Auto Świat Nowa Kia Sorrento – ceny w Polsce

Nowa Kia Sorrento – ceny w Polsce

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Odświeżona linia i zmodernizowana konstrukcja skorupy nadwozia, nowy silnik benzynowy 2.4 GDI o niższym zużyciu paliwa i emisji spalin, wyższy komfort podróżowania i własności jezdne – to tylko niektóre z istotnych zmian, które przeszła najnowsza Kia Sorrento

Nowa Kia Sorrento – ceny w Polsce
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
Nowa Kia Sorrento – ceny w Polsce

Perfekcyjna forma oraz umiejętne połączenie bezpieczeństwa i luksusu nowego Sorento to wyraźny ukłon projektantów Kia w kierunku klasy Premium. Efektem dopracowania szczegółów designu karoserii jest obniżenie współczynnika oporu aerodynamicznego Cd do wartości 0,34. Zmodernizowana Kia Sorento otrzymała również nowy przedni i tylni zderzak z niekonwencjonalnym pionowym układem świateł przeciwmgielnych, nową atrapę chłodnicy i reflektory ze światłami pozycyjnymi, wykonanymi w technologii LED oraz nową klapę tylną nadwozia. W zależności od poziomu wyposażenia Sorento dostępne jest w wersji z 17- lub 18-calowymi lub większymi (w opcji wyposażenia) 19-calowymi felgami z lekkiego stopu.

Opcjonalnie dostępne jest również dwuczęściowe, panoramiczne okno dachowe z elektrycznie sterowaną roletą. Oferta kolorystyczna modelu została rozszerzona o siedem nowych barw lakierów nadwozia.

Wnętrze zmodernizowanego Sorento zyskało nowy, zaskakująco świeży wymiar przy zachowaniu eleganckiej stylistyki oraz nowoczesnego wzornictwa – doskonale znanych z poprzedniej wersji. Do wyboru nabywcy pozostaje standardowa tapicerka materiałowa w kolorze czarnym lub beżowym. W opcji wyposażenia dostępna jest także czarna, beżowa lub brązowa tapicerka skórzana.

Siedmioosobowe wnętrze zyskało więcej materiałów miękkich w dotyku, a dyskretnej elegancji nadają mu chromowane klamki drzwi oraz obramowania wlotów powietrza i przełączników. Nowością jest także zestaw wskaźników LCD.

Model w 3 bogatych wersjach wyposażenia podstawowego (M/L/XL) oraz możliwością 11 opcji indywidualnych na polskim rynku w sprzedaży dostępny jest od października. Ceny rozpoczynają się już od 117 700 zł.

Wyposażenie opcjonalne klasy Premium obejmuje m.in. elektrycznie regulowane, podgrzewane i wentylowane fotele przednie, elektrycznie podgrzewane fotele drugiego rzędu, zestaw głośnomówiący do telefonu Bluetooth, przyciemniane szyby odbijające promienie słoneczne z filtrem UV oraz oddzielne nawiewy klimatyzacji dla trzeciego rzędu foteli.

Do wyboru nabywcy oferowany jest także radarowy system monitorowania martwego pola, system monitorujący zmiany pasa ruchu z użyciem kamery video nad szybą czołową oraz automatyczny system parkowania równoległego Smart Parking Assist System (SPAS).

Zawieszenie oraz poziom podłogi odświeżonego modelu Kia Sorento obniżone zostały o 10 mm, czego efektem jest zwiększenie przestrzeni na nogi pasażerów drugiego i trzeciego rzędu foteli − odpowiednio o 30 i 9 mm. Aby jeszcze bardziej zwiększyć komfort jazdy, zastosowano szereg zaawansowanych rozwiązań w zakresie redukcji NVH (hałasów, drgań i wibracji), dzięki którym nowa Kia Sorento należy do najlepiej wyciszonych pojazdów w swej klasie. W zależności od zapotrzebowania poszczególnych rynków oferta jednostek napędowych nowej Kii Sorento obejmuje silnik benzynowy oraz dwa silniki wysokoprężne (o mocy 150-197 KM). W odpowiedzi na przewidywane trendy konsumenckie, jednostka benzynowa 2.4 GDI (oferowana przez Kia po raz pierwszy w Europie) oraz Diesel 2.2 TCI zostały zoptymalizowane celem ekonomizacji zużycia paliwa.

W silniku serii Theta II 2.4 GDI zastosowano nową głowicę cylindrów i tłoki oraz nowy system wtrysku paliwa i układ dolotowy. Efektem jest 9-procentowy wzrost mocy (do 192 KM) i 6,6-procentowy wzrost momentu obrotowego (do 242 Nm) w porównaniu z dostępną poza Europą Zachodnią jednostką 2.4 MPI − przy obniżeniu zużycia paliwa (o 19%) i emisji CO2 (już od 199 g/km). W silniku serii Theta II 2.4 GDI zastosowano nową głowicę cylindrów i tłoki oraz nowy system wtrysku paliwa i układ dolotowy. Efektem jest 9-procentowy wzrost mocy (do 192 KM) i 6,6-procentowy wzrost momentu obrotowego (do 242 Nm) w porównaniu z dostępną poza Europą Zachodnią jednostką 2.4 MPI − przy obniżeniu zużycia paliwa (o 19%) i emisji CO2 (już od 199 g/km).

Napędzający nowe Sorento 2.2-litrowy Diesel TCI (wyposażony w turbosprężarkę oraz intercooler powietrza dolotowego) o mocy 197 KM otrzymał nowy układ recyrkulacji spalin (EGR), który pozwala obniżyć emisję CO2 do zaledwie 153 g/km. Maksymalny moment obrotowy tego silnika wynosi 436 Nm (w parze z przekładnią automatyczną) lub 421 Nm (z przekładnią manualną). Alternatywnie istnieje również możliwość wyboru jednostki Diesel 2.0 TCI o mocy 150 KM i momencie 382 Nm.

Kia Sorento wyposażona jest w manualną lub automatyczną przekładnię sześciostopniową oraz w zależności od wersji modelowej − napęd 2WD (tylko na koła przednie) lub 4WD (na cztery koła). Samochód z napędem 2WD jest lżejszy o około 60 kg, czego efektem jest niższe zużycie paliwa.

Najtańsza wersja dostępna w Polsce Kia Sorrento 2.0 CRDI w opcji M kosztuje 117 700 zł. Natomiast najdroższe 2.2 CRDI w opcji XL z sześciostopniowym automatem to wydatek 177 700 zł. Najtańsza wersja dostępna w Polsce Kia Sorrento 2.0 CRDI w opcji M kosztuje 117 700 zł. Natomiast najdroższe 2.2 CRDI w opcji XL z sześciostopniowym automatem to wydatek 177 700 zł.

Wersja z silnikiem benzynowym 2.4 GDI o mocy 192 KM z sześciostopniowa manualną skrzynią biegów kosztuje 130 700 zł, a z sześciostopniowym automatem w opcji XL 162 700 zł.

Zamówienia na nową Kię Sorento przyjmują już polscy dilerzy południowokoreańskiej marki.

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków