Inaczej silnik z wirującym tłokiem. Zamiast tego, co spotykamy wtradycyjnych jednostkach napędowych, czyli tłoka poruszającego się ruchemposuwisto-zwrotnym w cylindrze, mamy tu tłok w kształcie zbliżonym dotrójkąta, który wykonuje mimośrodowy obrót w elipsoidalnej przestrzenikomory
Wałki te są obecnie dość szeroko stosowane - szczególnie w silnikachczterocylindrowych, których kultura pracy zawsze będzie (z natury ichkonstrukcji) niższa niż jednostek posiadających więcej cylindrów
Wałek jest napędzany przez wał korbowy za pośrednictwem paska zębatego, łańcucha lub zespołu kół zębatych. Pierwsze wałki rozrządu montowane były w dolnej części bloku, tak by można je było napędzać bezpośrednią przekładnią zębatą od wału korbowego, później przeniesiono je do głowicy.
Wał pracuje w skrzyni korbowej, z tłokami połączony jest za pomocą korbowodów. Ruch obrotowy wału korbowego (a więc napęd) przekazywany jest do sprzęgła oraz dalej do układu napędowego.
Mylne określenie wzięło się stąd, że wał przenoszący napęd od silnika umieszczonego z przodu do tylnej osi (lub od skrzyni rozdzielczej do obydwu osi) wyposażony jest zazwyczaj w przeguby Kardana..
Wahacz może być ustawiony poprzecznie, wzdłużnie lub ukośnie w zależności od sposobu jego zamocowania i prowadzenia koła..
Obejmuje doświetlanie miejskie, szosowe, autostradowe, niskie (przeciwmgłowe itp.)
Obejmuje doświetlanie wnętrza zakrętu, światło miejskie, szosowe, autostradowe, przeciwmgłowe itp..
Określenie systemu zmiennych faz rozrządu przez BMW..
Dzięki tej ostatniej funkcji Valvetronic zastępuje także przepustnicę, która (poza fazą pełnego otwarcia) dla zasysanego powietrza stanowi przeszkodę w przewodzie dolotowym silnika i z opóźnieniem reaguje na ruchy pedału gazu.
Paliwo jest dostarczane przez wtryskiwacze w taki sposób, by bogata wpaliwo mieszanka paliwowo-powietrzna gromadziła się tylko w najbliższejokolicy elektrod świecy zapłonowej, w pozostałej części cylindra jestpraktycznie czyste powietrze
Składają się na niego: cewka zapłonowa, przewody wysokiego napięcia, aparat zapłonowy z rozdzielaczem zapłonu, świece
Składają się na niego zawory i kanały wydechowe w głowicy, kolektor, rury i tłumiki
Tarcie nie tylko wytwarza duże ilości ciepła, ale i opory. Dlatego konieczne jest skuteczne smarowanie
Obejmuje sprzęgło, skrzynię biegów, (ewentualnie wał napędowy, skrzynięrozdzielczą oraz redukcyjną i zwolnice), przekładnię główną, mechanizmróżnicowy, półosie i koła napędzane
W jego skład wchodzą więc koła jezdne oraz ich zawieszenia wraz z osiami lub mostami napędowymi
W autach osobowych i dostawczych stosuje się wyłącznie hamulceuruchamiane hydraulicznie - dla układu głównego, a dla hamulcapostojowego niemal wyłącznie układy mechaniczne
Reszta przekształca się w ciepło, z którego część daje się wykorzystać
Zapewnia pracę silnika nawet przy uszkodzeniu układu zapłonowego (takabyła motywacja przy wprowadzaniu podwójnego układu w wyścigowych autach wlatach 40. XX w.)
Turbina umieszczona jest w układzie wydechowym i napędza ją strumień spalin wydobywających się z silnika