Rodzina T5 marki Volkswagen obejmuje modele wyposażone w jednostki wysokoprężne z systemem wtrysku Common Rail. Jako opcja, dostępny jest również pakiet BlueMotion Technology, w którego skład wchodzą system Start-Stop, funkcja odzyskiwania energii hamowania (rekuperacja), opony o niższym oporze toczenia i tempomat, który pozwala na redukcję zużycia paliwa silników TDI o 0,5 litra na 100 km.

Oferta serii T5 została poszerzona o pakiet BMT dla jednostki 2,0 TDI o mocy 180 KM.

Pakiet BlueMotion Technology dla modeli Transporter, Caravelle, Multivan i California dostępny jest teraz także w połączeniu z najmocniejszym silnikiem wysokoprężnym BiTurbo o mocy 180 KM z momentem obrotowym 400 Nm. Pakiet BMT można połączyć ze wszystkimi kombinacjami silnika i przekładni: z napędem na przednią oś z manualną skrzynią biegów lub DSG oraz z napędem na wszystkie koła 4MOTION.

Transporter Furgon z silnikiem o mocy 180 KM z BlueMotion Technology, z napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów zużywa 7,1 litra oleju napędowego na 100 kilometrów (Multivan 7,3 litra). Odpowiada to emisji CO2 na poziomie 187 g/km (Multivan 192 g/km).

Zmiany w ofercie silnikowej dotyczą także Volkswagena Amaroka, który otrzymał nowy silnik bazowy o mocy 140 KM, który zastąpił 122 konny motor.

Amarok z nowym silnikiem potrafi rozpędzić się do 100 km/h w 12,6 s (poprzednik 13,2 s), a jego prędkość maksymalna wynosi teraz 168 km/h (poprzednio 162 km/h). Pomimo znacznej poprawy osiągów, średnie spalanie Amaroka nie zwiększyło się, auto wyposażone w BlueMotion Technology zużywa średnio 6,8 l oleju napędowego na każde przejechane 100 km.

Ponadto wyposażenie dodatkowe Amaroka zostało wzbogacone o nowe elementy obejmujące min. system nawigacji RNS 510 z 6,5 calowym ekranem dotykowym i twardym dyskiem o pojemności 30 GB, kamerę cofania Rear Assist oraz ogrzewanie postojowe sterowane pilotem.