Silnik czterosuwowy, czyli jak działa zasada czterech suwów?
Auto Świat

Silnik czterosuwowy, czyli jak działa zasada czterech suwów?

Dźwigienki zaworowe: co powinniśmy o nich wiedzieć?
Auto Świat

Dźwigienki zaworowe: co powinniśmy o nich wiedzieć?

Nowy Leksykon Techniki Motoryzacyjnej Auto Świat już na rynku
Aktualności

Nowy Leksykon Techniki Motoryzacyjnej Auto Świat już na rynku

W ciągu ostatnich lat w dziedzinie motoryzacji dużo się zmieniło. Dzięki naszemu najnowszemu leksykonowi będziesz ze zmianami na bieżąco.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Sonda lambda - jak działa i do czego jest potrzebna
Auto Świat

Sonda lambda - jak działa i do czego jest potrzebna

Sonda lambda mierzy zawartość tlenu w spalinach. Warunkiem prawidłowej pracy katalizatora (jego długowieczności) w samochodzie jest właściwie dobrany skład mieszanki paliwowo-powietrznej. Dla idealnego, czyli całkowitego spalania, powietrza powinno być wagowo 14,7 razy więcej niż paliwa. O takiej mieszance mówimy, że ma skład stechiometryczny i tak zwany współczynnik nadmiaru powietrza lambda (nazwa od greckiej litery) równy jedności

Pompa paliwa - jak działa i czy często się psuje
Auto Świat

Pompa paliwa - jak działa i czy często się psuje

W zdecydowanej większości samochodów bak jest w jakimś zabezpieczonym przed zderzeniami miejscu w okolicach tylnej osi, podczas gdy czekający na paliwo gaźnik lub układ wtryskowy umieszczone są z przodu auta. Aby jakoś je ze sobą połączyć, używa się pompy paliwa i przewodów wykonanych z metalu lub wyjątkowo mało palnego tworzywa

Jak działa mechanizm różnicowy?
Porady

Jak działa mechanizm różnicowy?

Zakręty to dla osi napędzanej duży problem: koła zewnętrzne i wewnętrzne obracają się z różną prędkością - wyjaśniamy, jak działa mechanizm różnicowy

Chłodnica - jak działa i czy jest ważna w samochodzie
Auto Świat

Chłodnica - jak działa i czy jest ważna w samochodzie

W normalnych okolicznościach silniki chłodzi woda, napędzana przez pompę i kierowana w odpowiednie miejsce pod maską przez "dróżnika" - termostat. Woda nagrzewa się w silniku do temperatury roboczej, a czasami nawet bardziej. Owo "nawet bardziej" należy odprowadzić tak, by woda schłodziła się przez kontakt z powietrzem spoza auta.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.